Minimum antal zoner

Moderator: Zonemakers

Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Minimum antal zoner

Post by Wallen »

Jag är efterlyst zonläggare för Flen men har inte varit ansvarig för Södermanland mer än några dagar än... Tänker därför inte analysera läget just för Flen här och nu men kan meddela att jag kommer göra en översyn av hela Södermanland i närtid.
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Minimum antal zoner

Post by Kingslayer »

Zontjuven wrote:Det är jag som har gjort de tre zonerna i Båstad, mest som ett experiment faktiskt. För att se ifall Eran tes håller, dvs att nån random laddar ned appen och kollar sin ort ifall det finns några zoner.
Nu skulle kanske detta gjorts redan i somras då Båstad kanske mer är en sommarstad med lite mer liv och rörelse?

Det finns tyvärr inget recept på aktivitet. Men så några av er mycket riktigt påpekar så är det svårt att få aktivitet utan zoner... detta är crew tagit åt sig och precis som Blabert skriver så har det hänt mycket på den biten, dvs fler zoner i mindre orter utan tidigare aktivitet.

Så, mitt experiment med Båstad skall bli intressant hur det faller ut. Tursitzoner där etablerade spelare åker förbi och lägger några PPH på hög, eller random turfare som laddat ned appen och ser att det finns en zon i sitt Båstad.

Det finns dessutom inget "minimum antal zoner" utan det där en en fingertoppskänsla som ZM har tillsammans med några verktyg som finns i vårat program där man ganska enkelt kan se var det finns aktivitet, behov och förslag...
Vad säger du zontjuven? Båstad blev väldigt kanske inte den stora hiten (än)? Däremot blev de tre nya zonerna i Höganäs varmt välkomna. Jag vet att Höganäsborna har väntat länge på zoner och det blev full fart där de första dygnen. Där borde dock zonutläggaren varit på bettet och belönat den höga aktiviteten som uppstod de första dagarna. Nu har det tyvärr klingat ut, det finns väl en gräns för hur kul man kan ha med tre zoner.
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Minimum antal zoner

Post by Zontjuven »

Jag säger att det är kul att nya zoner uppskattas, men vi har olika uppfattning om hög aktivitet.
Enligt mina verktyg så ser det väl ok ut, kanske inte kan räkna med mer då det endast finns några zoner...

Du själv var väl rätt snabb att åka förbi och sno dom? :-)

Som jag har skrivit i andra trådar så har jag stor förståelse för att man vill ha mer zoner, det kommer säkert sinom tid.




Sent from my iPad using Tapatalk
Fd världsmästare i TURF
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Minimum antal zoner

Post by Kingslayer »

Zontjuven wrote:Jag säger att det är kul att nya zoner uppskattas, men vi har olika uppfattning om hög aktivitet.
Enligt mina verktyg så ser det väl ok ut, kanske inte kan räkna med mer då det endast finns några zoner...

Du själv var väl rätt snabb att åka förbi och sno dom? :-)

Som jag har skrivit i andra trådar så har jag stor förståelse för att man vill ha mer zoner, det kommer säkert sinom tid.




Sent from my iPad using Tapatalk
Inte så mycket att jag vill ha nya zoner som att jag vill ha minimum antal i en ort för att det ska bli turfpraktiskt (vilket jag tycker Höganäs bevisade)
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Minimum antal zoner

Post by Zontjuven »

Måttstocken ligger nånstans kring fem zoner (en session) för att det skall kännas kul.

Som zongeneralen nämnt i några tiggartrådar så är det ganska nytt att även små orter ska få zoner....


Sent from my iPad using Tapatalk
Fd världsmästare i TURF
Post Reply

Return to “Allmänt om zoner”