Zoner Till Malaga/Gibraltar/Nerja.

Moderator: Zonemakers

Turfgrabben
Posts: 22
Joined: 16 May 2014 23:26
Country: Sweden

Zoner Till Malaga/Gibraltar/Nerja.

Post by Turfgrabben »

Hej! Nerja och Malaga är vanliga semesterorter, och även Gibraltar. Skulle vara kul om det kom zoner dit... :)
sugarcane
Posts: 36
Joined: 23 Feb 2015 15:43
Country: Sweden
Location: Tundran

Re: Zoner Till Malaga/Gibraltar/Nerja.

Post by sugarcane »

Tummen upp för det! Dessutom sjysst strandpromenad längs Carihuela där man både kan gå och cykla (men inte köra bil). Perfekt för flera zoner både åt Torremolinos-hållet och mot Benalmadema.
elgurro
Posts: 10
Joined: 05 Dec 2016 12:31
Country: Sweden

Re: Zoner Till Malaga/Gibraltar/Nerja.

Post by elgurro »

jag var nu i november i Malaga. Det var flera turfare där och det växlades zoninnehav flera gånger under de få dagar jag var där, med andra ord hög aktivitet på de få zoner som fanns. På samma gång tittade jag på zontilldelningen i England. Om man ser på t ex Manchester, Oxford och Cambridge ser man gula hav av zone. Trots att turfintresset där tycks ligga på noll har man tiofaldigt flera zoner där än i Malaga. Detsamma gäller för flera områden i Norge. Hur kommer detta sig

Kanske man skulle ta en fotbollsresa till Manchester över en helg. Kolla zlatan och på samma gång ta massor av neutrala zoner och sedan revisita efter matchen
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Zoner Till Malaga/Gibraltar/Nerja.

Post by Velocipedryttaren »

Malaga har lite turistzoner som ibland har några takes, ligger väl på 5 takes i månaden så rätt väl avvägt.
England är ett officiellt turf land och byggdes upp till lanseringen, dock långt färre zoner än Sverige. Men att få igång turf utan stora marknadsföringspengar har visat sig svårt utanför Sverige.
Norge är under en ny fast i utbyggnad och första steget börjar närma sig med zoner i alla kommuner.
turfproffset
Posts: 10
Joined: 26 Nov 2016 21:51
Country: Sweden

Re: Zoner Till Malaga/Gibraltar/Nerja.

Post by turfproffset »

I Malaga är elgurro Kung!
elgurro
Posts: 10
Joined: 05 Dec 2016 12:31
Country: Sweden

Re: Zoner Till Malaga/Gibraltar/Nerja.

Post by elgurro »

Jag tycker att det ska vara många flera zoner här. Det är mycket turister och många svenskar. JAg har förslag på en zon i Parque de la Paloma. En mycket vacker park med fåglar och planteringar, oerhört välskött, som ligger en bit från stranden. Den är klart värd en zon
zonförslag
zonförslag
paloma.jpg (31.48 KiB) Viewed 5975 times
elgurro
Posts: 10
Joined: 05 Dec 2016 12:31
Country: Sweden

Re: Zoner Till Malaga/Gibraltar/Nerja.

Post by elgurro »

Jag glömde säga Parque de la Paloma ligger i Benalmadena
elgurro
Posts: 10
Joined: 05 Dec 2016 12:31
Country: Sweden

Re: Zoner Till Malaga/Gibraltar/Nerja.

Post by elgurro »

park.jpg
park.jpg (37.14 KiB) Viewed 5969 times
park.jpg
park.jpg (37.14 KiB) Viewed 5969 times
Även den här parken, Parque la Bateria i Torremolinos, är värd en zon. Det är en vacker plats där mycket männiiskor rör sig, joggar mm.
elgurro
Posts: 10
Joined: 05 Dec 2016 12:31
Country: Sweden

Re: Zoner Till Malaga/Gibraltar/Nerja.

Post by elgurro »

Jag ger ytterligare förslag på en trevlig zon i ett pittoreskt kvarter med vidunderlig utsikt. Där ligger torget Plaza España i folkmun kallat Plaza de la niña efter den stay som finns. Det är väl värt en utflykt
Attachments
Screenshot_201709132.gif
Screenshot_201709132.gif (929.78 KiB) Viewed 5860 times
Screenshot_201709131.gif
Screenshot_201709131.gif (787.14 KiB) Viewed 5860 times
plaza-de-espana-benalmadena-pueblo-spain-AGT377.jpg
plaza-de-espana-benalmadena-pueblo-spain-AGT377.jpg (284.18 KiB) Viewed 5860 times
elgurro
Posts: 10
Joined: 05 Dec 2016 12:31
Country: Sweden

Cádiz, Europas äldsta permanent bebodda stad

Post by elgurro »

Cádiz, Europas äldsta permanent bebodda stad är värd i alla fall en zon. Ett val är Plaza mina i den gamla stadskärnan med många sevärdheter i närheten
Attachments
mina2.png
mina2.png (242.82 KiB) Viewed 5156 times
mina.png
mina.png (351.82 KiB) Viewed 5156 times
Plaza de Mina (14).jpg
Plaza de Mina (14).jpg (131.55 KiB) Viewed 5156 times
Post Reply

Return to “Allmänt om zoner”