"Betalzoner"

Moderator: Zonemakers

Post Reply
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

"Betalzoner"

Post by tretton »

Tjao :)

Har lite funderingar på om man ska bygga "betalzoner". Dessa zoner ligger på platser utomhus där man måste betala för att komma in. Det finns ju en på Grönan, men jag tror att det är den enda (rätta mig gärna om jag har fel :) ). Exempel på zoner man måste betala för att komma in på skulle vara typ Liseberg, Ölands Djur och Nöjespark, Tosselilla, Legoland, Kolmården m.fl. Tycker själv att det skulle passa och skulle inte bli ledsen om det dök upp sådana zoner. På något sätt kan man ju även försöka få till någon form av reklam.

Säg gärna vad ni tycker om det här :)

//TRETTON
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
Leffman
Donator
Posts: 282
Joined: 16 Apr 2011 18:24

Re: "Betalzoner"

Post by Leffman »

tretton wrote:Tjao :)
... men jag tror att det är den enda (rätta mig gärna om jag har fel :)


//TRETTON
Jag har en i Borås, kostar ~150kr ta den, har inte tagit den än :(
http://turfgame.com/map/Animalpark

Finns fler...
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: "Betalzoner"

Post by tretton »

Leffman wrote:
tretton wrote:Tjao :)
... men jag tror att det är den enda (rätta mig gärna om jag har fel :)


//TRETTON
Jag har en i Borås, kostar ~150kr ta den, har inte tagit den än :(
http://turfgame.com/map/Animalpark

Finns fler...
Då finns det ju underlag för fler :)
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
Leffman
Donator
Posts: 282
Joined: 16 Apr 2011 18:24

Re: "Betalzoner"

Post by Leffman »

Dom zonerna kunde ju haft högre "Take Over Poäng", inget man normalt besöker så ofta :)
Kanske 500 p/st ?
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: "Betalzoner"

Post by TBIT »

För mig så får det gärna ligga zoner på områden som kräver inträde förutsatt att:
  • De som tar inträdet hyr zonen av Turf för en månads/årskostnad (så att Turf tjänar på att ha en zon där)
  • Zonen har hög poäng för takeover, som Leffman skriver
Jag kom iofs på ett argument mot allt för hög poäng för takeover på betalzoner: då kan man verkligen köpa så mycket poäng att det påverkar spelet. Om man bor nära en "betalzon" ger något absurt mycket som t.ex 10 000 poäng för ett inträde om 100 kr, så kan man köpa 150 000 och 300 000 poäng för 3000 kr (eller mindre om det finns säsongskort) förutsatt att man gör ett besök om dagen i 30 dagar.

Se även mitt inlägg i tråden Köpa zoner.
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: "Betalzoner"

Post by tretton »

Vet inte om man verkligen måste ta betalt för att få zoner där, för att det ska bli rättvist måste man ju plocka bort de zoner som finns. Jag tror det är bättre att slägga ut zoner och om någon Turfare svänger förbi eventuellt pratar med någon som jobbar där/sätter upp lappar (25 ger ju medalj).

//
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: "Betalzoner"

Post by tretton »

tretton wrote:Tjao :)

Har lite funderingar på om man ska bygga "betalzoner". Dessa zoner ligger på platser utomhus där man måste betala för att komma in. Det finns ju en på Grönan, men jag tror att det är den enda (rätta mig gärna om jag har fel :) ). Exempel på zoner man måste betala för att komma in på skulle vara typ Liseberg, Ölands Djur och Nöjespark, Tosselilla, Legoland, Kolmården m.fl. Tycker själv att det skulle passa och skulle inte bli ledsen om det dök upp sådana zoner. På något sätt kan man ju även försöka få till någon form av reklam.

Säg gärna vad ni tycker om det här :)

//TRETTON
Är det ingen från Turf-Crew som har något att säga om det här?
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: "Betalzoner"

Post by StarDust »

Det är inte aktuellt just nu.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: "Betalzoner"

Post by Drassen »

Om någon förmedlar en kontakt från ett företag så kan vi se om någon form av arrangemang kan ordnas som gynnar turfs utveckling. Att däremot ha zoner som kostar pengar som ett egensyfte är inte aktuellt just nu. Det finns alltid något undantag, men grundtanken är att alla zoner ska vara öppna för alla.
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: "Betalzoner"

Post by tretton »

Drassen wrote:Om någon förmedlar en kontakt från ett företag så kan vi se om någon form av arrangemang kan ordnas som gynnar turfs utveckling. Att däremot ha zoner som kostar pengar som ett egensyfte är inte aktuellt just nu. Det finns alltid något undantag, men grundtanken är att alla zoner ska vara öppna för alla.
:P
Men att bygga zoner på nöjesparker och dylikt? Det finns ju redan zoner på vissa, vill ni inte ha fler på olika då? Tycker iaf att de största nöjesparker borde ha zoner, tip Liseberg m.m.

//
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
Post Reply

Return to “Allmänt om zoner”