Donationer

Moderator: Zonemakers

Post Reply
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Donationer

Post by Arias »

I den här tråden diskuteras det om hur man kan stötta Turf!


Donera och få medalj för ditt stöd, mer info finner ni på hemsidan
[/b]


Vill ni köpa turf-prylar, så finns det numera en turfshop här.
Vill ni köpa coola Turf-stickers så kan ni läsa mer om det här.
Image
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Donationer

Post by Arias »

Borde fixa en fin ikon på PayPal donationslänken !

Antar att PayPal ger mest direkt till er, så använde det :geek:
Image
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Donationer

Post by Drassen »

fixat
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
iostream
Donator
Posts: 93
Joined: 03 Nov 2010 06:45
Country: Sweden
Location: Stockholm
Contact:

Re: Donationer

Post by iostream »

Det skulle vara trevligt med en offentlighetsprincip, att alla får ta del av information om serverkostader och övriga utgifter samt hur mycket som rullar in och vad som går till vad, och så vidare.

Känns som det blir lättare att donera om man ser vad allt går till och vad som behövs och så :)
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Donationer

Post by Arias »

iostream wrote:Det skulle vara trevligt med en offentlighetsprincip, att alla får ta del av information om serverkostader och övriga utgifter samt hur mycket som rullar in och vad som går till vad, och så vidare.

Känns som det blir lättare att donera om man ser vad allt går till och vad som behövs och så :)
också tänkt på det ! sånt brukar ju ge folk extra sug att donera.

typiskt exempel är väl sidor som ska köpa in ny server och har en "mätare" som fylls på vart efter med donationer, tills slutligen når det som krävs för en ny server i kostnad..
Image
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Donationer

Post by Drassen »

Har inte supermycket tid som vi vill lägga på såna mätare just nu...men jag kan redovisa vår ekonomi i nuläget:

vi har fått ca 700kr i donationer, inga pengar har använts ännu, men en viss del kommer kanske att göra det i anslutning till månadspriserna denna månad.

Vi betalar ca 200kr/månad ur egen ficka för vår nuvarande server(som vi kommer att byta ut, vi tittar just nu på VPS varianten)

Vi betalar ur egen ficka för domänaddresserna(försummbar kostnad)

Det är allt just nu, som ni förstår är vi mycket beroende av att sponsorer vill ge oss månadspriser, och vi är än så länge supernöjda med hur droidstuff har ökat prissummorna. Bakom kulisserna arbetar vi en del med att utveckla sponsorhanteringen(Ex. att göra utskick varje månad med statistik och möjligheten att sponsra zoner osv.)

Som vi sagt tidigare så vill vi inte "tvinga" fram donationer, utan vi väljer snarare att se donationer som MYCKET välkomna bidrag från trogna användare som vill ge oss handlingsfrihet i vad vi än väljer att göra med turf.

Hoppas att detta gav lite mer kött på benen, en mätare är dock inte omöjligt i framtiden :D
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
Grytlock
Donator
Posts: 7
Joined: 31 Jan 2011 14:04

Re: Donationer

Post by Grytlock »

Jag tänkte höra om ni lägger in medaljen manuellt eller om det går per automatik? Av helt själviska skäl drog jag iväg ett sms på 100 kronor för att få medaljen ;) men har ännu inte fått den tre(?) dagar senare.
Eller är det till och med så att mitt sms på hundra kronor inte blir tillräckligt mycket på grund av administrativa avgifter?

Mycke tack för ett roligt spel ska ni ha iaf... har gått dryga 16 mil på två veckor och min sambo som gillar promenader är förtjust och frustrerad på samma gång :D
Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Re: Donationer

Post by Simon »

Grytlock wrote:Jag tänkte höra om ni lägger in medaljen manuellt eller om det går per automatik? Av helt själviska skäl drog jag iväg ett sms på 100 kronor för att få medaljen ;) men har ännu inte fått den tre(?) dagar senare.
Eller är det till och med så att mitt sms på hundra kronor inte blir tillräckligt mycket på grund av administrativa avgifter?

Mycke tack för ett roligt spel ska ni ha iaf... har gått dryga 16 mil på två veckor och min sambo som gillar promenader är förtjust och frustrerad på samma gång :D
Tack för donationen o kul att höra :) Just nu sköts det manuellt (som såklart ska skötas per automatik i framtiden), nu är din medalj vara tillagd iallafall så bra att du sa till.
Image
Grytlock
Donator
Posts: 7
Joined: 31 Jan 2011 14:04

Re: Donationer

Post by Grytlock »

tack tack :D
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Donationer

Post by Blabert »

Efterlyser också en medalj, skickade in en hundring för nån dryg vecka sedan. Hoppas att den lilla slanten hjälper något i den fortsatta utvecklingen av TURF :-)
Image
Post Reply

Return to “Allmänt om zoner”