Kartor för zonförslag- Används ej längre.

Moderator: Zonemakers

Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Re: Kartor för zonförslag

Post by Simon »

Robbas wrote:
Jojje167 wrote:En undran bara - Nu vid månadsskiftet, blir alla zoner neutrala då? Eller kommer jag behålla mina zoner tills nästa månad?
+1
Alla zoner blir neutrala. Poängen som ni hade kommer "loggas" och användas i annat syfte senare, så ni behöver inte känna att alla zontagningar är för jäves även om ni hamnar på 4:e plats eller lägre. Men alla poäng i toplistan och zoner blir resetade.
Image
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Kartor för zonförslag

Post by Jojje »

Simon wrote:
Robbas wrote:
Jojje167 wrote:En undran bara - Nu vid månadsskiftet, blir alla zoner neutrala då? Eller kommer jag behålla mina zoner tills nästa månad?
+1
Alla zoner blir neutrala. Poängen som ni hade kommer "loggas" och användas i annat syfte senare, så ni behöver inte känna att alla zontagningar är för jäves även om ni hamnar på 4:e plats eller lägre. Men alla poäng i toplistan och zoner blir resetade.
Super! Eller ja, hade väl varit bättre om man fick behålla, men förstår att det är ju en del av tävlingen att det nollställs. Blir en massa motion när man ska runt till de jobbiga zonerna igen. :)
Bara en zon till
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Kartor för zonförslag

Post by Drassen »

Det du fick behålla är ranking(som påverkar block-tid) och eventuella medaljer:)
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Kartor för zonförslag

Post by Arias »

Andreas wrote:Det du fick behålla är ranking(som påverkar block-tid) och eventuella medaljer:)

Finns det info någonstans om vilken block-tid som gäller för vilken ranking ? jag har aldrig riktigt förstått hur det fungerar :oops:
Image
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Kartor för zonförslag

Post by Jojje »

Arias wrote:
Andreas wrote:Det du fick behålla är ranking(som påverkar block-tid) och eventuella medaljer:)

Finns det info någonstans om vilken block-tid som gäller för vilken ranking ? jag har aldrig riktigt förstått hur det fungerar :oops:
Skulle också vilja veta vilka block-tider som gäller för olika rankingar. Gissar på att det kommer på nya sidan?
Bara en zon till
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Kartor för zonförslag

Post by Arias »

När man ger förslag, får man då lägga ut "zoner" på samma sätt som ni sen lägger ut de (knappen höger om nålen)?

Och om man får göra det, är det till hjälp för er eller vill ni bara ha förslag på ett ungefär vart zonerna ska vara?

För ibland får man ider om zoner som skulle passa perfekt på vissa ställen och vara perfekta om de var en viss storlek/form..
Image
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Kartor för zonförslag

Post by Stonecape »

Arias wrote:När man ger förslag, får man då lägga ut "zoner" på samma sätt som ni sen lägger ut de (knappen höger om nålen)?

Och om man får göra det, är det till hjälp för er eller vill ni bara ha förslag på ett ungefär vart zonerna ska vara?

För ibland får man ider om zoner som skulle passa perfekt på vissa ställen och vara perfekta om de var en viss storlek/form..
Det går bra! Tänk på att välja en färg som syns, för det kan vara svårt att se dom annars.
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Kartor för zonförslag

Post by Arias »

Skerved wrote:
Arias wrote:När man ger förslag, får man då lägga ut "zoner" på samma sätt som ni sen lägger ut de (knappen höger om nålen)?

Och om man får göra det, är det till hjälp för er eller vill ni bara ha förslag på ett ungefär vart zonerna ska vara?

För ibland får man ider om zoner som skulle passa perfekt på vissa ställen och vara perfekta om de var en viss storlek/form..
Det går bra! Tänk på att välja en färg som syns, för det kan vara svårt att se dom annars.

Får jag lägga in något före i namnet på de zonerna som redan blivit utsatta? så man lätt vet vilka som redan finns och inte finns
Image
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Kartor för zonförslag

Post by Stonecape »

Arias wrote:
Skerved wrote:
Arias wrote:När man ger förslag, får man då lägga ut "zoner" på samma sätt som ni sen lägger ut de (knappen höger om nålen)?

Och om man får göra det, är det till hjälp för er eller vill ni bara ha förslag på ett ungefär vart zonerna ska vara?

För ibland får man ider om zoner som skulle passa perfekt på vissa ställen och vara perfekta om de var en viss storlek/form..
Det går bra! Tänk på att välja en färg som syns, för det kan vara svårt att se dom annars.

Får jag lägga in något före i namnet på de zonerna som redan blivit utsatta? så man lätt vet vilka som redan finns och inte finns
Visst, det går också bra att ta bort dom.
Roxen
Donator
Posts: 114
Joined: 04 Aug 2010 13:50

Re: Kartor för zonförslag

Post by Roxen »

Ingen karta för Norrköping? :)
Post Reply

Return to “Allmänt om zoner”