Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn här

Moderator: Zonemakers

Locked
annors
Posts: 7
Joined: 12 Jul 2011 11:59

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by annors »

Wallgraver I Kristianstad är lite dumt placerad.
Den ligger innanför taggtråd och elkostängsel. Man kan plocka ner det för att komma in men vad gillar bonden om han har djur inhägnat där.
Byt till på andra sidan vägen där den gamla borgen ligger innanför vallgraven så passar namnet bättre oxå.
Jag har tagit denna sonen och den är inte omöjlig men är det fuktigt killar det i kulorna när man grenslar trådarna...
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Blabert »

annors wrote:Wallgraver I Kristianstad är lite dumt placerad.
Den ligger innanför taggtråd och elkostängsel. Man kan plocka ner det för att komma in men vad gillar bonden om han har djur inhägnat där.
Byt till på andra sidan vägen där den gamla borgen ligger innanför vallgraven så passar namnet bättre oxå.
Jag har tagit denna sonen och den är inte omöjlig men är det fuktigt killar det i kulorna när man grenslar trådarna...

Gick ju att luta sig in ;-) http://blabertsturf.bloggsida.se/turf/s ... stad-tagen
Image
annors
Posts: 7
Joined: 12 Jul 2011 11:59

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by annors »

Attans sån tur hade inte jag :(
Får knyta nallen på en pinne nästa gång ;)
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Blabert »

annors wrote:Attans sån tur hade inte jag :(
Får knyta nallen på en pinne nästa gång ;)
Hehe ;-) Men jag håller med om att zonen borde flyttas, ligger dumt där.
Image
Kottalizer
Posts: 7
Joined: 13 Jul 2011 23:28
Country: Sweden
Location: Växjö, Sweden

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Kottalizer »

Growold i Växjö ligger mitt i en kyrkogård, dock fast det ser ut som en ganska normal park/trädgård från Google Maps. Känns inte helt rätt att ha den där med respekt för de sörjande och döda. Har egentligen ingen bra idé om var den platsar annars, men där borde den inte vara.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by tomtebloss »

Kottalizer wrote:Growold i Växjö ligger mitt i en kyrkogård, dock fast det ser ut som en ganska normal park/trädgård från Google Maps. Känns inte helt rätt att ha den där med respekt för de sörjande och döda. Har egentligen ingen bra idé om var den platsar annars, men där borde den inte vara.
Finns många zoner som ligger på kyrkogårdar. Så lär troligen inte flyttas. Bästa är väl kanske att inte ha zonen direkt på gravarna men på nån gång eller vid nåt hus eller liknande.
Kottalizer
Posts: 7
Joined: 13 Jul 2011 23:28
Country: Sweden
Location: Växjö, Sweden

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Kottalizer »

tomtebloss wrote:
Kottalizer wrote:Growold i Växjö ligger mitt i en kyrkogård, dock fast det ser ut som en ganska normal park/trädgård från Google Maps. Känns inte helt rätt att ha den där med respekt för de sörjande och döda. Har egentligen ingen bra idé om var den platsar annars, men där borde den inte vara.
Finns många zoner som ligger på kyrkogårdar. Så lär troligen inte flyttas. Bästa är väl kanske att inte ha zonen direkt på gravarna men på nån gång eller vid nåt hus eller liknande.
Den här zonen ligger mitt i kyrgågården, omgiven av gravar. Lite längre bort, i samma kyrkogård, finns det ett hus. Att flytta den dit skulle nog gå med, dock vet jag inte vad besökarna till kyrkogården skulle tycka om det (i nuläget har det varit lite frågor).
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by tomtebloss »

Kottalizer wrote:
tomtebloss wrote:
Kottalizer wrote:Growold i Växjö ligger mitt i en kyrkogård, dock fast det ser ut som en ganska normal park/trädgård från Google Maps. Känns inte helt rätt att ha den där med respekt för de sörjande och döda. Har egentligen ingen bra idé om var den platsar annars, men där borde den inte vara.
Finns många zoner som ligger på kyrkogårdar. Så lär troligen inte flyttas. Bästa är väl kanske att inte ha zonen direkt på gravarna men på nån gång eller vid nåt hus eller liknande.
Den här zonen ligger mitt i kyrgågården, omgiven av gravar. Lite längre bort, i samma kyrkogård, finns det ett hus. Att flytta den dit skulle nog gå med, dock vet jag inte vad besökarna till kyrkogården skulle tycka om det (i nuläget har det varit lite frågor).
Nu kollade jag upp zonen och den ligger ju mitt i en gångkorsning. Du behöver inte ens stå bland gravarna. Du har all rätt att stå där. Att du känner dig obekväm med situationen kan jag förstå, men den här diskussionen har dykt upp många gånger förr. Av min erfarenhet så kommer nog zonen inte att flyttas. Kolla tex katarinazone. Den ligger som growold. Kan ju nämna att oldeskil ligger på gravarna och den har inte flyttats. Man kan stå på gångarna men det är knepigt. Kyrkogårdar är ofta mycket fina platser för zonplaceringar, därför de ligger där. Dessutom öppna för allmänheten.

Finns många zoner i landet som kommer vara besvärliga eller obekväma att ta. Antingen skiter du i vad folk tycker och tänker eller så tjafsar du med dem. Alternativet är att strunta i just den zonen eller välja tider då du vet att det är lite folk där. Själv har man stått och snackat med vakterna vid slottet på kvällen/natten när jag tagit yttre borggården (guardzone). De undrade vad man hade för ärende där eftersom man inte får vara där vid den tiden.

Tex många zoner som ligger på lekplatser. Det är också obekvämt då många föräldrar undrar vad man egentligen gör med mobilen. Bara vända sig om från ungarna/föräldrarna.

På sommrarna är det många som är ute och solar. Obekvämt för många att stå bland folk som fikar/solar/grillar. Bara säga "hej" och gå förbi.

Vattenzoner eller zoner mitt ute i skogar/fält/ängar/bryggor kan vara jobbiga att ta, fast på annat vis. Inte det du menar med ditt inlägg, jag vet. Men vill bara ge ljus att alla zoner inte ska vara lika lätta att ta. Kossor/får/måsar kan folk vara rädda för och de kan finnas i zonerna också.

Just my 2 cents
Kottalizer
Posts: 7
Joined: 13 Jul 2011 23:28
Country: Sweden
Location: Växjö, Sweden

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Kottalizer »

Narturligtvis ska svårighetsgraden variera, det är ju en del av spelet. Att gå framför dagis och förskolor, ständer och restauranger är väl okej. Dock tycker jag att placeringen ska tänkas om när det kommer klagomål från de som besöker en kyrkogård för att de, förmodligen, har anhöriga där. Även om jag personligen inte tror på att de döda finns och hör vad man säger till dem ligger de ändå där, och folk brukar ha det som en minnesplats. Att då höra elektriska "zone taken"-ljud när man är där kan vara lite irriterande och det kan på sikt även ge dålig reklam för spelet. Har kollat igenom tråden innan och sett liknande fall.

Det är bra att den inte är på någons grav utan på gången, men den här gången är väldigt smal och det är inte mycket område att röra sig på innan man är på någons grav.

Om ingen klagar finns det inget att ändra på, men jag har fått klagomål för att ha gått runt med mobilen uppe, även om jag har haft ljudet avstängt och varit diskret i mitt framförande. Bakom eller runt huset ska det nog gå bättre eftersom det är längre till nämaste grav och potentiellt irriterade människor.
User avatar
Zipper
Posts: 21
Joined: 05 Jul 2011 13:20

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Zipper »

Haha, va fan? Vad är det för trötta individer som seriöst klagar på att någon har mobilen påslagen och uppe på en kyrkogård. DU kanske vill fotografera en anhörigs grav, vilket jäkla trams.

Dock kan jag förstå att du tycker det är obekvämt när folk börjar fråga och lägga sig i, det hade jag också tyckt. Så länge telefonen är på ljudlös tycker jag knappast att det gör något.

De gånger jag har besökt kyrkogård för att plocka zoner har jag satt mig ner på en bänk i närheten och "vardags-mediterat" lite. Av flera anledningar, dels för att det ska se mindre "suspekt" ut (precis som du fått erfara..) men framför allt för att det är så underskattat att bara sätta sig ner 5 minuter och inte göra något alls. Och i den värsta Turf-hetsen kan det vara rätt skönt att bara koppla av. Rekommenderas starkt, av båda anledningar... ;)
Locked

Return to “Allmänt om zoner”