Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn här

Moderator: Zonemakers

tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by tomtebloss »

ChiliBBQ wrote:Ulrikzone i Stockholm bör flyttas då den ligger bakom en byggnad med noll utsikt.
Fixad.
Median
Posts: 19
Joined: 24 Aug 2011 22:13
Country: Sweden

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Median »

Vitbergzone i Skellefteå, Vitberget ligger ju liiite längre bort, och Vitbergzone är endast en öppen gräsplätt någon meter ovanför en parkering.

Borde väl fixas till något bättre namn.
rage
Posts: 73
Joined: 21 Jun 2011 16:13
Country: Sweden

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by rage »

Jag har idag försökt ta en zon som heter Tunariver i Eskilstuna utan att lyckas. Den zonen är omöjlig att ta sig till. Jag skulle rekommendera att ta bort den helt och välj ett annat alternativ. Sen skulle jag vilja att en del zoner var lite större som t.ex. SpruceZone. Kan ni se över storleken på zonerna? Dom är inte bra.
rage
Posts: 73
Joined: 21 Jun 2011 16:13
Country: Sweden

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by rage »

Jag har idag också varit i Stockholm. Sundbyzone som är på Pendeltåg plattformen är för smal för ibland hamnar min gröna gubbe vid hus kanten och så kan jag inte ta zonen. Var där två gånger och lyckades på mitt andra försök. Gör zonen bredare. Varför är det standard för Nederländerna att ha 25x25 i zon storlek om inte Svenska zonerna är lika stora. Många gånger är zonerna för små i Sverige.
joxx09
Posts: 1
Joined: 26 Aug 2011 21:10
Country: Sweden

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by joxx09 »

Vet ej om det skrivits tidigare men Kristinezone i Stockholm går ej att ta. Det pågår ett byggarbete på och runt husen så hela zoner är blockerad av stängsel.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Blabert »

joxx09 wrote:Vet ej om det skrivits tidigare men Kristinezone i Stockholm går ej att ta. Det pågår ett byggarbete på och runt husen så hela zoner är blockerad av stängsel.
Zoner flyttas bara om det är ett permanent bygge (hus eller dylikt). I Kristinezone pågår bara en tillfällig renovering, så vi får snällt vänta tills de är klara. Eller ta zonen med en Samsung Galaxy S som jag gjorde ;-)
Image
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by tomtebloss »

Blabert wrote:
joxx09 wrote:Vet ej om det skrivits tidigare men Kristinezone i Stockholm går ej att ta. Det pågår ett byggarbete på och runt husen så hela zoner är blockerad av stängsel.
Zoner flyttas bara om det är ett permanent bygge (hus eller dylikt). I Kristinezone pågår bara en tillfällig renovering, så vi får snällt vänta tills de är klara. Eller ta zonen med en Samsung Galaxy S som jag gjorde ;-)
Hade vi vetat det vi vet nu så hade zonen kunnat flyttats. Det har varit bygge väldigt länge där. Jag tog zonen i vintras genom att klättra staket. Så rimligtvis borde renoveringen snart var klart. Så stort är det faktiskt inte där.
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Arias »


Inga fler felanmälningar i denna tråd, jag hänvisar alla nya felanmälningar hit!
Felanmälningar som fortfarande är aktuella får avslutas snarast, efter att dessa ärenden är avklarade så låser jag tråden för gott
Image
Urbanium
Posts: 2
Joined: 07 Sep 2011 20:46
Country: Sweden

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Urbanium »

OnneredZone i Göteborg ligger bra dumt.
Inne på en förskola med stängsel!?
Den bör flyttas förslagsvis till badplatsen Ganlet inte så lång därifrån.
Jag skickar platsförslag från telefonen.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by StarDust »

Är inte den här tråden låst???
Numera skriver man felanmälningar i respektive länstrådar.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Locked

Return to “Allmänt om zoner”