Zonförslag enligt konstens alla regler.

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Mstad
Posts: 16
Joined: 06 Mar 2016 15:24
Country: Sweden

Zonförslag enligt konstens alla regler.

Post by Mstad »

Hej,
Jag har gjort en karta med förslag på nya zoner för Mariestad, helt enligt zonförslagsguiden.
(Mycket bra guide Maqqan!)

Min tanke med dessa förslag är att vara lite kreativ när det gäller form och placering av zonerna.
Jag vet att antalet hörn är en issue och jag har försökt hålla nere så gått det går, men på vissa av dessa zoner krävs tyvärr en del punkter.

Denna karta med förslagen visades för "Fillefilur" i slutet av förra zonperioden eftersom han hade detta område, men han hade inte tid att göra något med detta innan ni bytte zonmakaren nu i april/maj.
Därför hoppas jag att ni kan klämma in några eller helst alla förstås.
Jag såg att Maqqan är zonmakare i Västra Götaland men inte för Mariestad, så jag hoppas på uppmärksamhet från kollegan som fixar norra delen av länet.

Mina zonförslag ligger längst ner i listan och är gröna. Notera även zonformer och inbäddad information.
Länk till kartan:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
Mstad
Posts: 16
Joined: 06 Mar 2016 15:24
Country: Sweden

Re: Zonförslag enligt konstens alla regler.

Post by Mstad »

Eftersom min tråd börjar halka ner i listan utan gehör från tidigare eller nuvarande zonmakare, så skriver jag en rad i min egen tråd så den inte försvinner och glöms bort.
Ha en solig och bra dag alla turfare!
Mstad
Posts: 16
Joined: 06 Mar 2016 15:24
Country: Sweden

Re: Zonförslag enligt konstens alla regler.

Post by Mstad »

Det börjar värka lite i fingrarna efter att ha hållit tummarna i 10 månader utan respons.
Någon av zonmakarna för Västra Götaland kan väl ta en titt på mina förslag när jag nu var så duktig och skapade en karta enligt zonförslagsguiden?
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Zonförslag enligt konstens alla regler.

Post by Kingslayer »

Halloj. Vi byter zonmakare var 4:e månad och då får vi ny zonkvot för varje kommun. Det är inte möjligt att för oss att gå tillbaka och läsa alla gamla trådar, så ni blir tvungna att bumpa som du nu gjort. Tajmingen var dock osedvanligt olycklig eftersom jag la de sista för Mariestad i går, dessa tre nya kommer vid olika datum fram till zonmakarskiftet 1:e maj. En av dem ligger väldigt nära ett av dina förslag. En fyller ett zonglest område och en är en chansning. Det är möjligt att ni inte kan komma till den zonen, i så fall får ni lägga en issue. Bumpa gärna denna tråd i maj när nästa zonmakare har ny kvot att jobba med.
Mstad
Posts: 16
Joined: 06 Mar 2016 15:24
Country: Sweden

Re: Zonförslag enligt konstens alla regler.

Post by Mstad »

OK, jag bumpar efter 1 maj och ser med spänning och utmaning fram emot den där "svåra" zonen som kommer snart.
Tack Kingslayer!
Mstad
Posts: 16
Joined: 06 Mar 2016 15:24
Country: Sweden

Re: Zonförslag enligt konstens alla regler.

Post by Mstad »

OK, då provar jag att bumpa denna tråd igen för nuvarande zonmakare.
Jag vet att det är många zonförslag, men påpekar att det nu gått över ett år sedan jag skickade förslagen.
Post Reply

Return to “Västra Götaland”