Zoner vid världsarv

Moderator: Zonemakers

Byggaren
Zonemaker
Country: Sweden

Re: Zoner vid världsarv

Postby Byggaren » 02 Jul 2015, 22:22

Är projektet med att placera ut zoner vid världsarv nu avslutat? Det så roliga zonregnet verkar ha avstannat helt nu tyvärr =/ .
Nejdå. Har inte kollat nyligen men det återstår bla zoner i Kina. Men det börjar väll bli klart på många håll nu.

_mipson_

Postby _mipson_ » 04 Feb 2016, 19:30

Det har gått nästan precis två år sedan Snusmumriken föreslog att lägga zoner vid världsarven och nu verkar det faktiskt som om zonmakarnas mödosamma arbete äntligen är färdigt, eller iallafall verkar det sedan den 29/1-2016 finnas en zon för varje världsarv :-)

Den som är nyfiken kan kolla in den inofficiella lista som jag lagt upp på wikin http://wiki.turfgame.com/sv/wiki/V%C3%A4rldsarv

Min lista är med reservation för fel och ändringar och bäst att säga att jag har inte medverkat till att lägga ut några av dom här zonerna.

Kan ju passa på att tacka zonmakarna för det arbete dom lagt ner, har ju krävts mycket jobb, kan jag tänka mig, med att lägga ut alla 1031 världsarvszoner. :-)
Last edited by _mipson_ on 05 Feb 2016, 11:52, edited 1 time in total.

Velocipedryttaren

Postby Velocipedryttaren » 04 Feb 2016, 20:52

Alla zoner ska vara ute nu, några fel har smugit sig in i den officiella listan vi zonmakare jobbar mot som ska rättas innan vi kan lämna över till development att fundera på vad som ska krävas för att få medalj och när det ska släppas ut.
Vi har fått lära oss en hel del om världsarven under arbetet, alla har nog fastnat på någon zon som tagit en eller ett par timmar att hitta en lämplig plats för. En del är ett naturområden som saknar något besökscenter eller given plats man bör besöka, andra har haft flera platser man skulle vilja ge zoner men det finns bara en WHZ per arv oavsett hur fint det är eller hur många länder det sträcker sig genom. Världsarven blir egentligen aldrig färdiga då det både kommer till och försvinner arv på Unescos lista.

Return to “Allmänt om zoner”