Zonförslag Hisingen utsiktsplats

Moderator: Zonemakers

User avatar
JKJE
Posts: 137
Joined: 15 Sep 2015 22:54
Country: Sweden

Re: Zonförslag Hisingen utsiktsplats

Post by JKJE »

Tunnelsvinnet är jättebra, annars kan man fortsätta med Vädertema eftersom gatorna runtom heter något med väder.
Ruskig utsikt (Ruskvädersgatan), Väderutsikten (ovanför Vädermotet), Götatunneln. Tunnelsvinnet, Götemasshill.
Munin
Zonemaker
Posts: 382
Joined: 25 Sep 2014 19:35
Country: Sweden
Location: Uppsala/Sweden

Re: Zonförslag Hisingen utsiktsplats

Post by Munin »

Alla bra zonnamn :D Blir svårt att välja...

Jag kommer tidigast på söndag sätta mig ner och titta på zoner, men den här ligger bra till ;)
User avatar
JKJE
Posts: 137
Joined: 15 Sep 2015 22:54
Country: Sweden

Re: Zonförslag Hisingen utsiktsplats

Post by JKJE »

Låter bra, det här är en dold utsiktspärla i stan som få tänker på. Istället för att skapa en ny tråd ska här även kommenteras att i framtidens zonutläggningar kan man ha skogspartiet mellan utsiktskullen och sjumila 1, 2 och 3, i åtanke, det finns mycket bra grusvägar där som lämpar sig även för cykel, ligger naturskönt, dock har jag problem med att länka kartor hit. Men utsiktsberget är en bra början =) Hela skogspartiet norr om utsikten ända bort till Björhelge kallas för Svartemosse, de har de längsta joggingspåren på Hisingen. Många kör cykel där. Terrängen är både backigt och plant. Finns naturstigar med.
User avatar
JKJE
Posts: 137
Joined: 15 Sep 2015 22:54
Country: Sweden

Re: Zonförslag Hisingen utsiktsplats

Post by JKJE »

http://goteborg.se/wps/wcm/connect/cf4d ... OD=AJPERES

Här följer en länk till Svartemosse med kartor, Några zoner finns redan, ex. Vidleden och Sjumila 1,2,3 som ligger på asfalterad väg som skär rakt igenom för pendling till Volvo, Torslanda.
Post Reply

Return to “Västra Götaland”