Varför är ni så snikna med zoner?

Moderator: Zonemakers

User avatar
bocklingen
Posts: 346
Joined: 27 Apr 2014 07:20
Country: Sweden
Location: Rasbokil Örkulla

Re: Varför är ni så snikna med zoner?

Post by bocklingen »

Jag skulle inte prata om "Big City" när det gäller varken Alunda, Vattholma eller Gåvsta...

Bara några exempel på mindre ställen med zoner.


iPhone 5C / Tapatalk
Join: 2014-04-26 09:25:32
Special goals: 1. Icosaregion star 2. Get all unique z in Katrineholm :)

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Varför är ni så snikna med zoner?

Post by StarDust »

Vågar du förtälja var du bor eller åtminstone hur stort ditt samhälle är?
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Changrila
Posts: 185
Joined: 01 Feb 2014 23:52
Country: Sweden
Contact:

Re: Sv: Varför är ni så snikna med zoner?

Post by Changrila »

Blabert wrote:
Maqqan wrote:
Blabert wrote:bor man på landet får man nog lära sig att leva utan turf om man inte passar på när man är i närmaste stad.
Det var tråkigt att läsa


Tapatalking with Nexus 5
När jag säger på landet menar jag utanför alla sorters samhällen, eller i ytterst små samhällen. Tänk några hundra invånare. Det finns ingen plats för turf på sådana ställen, förutom enstaka zoner eller små kluster uppåt kanske fem zoner. De allra flesta i detta land bor dock inte på landet, i den betydelsen jag menar.
Tänk om hälften av invånarna i en liten ort börjar turfa då? :D
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Sv: Varför är ni så snikna med zoner?

Post by Dacop »

Changrila wrote:Tänk om hälften av invånarna i en liten ort börjar turfa då? :D
Inga problem, då bygger vi zoner tills det är fullt. Aktivitet går före allt annat. :)
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
Bugga
Posts: 17
Joined: 16 May 2015 11:33
Country: Sweden

Re: Varför är ni så snikna med zoner?

Post by Bugga »

I de flesta samhällen finns det folk som promenerar och cyklar. Det vandras med hundar och det springs för kondition. Att inte få turfa då är tråkigt. Att inte ens kunna visa grannen vad min hobby är, är ännu tråkigare. För jag kan ju knappast lobba för ett spel som kräver att alla åker till stan för sina promenader.
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Varför är ni så snikna med zoner?

Post by hazzard »

Mamin wrote:I de flesta samhällen finns det folk som promenerar och cyklar. Det vandras med hundar och det springs för kondition. Att inte få turfa då är tråkigt. Att inte ens kunna visa grannen vad min hobby är, är ännu tråkigare. För jag kan ju knappast lobba för ett spel som kräver att alla åker till stan för sina promenader.
Du missar inget egentligen var är det roliga få några enstaka zoner som är värda 1pph som bara du kan ta bara ? och man kan bara göra revists efter ett dygn först..
Bugga
Posts: 17
Joined: 16 May 2015 11:33
Country: Sweden

Re: Varför är ni så snikna med zoner?

Post by Bugga »

De som inte har hittat turf på omvägar lär ju aldrig göra det om det inte finns tillgängligt "hemma". Några zoner här o några zoner där så blir det något att snacka om. Grannens nya bil är inte så kul att prata om längre.

Näe allvarligt. Det skulle vara kul att se fler orter i södra delen av landet representerade. Vissa har zoner men ingen förklaring till varför de blivit prioriterade framför andra. Nu vet jag inte hur svårt det är att vara zonmaker men med tanke på att google maps är källan torde det vara ganska automatiserat. Har skrivit förut och föreslagit motionsspår, cykelvägar o rastplatser. Det kan ju inte vara så svårt att få info om var det är lämpligt från utspridda eller spridda turfare.
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Varför är ni så snikna med zoner?

Post by hazzard »

Mamin wrote:De som inte har hittat turf på omvägar lär ju aldrig göra det om det inte finns tillgängligt "hemma". Några zoner här o några zoner där så blir det något att snacka om. Grannens nya bil är inte så kul att prata om längre.

Näe allvarligt. Det skulle vara kul att se fler orter i södra delen av landet representerade. Vissa har zoner men ingen förklaring till varför de blivit prioriterade framför andra. Nu vet jag inte hur svårt det är att vara zonmaker men med tanke på att google maps är källan torde det vara ganska automatiserat. Har skrivit förut och föreslagit motionsspår, cykelvägar o rastplatser. Det kan ju inte vara så svårt att få info om var det är lämpligt från utspridda eller spridda turfare.
jo sant finns massor med mindre städer i södra sverige som inte har en enda zon men eftersom dom gått ut att dom inte lär fylla ut massor med fler zoner direkt såvida det inte är specialla behov så ska du inte förvänta dig för mycket direkt, håller med om att istället för att strö ut massa zoner utanför skandinavien så kunde man strött ut lite zoner på mindre samhällen men har det inte hänt så lär det väl aldrig hända.
Bugga
Posts: 17
Joined: 16 May 2015 11:33
Country: Sweden

Re: Sv: Varför är ni så snikna med zoner?

Post by Bugga »

Dacop wrote:
Changrila wrote:Tänk om hälften av invånarna i en liten ort börjar turfa då? :D
Inga problem, då bygger vi zoner tills det är fullt. Aktivitet går före allt annat. :)

Allvarligt hr zonmaker. Hur många turfare behöver önska zoner för att det ska börja komma några?

Fram för mer lokalturfande.

Nu i sommartider vore det jättekul att aktivera alla turister vi har häromkring också. Massor med folk som besöker småland och småbyarna. För tyskar och danskar får väl också vara med?
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Sv: Varför är ni så snikna med zoner?

Post by Dacop »

Mamin wrote:
Dacop wrote:
Changrila wrote:Tänk om hälften av invånarna i en liten ort börjar turfa då? :D
Inga problem, då bygger vi zoner tills det är fullt. Aktivitet går före allt annat. :)

Allvarligt hr zonmaker. Hur många turfare behöver önska zoner för att det ska börja komma några?

Fram för mer lokalturfande.

Nu i sommartider vore det jättekul att aktivera alla turister vi har häromkring också. Massor med folk som besöker småland och småbyarna. För tyskar och danskar får väl också vara med?
Du ställer frågan till den enda zonmakaren som inte får göra något. Jag bor i samma län som du och får inte peta på några zoner "hemma".

Så vitt jag vet så har vår zonmakare sett förslagen och på intet sätt avfärdat dem. Jag kan inte mer än hålla med om att mindre orter bör få zoner, och helst nu snarare än sen.

*Edit: Fel. Det finns två ZM boende i länet.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
Post Reply

Return to “Allmänt om zoner”