Lokal zoncontroller

Moderator: Zonemakers

Visom
Country: Sweden

Re: Lokal zoncontroller

Postby Visom » 08 Oct 2012, 19:27

Funderar på om jag inte skulle vilja att zonförslagen skulle finnas tillgängliga för alla. Ge dem en egen färg, tex svart. Dessa förslag skulle då vara i någon sorts betatest och alla turfare skulle kunna gå till zonen och ge den sin röst genom att stå i zonen 45 sekunder. Tycker man inte om zonen avbryter man innan 45 sekunder. På detta vis skulle man kanske kunna undvika att dåliga zoner går live samt i de fall det finns flera förslag i närheten så kan crew välja den zon som fått flest röster när det blir dags att utöka utbudet på orten. Zoner i betatest skulle alltså inte ge poäng utan bara existera för röstandets skull för att ge underlag till turf crew.... Enskilda turfare ska kunna välja om de vill se zoner i betatest eller om de bara vill se live zoner.

Blabert
Zonemaker

Postby Blabert » 08 Oct 2012, 19:36

Funderar på om jag inte skulle vilja att zonförslagen skulle finnas tillgängliga för alla. Ge dem en egen färg, tex svart. Dessa förslag skulle då vara i någon sorts betatest och alla turfare skulle kunna gå till zonen och ge den sin röst genom att stå i zonen 45 sekunder. Tycker man inte om zonen avbryter man innan 45 sekunder. På detta vis skulle man kanske kunna undvika att dåliga zoner går live samt i de fall det finns flera förslag i närheten så kan crew välja den zon som fått flest röster när det blir dags att utöka utbudet på orten. Zoner i betatest skulle alltså inte ge poäng utan bara existera för röstandets skull för att ge underlag till turf crew.... Enskilda turfare ska kunna välja om de vill se zoner i betatest eller om de bara vill se live zoner.
Tro mig, du vill inte se alla zonförslag... En del är 2x2 meter, andra är 2x2 kilometer. Vissa ligger hemma på någons altan, andra mitt ute i Östersjön osv osv.. :-) Dessutom är det tusentals förslag, det skulle bli väldigt plottrigt.

Däremot gillar jag idén att kunna se ett urval av förslagen på hemsidan och att man skulle kunna rösta på dem där.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Image

SaLa
Information Manager

Postby SaLa » 08 Oct 2012, 20:06

Kul idé!

Byggaren
Zonemaker

Postby Byggaren » 12 Oct 2012, 11:04

Försökt driva detta i annan tråd..
Varför inte möjlighet till att se zonförslag ? Åtmimstonde sina egna kan vara skojj. Skulle kunna vara en separat funktion på tex hemsidan kopplat med en omröstningsfunktion. Gör ju inget om det är plottrigt där om det inte syns när man turfar. Se förslag eliminerar risken att man läger flera förslag på samma plats.

Sen en möjlighet till att lämna en kort motivation till sitt zonförslag i appen är ju en absolut nödvändighet. Annars kan ju zonläggarna lika gärna hitta på zonerna själva. Blir för ostrukturerat om man ska göra reklam för sina förslag i forumet.

Själv har jag tröttnat på att lägga förslag eftersom jag inte minns var jag lagt tidigare och för att jag fått credit för zoner som legat på helt annan plats med helt annat namn än mitt förslag vilket känns löjligt.

SunYour
Zone General

Postby SunYour » 15 Oct 2012, 21:38

Själv har jag tröttnat på att lägga förslag eftersom jag inte minns var jag lagt tidigare och för att jag fått credit för zoner som legat på helt annan plats med helt annat namn än mitt förslag vilket känns löjligt.
Det är många parametrar som måste stämma för att ett zonförslag ska läggas in precis som det lämnas, och det händer väl inte alltför ofta att de läggs in utan att de modifierats allts.

Bryt ihop och kom igen! :-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm

Andvare
Country: Finland

Postby Andvare » 25 Oct 2012, 15:40

Hej...
En fråga har jag. Om/NÄR jag vinner turfingen i Finland nu på söndag, och får min egen zon. Får jag själv välja platsen där jag vill ha zonen?

SaLa
Information Manager

Postby SaLa » 25 Oct 2012, 22:36

Hej...
En fråga har jag. Om/NÄR jag vinner turfingen i Finland nu på söndag, och får min egen zon. Får jag själv välja platsen där jag vill ha zonen?
Jepp. Fast måste ändå vara inom reglerna. Alltså inte för stor zon, på laglig plats, och inte på byggnad. Typ. Du får även välja ett passande namn.

Return to “Allmänt om zoner”