Nytt zonförslagssystem på väg

Moderator: Zonemakers

User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Nytt zonförslagssystem på väg

Post by Arias »

Jojje167 wrote:
Vaktarn wrote:en tanke, borde kanske kunna skriva en kommentar för att beskriva vad som är förträffligt med just denna zonplacering samt namn på zonen, inget fel på gatnamn men infödingarna kanske ibland har ett mer korrekt/beskrivande/fantasifullt namn ;)
Gissar på att det kommer bli mycket för zonläggarna att gå igenom om det ska vara en kommentar till nästan alla zoner. Därför ger jag som förslag att dra ner på antal zonförslag varje turfare får ge varje månad. Från 10 till 3-4st kanske?
ja, kvaliteten på zoner lär öka om antalet sänks.. ni lär ju bada i zonförslaget vid det här laget och skulle tro att mycket är skit och därmed försvinner nog en hel del bra förslag
Image
User avatar
Vaktarn
Posts: 100
Joined: 31 Mar 2011 00:02

Re: Nytt zonförslagssystem på väg

Post by Vaktarn »

hur gör ni med de gamla förslagen? jag menar kasseras de om de inte accepteras, sparas alla eller är det något mellanting. får ju i nuläget ingen feedback på förslagen (förutom de accepterade) och undrar om jag ska ge samma förträffliga förslag igen denna månad eller lägga något nytt.
telefon: hero | vaktar: Uppsala
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Nytt zonförslagssystem på väg

Post by Arias »

Vaktarn wrote:hur gör ni med de gamla förslagen? jag menar kasseras de om de inte accepteras, sparas alla eller är det något mellanting. får ju i nuläget ingen feedback på förslagen (förutom de accepterade) och undrar om jag ska ge samma förträffliga förslag igen denna månad eller lägga något nytt.
Också tänkt på detta, har slutat ge förslag, för jag vet inte riktigt vad som händer med de. känns inte så kul att lägga ner tid på något som inte ger så mycket.. Har aldrig fått ett förslag accepterat (vad jag vet?) och får ju aldrig något meddelande om de blivit kastade (som i nekade) eller om de bara ligger i någon slags kö..

Status på ens förslag vore en bra ide. :)
Image
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Nytt zonförslagssystem på väg

Post by Drassen »

just nu har vi några tusen förslag..de flesta är oseriösa tyvärr...:(

Men förslagen använd i nuläget dels för att hitta hotspots när regionen behöver fler zoner och dels för att hitta helt nya orter som behöver zoner.

Vi har lite idéer om hur vi ska utveckla förslagsystemet ännu mer men just nu är det bonanza som gäller:)
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Nytt zonförslagssystem på väg

Post by StarDust »

Det här är nog något som jag kan hjälpa till med, helt klart. Jag vet som zonläggare vad jag behöver =)
Arias: Fortsätt lägga ut förslag, sprid dem runt Uppsala och hoppas på det bästa. Alla förslag är kvar sedan början, inga nekas.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Nytt zonförslagssystem på väg

Post by Arias »

StarDust wrote:Det här är nog något som jag kan hjälpa till med, helt klart. Jag vet som zonläggare vad jag behöver =)
Arias: Fortsätt lägga ut förslag, sprid dem runt Uppsala och hoppas på det bästa. Alla förslag är kvar sedan början, inga nekas.
tack för att du ger mig ljus i dessa mörka zonförslagstider, will do :D
Image
User avatar
Vaktarn
Posts: 100
Joined: 31 Mar 2011 00:02

Re: Nytt zonförslagssystem på väg

Post by Vaktarn »

glöm inte att lägga dem på rätt sida stan nu Arias ;)

stöttar f ö förslaget om färre förslag per spelare (fast med kommentar möjligheter), kanske också att antal förslag kan kopplas till ranken. borde komma mindre oseriösa förslag från de som gillar turf plus att ranken kan behöva någon mer liten extra fördel.
telefon: hero | vaktar: Uppsala
Goose72
Posts: 153
Joined: 15 Apr 2011 10:08

Re: Nytt zonförslagssystem på väg

Post by Goose72 »

+1 till vaktarns postning.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Nytt zonförslagssystem på väg

Post by StarDust »

Att knyta det till ranking kan vara klurigt om man sitter uppe i Norrland och har fyra turfarkompisar men bara en zon. Blir svårt att klättra i karriärsstegen då trots att det kanske är värt ett antal zoner till.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Vaktarn
Posts: 100
Joined: 31 Mar 2011 00:02

Re: Nytt zonförslagssystem på väg

Post by Vaktarn »

säg att man får lägga ranken/2 eller 3 förslag. I exemplet du tog kan de (om förslagen är rankbundna) lämna ett förslag var, till en absolut början. upp till fyra nya, förhoppningsvis mycket genomtänkta, zoner kan nu läggas ut. mycket snart bör väl någon (den mest värdige) eller några stigit en hel del i rang och rankbundenheten bör inte vara den begränsande faktorn längre. så länge de är aktiva borde det gå snabbt att klättra i rang även med få zoner (så länge de första zonerna kommer).
min korta erfarenhet är att turf-dev inte slänger ut fler zoner än så i vilket fall på en gång och med detta förslag får de förhoppningsvis in bättre och färre förslag.
inte så klurigt kan jag tycka men jag har en förmåga att bli lite enkelspårig ibland i ju för sig ;)
telefon: hero | vaktar: Uppsala
Post Reply

Return to “Allmänt om zoner”