Turf WARS Next Gen

Post Reply
Tooker
Posts: 12
Joined: 16 Feb 2012 23:08
Country: Sweden

Turf WARS Next Gen

Post by Tooker »

Turf WARS The next Gen.

Detta är en idee som jag har tänkt lite på ett tag, å nu när jag har börjat lira TURF
så har jag tänkt om lite å byggt ihopa dessa 2 koncept.

Man skulle kunna tänka sig att turf WARS, kan ingå som en frivillig PvP modul till TURF.

Jag skriver mitt "spel koncept" här så får ni tycka till vad ni säger om ideen.

Så konceptet består av att TURF är som TURF är idag, men nu skall vi lägga på en PvP modul på det.

Har haft tankarna i huvudet länge, nu skall jag försöka få ner det i text så det blir vettigt.

Alla zoner som idag finns, är dom samma , tanken är att använda samma spelar/zon databas som redan finns.


PVP modulen kommer gå ut på att man kan döda/plocka ut spelare i spelet.

Spelare som är i PvP läge, har en annan typ av figur på spelplanen.


Grundläggade regler för att PvP skall fungera.

GPS MÅSTE ha varit igång minst i 5 minuter, du skall synas på spelplanen.
Det går inte att sätta igång spelet 3 sekunder innan å sedan ta en backstab med kniv på en spelare

Alternativt kan man göra så att olika vapen har olika krav på att ha GPS igång innan den används
Så kniv (backstab) får ha haft igång gps max 50 sekunder innan den används.
Pistol, skall ha haft igång GPS minst 5 minuter.

Sedan gäller olika avstånd från spelaren, vid olika vapen.

Man får också olika poäng för kills med olika vapen.
Kniv ger typ 300 poäng, sniper ger 50, handgranat 20. Eller hur man nu väljer att
tänka.

Man kan även göra så att man kan få muddra (loota) spelaren.
Så poängen som ges till den som dödar en motpselare, TAS från spelaren som blir dödad.
Så om A dödar B, så får spelare A 300 poäng som dras av från spelare Bs poäng.

Tanken med att man tar ut en spelare med vapen är att de är
ute ur spelet i typ 1-3 timmar. Under den tiden kan de INTE skada andra eller ta zoner.

Vapen som kan köpas in , köps för poäng som man får genom att hålla zoner.

Vapen
Typ, Avstånd från spelaren.

Kniv 5 meter ( om det nu ens är möjligt med GPS osv)
Handgranat 20 meter, kan ta flera spelare (2-3)
Pistol 40 meter
Sniper 500 meter (hur fixxar man fri sikt koll i en app ?? )
Fällor Claymores , trampminor :)
MiniNuke Whooot

Man kan sedan ha en Speciell vapenshop, i varje område, så man kan bara köpa sina vapen i den zonen.
Då menar jag inte att hela skåne måste köpa sina vapen i malmö, även om det nog är IRL lättare att hitta sånna där än i Kristianstad ;)

Det skall ju isf finnas antingen en zon i varje stad som bara är vapenzon, eller en zone som är
både zone och vapenshop. Isf så måste man äga zonen för att få köpa vapen och ammo där.

Fällor, kom jag just på kan ju vara en kul grej i spelet.
Du kan sätta fällor på en zon, självklart kommer fällorna att vara ohyggligt dyra.
Om dom "dödar" så skall dom bara typ döda i 30 minuter.
Problemet är att fällor kommer mest bara att gynna highend players, som har mycket poäng
att köpa saker för.


Så hur fungerar då allt detta i praktiken ?
Ja det kan man ju undra .
Du har din spelplan, din vapenarsenal.
Sätter igång appen, å är ute å turfar. du ser att du är på väg mot en zone där även
en annan spelare är på väg. du vill ha lite kul :)

Väljer ditt sniper gevär i vapen menyn, sätter dig i en buske, 400 meter ifrån zonen.
nu ligger du i Hide mode eftersom du har din sniper, då ska man ju inte synas på mappen.
Du markerar spelaren som är på väg mot zonen, Någon extra display på Turf appen dyker upp
som räknar avståndet till den spelaren.
nu är spelaren 100 meter ifrån zonen, 400 meter ifrån dig.
Du klickar på att skjuta i din app. Bam splat, motspelarens skärm blinkar hysteriskt rött,
Du har sänkat spelaren 50 meter framför zonen.
Nu kan du lugnt gå fram till zonen, du tar den.
Du går sedan fram till där motspelaren VAR, där han dödades. I detta skede kan ju så klart motspelaren som dog gå iväg var han nu vill.
gå å gråta en skvätt på nån coffeshop i 3 timmar, eller stanna kvar å snacka lite med sin Turf rival.
Hur som helst, så sparar Turf Appen, en DödGubbe ikon på displayen, i 5 minuter,du kan nu gå fram till denna gubben, och loota honom. Ta hans poäng, ta hans vapen eller liknande.
Efter 5 minuter så försvinner denna DödGubbe figuren från spelet.
Det är ju beroende på hur kul och avancerat man vill göra denna delen.
Om man vill göra så att spelare kan ta vapen/ammo/poäng från varandra.
Samt om man vill göra att man kanske lämnar vissa vapen hemma ?
Om man ska ha en Hempunkt/bas så skall det isf bestämmas där, och den punkten skall Aldrig synas på
Turf appen, den är personlig och finns bara i min Android nalle.
Den kan flyttas, men isf väldigt begränsat, hur ofta å hur lång tid mellan flyttningarna.


Som jag ser det är detta fullt möjligt att göra, grunden i Turf finns ju redan här.
Frågan är snarare, om det finns intresse för att spela det så här, och om det finns folk som
vill göra koden.

Jag har fler ideer, och koncept för det här, men vi kan ju börja med detta innan vi snurrar in
oss i en himla massa andra regler å grejjer.

Vad säger ni ?
Ni som spelar, nybörjare som veteraner och Admin personal.
Kan det finnas intresse att göra något sådant här ?
Turfar på en Samsung Galaxy Nexus
Image
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Turf WARS Next Gen

Post by Optimus »

Kanske dags att skaffa en Iphone ? Om jag inte har fel finns ett sådant spel till den under namnet Turfwars...
ImageImage
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Turf WARS Next Gen

Post by tomtebloss »

Me. wrote:Kanske dags att skaffa en Iphone ? Om jag inte har fel finns ett sådant spel till den under namnet Turfwars...
Det är riktigt att den appen finns till iPhone, men man är aldrig ute i IRL och spelar. Dock nyttjar man sin GPS för att bygga baser (cirklar), köper vapen, blir boss över en region, dödar andra, krigar och säkerligen också snor vapen.
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Turf WARS Next Gen

Post by Zontjuven »

Så om jag har förstått det hela rätt....


Jag är ute på en runda på jakt på topp fem placering. Jag har cyklat i tre timmar och fått ihop femtio zoner som kommer att generera ca 20 000 poäng i tp och pph. Helt plötsligt, mitt i min runda, blir min min skärm röd. Jag dör och är borta tre timmar från spelet, jag blir dessutom rånad på mina poäng av en annan spelare som inte tar en enda zon, utan roar sig med att råna folk...

Det kan nog vara kul i datorvärlden där man sitter och samlar poäng virtuellt. Men att bli bestulen på poäng som man fysiskt har jobbat ihop skulle nog kännas som att bli rånad på riktigt...

Jag personligen skulle nog endast hålla mig till orginalspelet, jag hoppas att tanken var att man kan välja om man är med i wars eller inte.
Fd världsmästare i TURF
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Turf WARS Next Gen

Post by Drassen »

Intressant och kreativ idé, men vi känner dels att vi inte har tid att testa en sådan idé då det är ganska omfattande. Vi känner också, precis som du är inne på att det här är en helt annan spelidé. Du kanske kan pitcha den för någon utvecklare i swedroid-forumet?

/turf staff
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
Tooker
Posts: 12
Joined: 16 Feb 2012 23:08
Country: Sweden

Re: Turf WARS Next Gen

Post by Tooker »

Man får ju tänka på att "min" idee gör ju (ironiskt nog) spelet väldigt mycket mer socialt, eftersom man kommer närmre varandra.

Detta var bara lite tankar som snurrat i huvvet, man kan ju självklart göra ändringar.
Men visst hade det varit kul att ha det lite live så här.

Tanken var att det antingen skulle vara 2 spel, men som isf använder sig av samma zoner och databas som turf. Så man kan välja om man vill vara med i PvP delen eller inte.
å är man med så är men det hela den spelaromgången på 1 månad.
Så får man välja inför varje ny spelaromgång vad man vill göra.
Själv gillar jag inte alls PvP, på datorn . jag får alltid storsmisk när jag spelar mot andra.
snyft, bara datorn jag klarar av å slå. haha .
Men tycker det kunde vara ett kul moment till detta spelet.

Angående att bli av med sina poäng . det är ju inte mycket poäng man blir av med.

Som sagt det lägger ju en ny nivå på spelet, en massa mer spänning )
Turfar på en Samsung Galaxy Nexus
Image
User avatar
islandmountain
Posts: 13
Joined: 05 Jan 2012 16:40
Country: Sweden
Location: Norberg

Re: Turf WARS Next Gen

Post by islandmountain »

Tycker det är en rolig idé, och jag skulle garanterat köra i PvP-läge, om det fanns.
Tyvärr måste jag vara lite pessimistiskt, och säga att det är lätt att komma med bra idéer, men det är en annan sak att ta tag i och genomföra dem...
Men det skulle vara väldigt kul om någon hade tiden och intresset att genomföra detta. :)
Tooker
Posts: 12
Joined: 16 Feb 2012 23:08
Country: Sweden

Re: Turf WARS Next Gen

Post by Tooker »

ja tyvärr kan jag inte koda android språk .
har en del erfarenhet av php och bash scriptning .
men vet inte ens var man skulle börja för å göra kod till en nalle. men jag e jekligt intresserad av det iaf.

Det hade ju som sagt lagt en helt ny dimension på spelet.
kanske lite mycket å ta tag i just nu när själva Turf fortfarande är i beta stadie ..
men man kan ju ha det som en arbetsplan ;)
Turfar på en Samsung Galaxy Nexus
Image
ceshiwuhao
Posts: 3
Joined: 14 Feb 2013 13:50
Country: Sweden
Contact:

Re: Turf WARS Next Gen

Post by ceshiwuhao »

Du kanske kan pitcha den för någon utvecklare i swedroid-forumet?
For online games you prefer, such as pc?
WoW Gold and Diablo 3 Gold and Swtor Credits and Runescape Gold Are among the most popular game currencies, including the PC and web games.
Post Reply

Return to “Tredje Part”