FÖRSLAG: Svårare zoner

Moderator: Zonemakers

StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: FÖRSLAG: Svårare zoner

Post by StarDust »

Jag har jobbat på att lägga ut zoner på lite turistställen. Finns en zon mellan Hudik och Gävle på en rastplats (Tönnebro) som heter NoranDocks. Sen så finns ju slagghögen i Iggesund som heter SlagZone. Dessa zoner har jag lagt ut just för att de är intressanta resmål för bilturfare, klart de ska ha någon zon också. Men tanken är främst intressanta platser.
Problemet är att det finns alldeles för få förslag på sådana här platser, de flesta förslagen läggs ut av spelare i stan där de bor.
En turfare i Gävle hade lagt upp några YT-klipp och slängt upp det i en tråd här som förslag. De var belägna i utkanten av Gävle och helt perfekta resmål för lite utsikter. Självklart såg jag till att det placerades ut zoner i dessa områden.
Vad jag vill säga är att det måste aktivt av spelarna föreslås zoner på ett eller annat vis för att vi zonbyggare ska förstå att en zon skulle sitta bra där.
Både zonbyggare och spelare har lobbat för att det ska kunna ges en förklaring i samband med zonförslaget. Jag tror att turfdev jobbar på den saken och att det kommer snart, det kommer att underlätta zonskapandet en hel del när det finns lite snabbare rapport mellan byggarna och spelarna.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Post Reply

Return to “Allmänt om zoner”