Snålt med zoner i trollhättan/vänersborg?

Moderator: Zonemakers

embeoo
Zonemaker
Country: Sweden

Re: Snålt med zoner i trollhättan/vänersborg?

Postby embeoo » 26 Jun 2013, 19:55

Det är inte jag som lägger i Göteborg, men om ni snittar 10/22 * 5310 / 10 = 240 tagningar i månaden (inom området, centrala göteborg oräknat), tror jag nog det kan bli lite förtätning ;)

farbrorP

Postby farbrorP » 26 Jun 2013, 19:59

Jag vet. Det var ingen förhoppning om mer zoner hos oss direkt. Inser att det inte lär bli så ute i bushen. Tänkte väl mest visa Trollhättingarna hur bra de har det. ;) (Därför valde jag mina relativt zonglesa hemmamarker och inte centrum där vår mesta "action" försiggår.

Mapenier

Postby Mapenier » 26 Jun 2013, 22:43

Jag ska inte säga så mycket om era zoner då jag inte vet riktigt hur det set ut där dom ligger med backar och så. Men spontant känns det som om många av era zoner ligger lätttillgängliga längs vägar och det är lätt att röra sig mellan zonerna. I Trollhättan har vi både en älv som förgrenar sig plus ett järnväg som delar av staden i delar, och därtill en himla massa backar i främst västra delen av stan.

Men framförallt är vi 20 aktiva turfare i stan. Just nu ligger 3 av oss på topp-10-listan i VG så det är ingen dålig aktivitet i stan. Häromkvällen var jag ute i 6,5 timme och jagade zoner. Efter det så hade jag 20 zoner kvar. Är inte ovanligt att blocktiden inte mer än hinner gå ut innan nästa person tar zonen.

Men som sagt, jag vet inte hur det ser ut hos er, men detta är bara mina tankar och spekulationer. Du är välkommen att besöka oss en lördag vid vackert väder så kan du se att man får slita.

Game_shark

Postby Game_shark » 27 Jun 2013, 00:27

Kloka ord kryddan, det är ingen direkt koppling mellan lapparbete och antal zoner. Tror faktiskt aldrig någon har tagit det så långt tidigare. Däremot indirekt, lappar ger förhoppningvis provapåare, som kanske blir bitna och aktiva. Aktivitet = fler zoner.

Sen landar det på att jag ska sätta mig och lägga zonerna också, och att jag hellre provar med några i taget än öser ut ett tjog. Jag sa aldrig att det var just två zoner för någonting. Det var helt enkelt så många jag kände för att lägga igår.

Och Game_shark, visst du har tjugo minuters blocktid, och kanske hinner lägga hela stan under dig inom den tiden. Men fortfarande är det inte långt kvar tills de första löser ut då. Någon som inte kan avvakta några minuter eller röra sig mot de zoner som släpper först kommer nog aldrig bli långvarig i turf, oavsett hur många zoner stan får.

Vässlan och bävern: Inget bestäms, zoner läggs efter aktivitet och tillslut passeras gränsen för när någon tycker det kan vara värt ett försök och kanske lyckas. Jag är fortfarande inget fan av rena transportzoner mellan städer, även om det kanske blir någon med tiden. Det ska vara bra turfmöjligheter centralt, för de lokala spelarna. Men om du vill göra något mer än bara vaniljturfa, som att plocka vissa medaljer då måste du kanske röra på dig (utan att turfa på vägen!). Du kommer helt enkelt aldrig kunna ta greed-250 i vbg :)
Edit--

Om nu någon uppfattat mitt skrivande att jag tycket vi ska få fler zoner pga lappar så har ni missuppfattat mig totalt :-D eller så har jag inte vart tydlig med mitt skrivande. ..
Jo jag må ha lagt ner enormt med tid med lappar vilket påbörjades när jag blev tipsad att gör reklam och få fler och börja så kommer det flef zoner tillslut. Men jag vet att det inte automatiskt ger zoner av lappar! .
Men när vi på kort tid gått från en spelare till 7-8 och kanske fler trodde jag definitivt vi skulle få fler zoner:-D och ja det fick vi 2 st :-D dock trodde jag att den ökningen och den aktiviteter vi har haft skulle
Ge fler zoner:-D det trodde nog fler änn mig :-D

Och jag menar inte att du endaste ska sitta och trycka ut zoner på din fritid eller som det verkar som jag framställts som...:p

Sen har jag nog inte riktigt fattat att det verkar vara rätt tidskrävande att placera zoner. .vet ej hur det går till utan jag har väll föreställt mig att det är ungefär som när jag lägger ut och skapar gömmor
Med geo caching:-D

Jag vet att alla medaljer ej kommer kunna tas här ja..men kanske fler än vad som är möjligt idag får man hoppas i framtiden :-D

Summan av kardemumman tycker turf är en rolig och trevlig sysselsättning. .men har vid vissa tillfällen tröttnat lite då det inte hände något i staden men då blomma staden upp och automatiskt trodde jag fler zoner skulle blomma upp och matcha aktiviteten..och kunde jag turfa åt alla stadsbor som inte turfar hade jag gjort det om det skulle resulterat i fler zoner :-D

Ursäkta eventuellt stavfel mm skriver från mobilen och jon blund har sen länge slängt sand i ögonen

Game_shark

Postby Game_shark » 01 Jul 2013, 07:21

Vill passa på och tacka för den nya Zonen som kom till vänersborg igår har dock inte tagit den änn men ska på den idag tänkte jag =)

Jag märkte att många av våra zoner får man mer +poäng för nu =) trevligt..är det så som jag tror att det är att dom ökar i "värde" ju fler gånger man tar dom? eller hur fungerar det?

En annan fråga när det gäller och gå upp i level..hur fungerar det...alltså..för och gå upp en level är det en speciell siffra man ska upp i per lev?

kryddan

Postby kryddan » 01 Jul 2013, 08:05

Vill passa på och tacka för den nya Zonen som kom till vänersborg igår har dock inte tagit den änn men ska på den idag tänkte jag =)

Jag märkte att många av våra zoner får man mer +poäng för nu =) trevligt..är det så som jag tror att det är att dom ökar i "värde" ju fler gånger man tar dom? eller hur fungerar det?

En annan fråga när det gäller och gå upp i level..hur fungerar det...alltså..för och gå upp en level är det en speciell siffra man ska upp i per lev?
Turf har ett automatiserat Fairy-system ( http://wiki.turfgame.com/sv/wiki/Fairy ) som bedömmer de lokia zonerna.
En zon får lite lägre takepoints ju populärare den blir, men den får i samma veva högre pph :)
Det är viktigare att ha många unika take hellre än att du och jag står och tar den 10 gånger :)

Din levelup kan du läsa om på hemsidan. Klicka på info och sen ranks. Där kan du hitta lite information om detta. Annars finns det även här http://wiki.turfgame.com/sv/wiki/Ranker

Hoppas du blev lite klokare av detta :)

Game_shark

Postby Game_shark » 01 Jul 2013, 10:56

Tack Kryddan>> nu förstår jag det =) och en anning klockare blev jag oxså =)

Return to “Västra Götaland”