Förslag: Zoner som kräver Flera spelare för att ta?

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Swiiitan
Posts: 1
Joined: 14 Apr 2013 00:24
Country: Sweden

Förslag: Zoner som kräver Flera spelare för att ta?

Post by Swiiitan »

Hej!

Jag har turfat sen 2011 och älskar verkligen detta spel.

Men som en kompis till mig sa: Turfa är kul men tråkigt att man inte kan cykla tillsammans med varandra..

Och det ligger något i det. Jag vet att det är en tävling men endå, jag har ett förslag:

Tänk er om ni gör så att vissa zoner kräver att man måste vara 2 eller fler för att Ta den?
(Båda/alla som har den får lika pph och capturepoint.)
Zonerna kunde vara Lila t.ex?

Om vi nu tar det ett steg längre: Tänk er att ni släpper en lagfunktion inne i appen (typ som LagTurf) Så finns det zoner som kräver att en viss del lagmedlemar är på Zonen för att ta den, En LagZon. :D

Låter inte detta helt awesome? Helt plötsligt kan man sluta vara en sån där ensamvarg och faktiskt cykla ihop med sina vänner och ta zoner (:


Tack för att ni läste, ha en fortsatt bra dag!

//Swiiitan

ZombieTurfers
TrollTurfers
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Förslag: Zoner som kräver Flera spelare för att ta?

Post by DIProgan »

Running the third-party project https://turfbridge.com
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Förslag: Zoner som kräver Flera spelare för att ta?

Post by hazzard »

Tvivlar nåt av det dära lär hända nånsin.. men du kan ju annars spela Ingress där kan man spela 2, 3 eller hur många ni vill och samarbeta, turf är ganska tråkigt ja det är bara solo och inget annat dom borde göra om hela systemet då många kanske will spela tillsammans med sin flickvän, kompis, kollega osv och tävla mot varandra och inte globalt.
MictheGreat
Posts: 72
Joined: 09 Jul 2014 18:09
Country: Sweden
Location: Lerum

Re: Förslag: Zoner som kräver Flera spelare för att ta?

Post by MictheGreat »

Vi tävlar inom bekantskapskrets/släkt men har då egen scoreboard där bara vi är med och har lite extra punkter som vi räknar (unika zoner per omgång, viktad highscore som är snitt av 3 bästa omgångarna som vi sedan ser en uppnådd % mot och tävlar i vilket jämnar ut tävlingsdeltagarnas nivå/möjlighet betydligt mm). En sån generisk scoreboard-funktion där man lägger till sina medtävlande vore kanske nåt?

MEN ang att turfa tillsammans vilket jag tycker är en bra grej:
Jag tycker man kan ska kunna skicka en "sammankopplingsförfrågan" till den/de man vill iväg och turfa med och sen kan de som är sammankopplade ta zoner tillsammans. Bådas telefoner måste då ta zonen med personlig TO-tid och inom ett visst ganska kort tidsspann i förhållande till varann. Blocktid blir snitt av gruppdeltagarnas - full tagpoäng för alla i gruppen. När inga zoner tagits tillsammans på säg 30 min bryts kopplet automatiskt och man får göra om. PPH kan man dela på antalet turfare i gruppen och avrunda uppåt kanske. Current owner för en zon blir då en grupp-referens. Borde funka? :-P
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Förslag: Zoner som kräver Flera spelare för att ta?

Post by StarDust »

Jag tar promenader med min tjej ofta, vi tar varannan zon numera, såvda det inte är en unik. Då får hon den :)
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Post Reply

Return to “Allmänt om zoner”