Förorter

Moderator: Zonemakers

Blabert
Zonemaker
Country: Sweden

Re: Förorter

Postby Blabert » 22 Mar 2012, 16:25

Nej, men du gör påståenden som "man antagligen blir rånad/våldtagen" och "man blir nog av med mobilen där" dessutom baserade på din egen erfarenhet.

Du bygger dina antaganden/åsikter på sannolikhet och empiri istället för hårda fakta. Precis så står det i beskrivningen av ordet "fördom" i länken jag posta i mitt förra inlägg.

Kan vi prata Turf nu istället? :-)

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Image

Optimus
Zonemaker

Postby Optimus » 22 Mar 2012, 19:10

De 2 (som blev 3) zonerna som var placerade på ställen med regelbundna folksamlingar av stökig typ är nu flyttade och allt är "frid och fröjd", trots att zonerna ligger kvar i samma områden.

Att ta dem eller inte är var och ens val !

Då kanske vi kan avsluta denna diskussion ? (Med undantag för ifall någon annan zon behöver flyttas av KONSTATERAD anledning, men då är det i tråden för felanmälningar.)
ImageImage

forg

Postby forg » 22 Mar 2012, 19:49

Nej, men du gör påståenden som "man antagligen blir rånad/våldtagen" och "man blir nog av med mobilen där" dessutom baserade på din egen erfarenhet.

Du bygger dina antaganden/åsikter på sannolikhet och empiri istället för hårda fakta. Precis så står det i beskrivningen av ordet "fördom" i länken jag posta i mitt förra inlägg.

Kan vi prata Turf nu istället? :-)

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Jo men det som jag skrev först var inte särskilt seriöst :P

Vi kan prata turf istället :)

alfaturfen

Postby alfaturfen » 27 Sep 2012, 13:33

Hej,
Jag kan ju inte hålla mig men kommer just hem efter en turfrunda just i området Rinkeby/Tensta och jag måste ju säga det att jag blev bara positivt överraskad, kanske tur att jag inte läst denna tråd innan=).
Intressant med olika kulturer, och jag som är nordisk och är tjej hade inga problem vare sig nära skolor eller annanstans.
Men Alfaturf som jag är så går jag ju till fots med min hund=).
Och ja han är ganska stor men sååå snäll så.
Men inget ont om dom förorterna mitt på dagen i alla fall.
Åtminstone inget jag märkte av.
Tack för ett toppen spel säger jag som varit ute på en dryga 4 timmars turfpromenad=).

Return to “Allmänt om zoner”