Varför är ni så snikna med zoner?

Moderator: Zonemakers

StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Varför är ni så snikna med zoner?

Post by StarDust »

Jag har ju försökt luska ut vilket samhälle det gäller för ett halvår sedan men inte fått något svar, då var det säkert lättare att gagna en trogen turfare på hemmaplan. Nu är det dessvärre så att högre makter anser att Sverige börjar bli mättat. Det betyder absolut inte att mindre orter faller i glömska, utan att de zoner som kommer att byggas framöver görs med lite mer eftertanke i och med begränsningen.
Tidigare hade det hjälpt med att du berättade var du ville ha zonen men nu är chansen mycket mindre för att ett par spontanzoner ska dyka upp.
Slutligen vill jag bara påpeka att det är många zonmakare som gillar zoner ute på landet, jag är en av dessa. Däremot är det inte så automatiskt att hitta bra platser för nya zoner, vissa har tidigare ansett att mängden varit nyckelordet när det gäller zonskapande, då har större orter fått ökning, andra har tänkt kvalitet före kvantitet vilket lett till ett färre antal zoner men på riktigt bra platser tack vare just efterforskning. Det är inte bara google maps vi använder oss av, det är andra karttjänster som bing och osm för stigar. Wikipedia har jag använt mig av en del när jag är ute efter särskilda platser i olika orter eller kanske ett passande namn för kyrkan jag ville förära en zon med. Man kan helt enkelt lägga ner en hel del tid eller väldigt lite beroende på typen av zon man vill lägga.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Post Reply

Return to “Allmänt om zoner”