Nya zoner i delsjöområdet

Moderator: Zonemakers

doppler
Posts: 7
Joined: 29 Jan 2016 21:34
Country: Sweden

Nya zoner i delsjöområdet

Post by doppler »

Hej!

Den senaste tiden är vi ett antal löpare som börjat turfa i östra göteborg, vi ägnar oss gärna åt terränglöpning i delsjöområdet. Det finns en del zoner, men det finns helt klart utrymme för fler. Det är ganska tydligt hur antalet takeovers har ökat senaste tiden på de befintliga zonerna. Tom zonen "nicebog" som ligger helt sanslöst svåråkomlig mitt ute i Bredaremossen hade en del ägarbyten i januari och tack vare det ger den nu 2pph :) Idag var jag ute och ritade in ett zonförslag på en av mina favoritplatser "Ulvaberget", som är en utsiktspunkt med bänk belägen i närheten av två korsande leder (18-km Skatås och Rödvit som går mellan södra sävedalen och Bertilssons stuga.)
Zonförslaget la jag i turfappen, vet inte hur jag får upp det igen...
ulvaberget.jpg
ulvaberget.jpg (79.64 KiB) Viewed 4581 times
ulvaberget2.jpg
ulvaberget2.jpg (550.41 KiB) Viewed 4581 times
RödeRuben
Posts: 1
Joined: 14 Feb 2016 18:12
Country: Sweden

Re: Nya zoner i delsjöområdet

Post by RödeRuben »

Som doppler säger, Ulvaberget är en jättefin plats på lagom avstånd från stan och lätt åtkomlig via två olika officiella leder. Sätt en zon där!!
User avatar
JensMartin
Posts: 123
Joined: 13 Jan 2015 21:51
Country: Sweden

Re: Nya zoner i delsjöområdet

Post by JensMartin »

Det ser onekligen tjusigt ut, och en zon där skulle vara fint! Har dock lite svårt att lokalisera platsen på kartan. Kan du lägga upp ett skärmklipp med platsen utmärkt på karta?
doppler
Posts: 7
Joined: 29 Jan 2016 21:34
Country: Sweden

Re: Nya zoner i delsjöområdet

Post by doppler »

Inringat i blått ungefär. Vände i zonen.
ulvaberget-map.png
ulvaberget-map.png (133 KiB) Viewed 4566 times
User avatar
JensMartin
Posts: 123
Joined: 13 Jan 2015 21:51
Country: Sweden

Re: Nya zoner i delsjöområdet

Post by JensMartin »

Najs!
Ja, då är det väl bara för zonläggarna att godkänna det då. Så klokt som det förslaget var! :)
Kamily
Posts: 6
Joined: 15 Feb 2016 21:32
Country: Sweden

Re: Nya zoner i delsjöområdet

Post by Kamily »

Den skulle helt klart få mig att vidga mina vyer längre österut! Nya platser i Delsjöterrängen besöker jag gärna.
User avatar
JensMartin
Posts: 123
Joined: 13 Jan 2015 21:51
Country: Sweden

Re: Nya zoner i delsjöområdet

Post by JensMartin »

Dålig respons på den hör tråden. Nu när det börjar våras är det mycket folk i rörelse i delsjöområdet. En och annan City-turfare skulle nog uppskatta lite grönområdesturf så kika på möjligheten till mer zoner I det gröna kära zonläggare!
doppler
Posts: 7
Joined: 29 Jan 2016 21:34
Country: Sweden

Re: Nya zoner i delsjöområdet

Post by doppler »

Lyfter den här tråden igen. Det är en väldig omsättning på zonerna ute i skogen nu och det här förslaget jag har lagt torde ligga utmärkt både skönhetsmässigt, och distansmässigt från andra zoner. Behövs det mer motiv eller har ingen zonläggare läst tråden?
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Nya zoner i delsjöområdet

Post by farbrorP »

Det kanske bara inte är dags? ;)
User avatar
JensMartin
Posts: 123
Joined: 13 Jan 2015 21:51
Country: Sweden

Re: Nya zoner i delsjöområdet

Post by JensMartin »

Jag håller med doppler. Det är ju fler personer ute i delsjöområdet än det är på Avenyn när solen skiner.

Fler mullezoner i området tack!
Post Reply

Return to “Västra Götaland”