Förorter

Moderator: Zonemakers

tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Förorter

Post by tomtebloss »

Blabert wrote:
tomtebloss wrote:Tex så finns det nästan 100k inv i Huddinge kommun. Vi har runt 10 zoner tror jag. Lite skevt. Vet inte hur många zoner det finns innanför tullarna kontra antalet invånare dock.
Strax under 300k i innerstan, så vi borde ha runt 30 zoner då med den matematiken ;-)
Men det finns runt 120-130 zoner eller? Räknade lite snabbt på kartan bara.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Förorter

Post by Blabert »

tomtebloss wrote:
Blabert wrote:
tomtebloss wrote:Tex så finns det nästan 100k inv i Huddinge kommun. Vi har runt 10 zoner tror jag. Lite skevt. Vet inte hur många zoner det finns innanför tullarna kontra antalet invånare dock.
Strax under 300k i innerstan, så vi borde ha runt 30 zoner då med den matematiken ;-)
Men det finns runt 120-130 zoner eller? Räknade lite snabbt på kartan bara.
Där i krokarna.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Image
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Förorter

Post by Arias »

Verkar dykt upp en hel del nya turfare i Huddinge området och Flempan..

Såg 2 nya bara idag. En i Flemingsberg centrum och någon i Huddinge krokarna skulle inte vara fel.
Kontakta gärna mig eller någon som har koll på Flemingsberg angående ny i Flempan, då jag tror att kartorna fortfarande är från när de byggde om.
Image
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Förorter

Post by Zontjuven »

TACK! för alla nya zoner i förorten, julafton kom tidigt i år.

Kul dessutom att vissa av ens förslag antas :D
Fd världsmästare i TURF
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Förorter

Post by Zontjuven »

Gav mig glatt iväg ikväll och tog de ny zonerna i förorten.
Crew skämtar verkligen inte när man placerar zoner i riktiga förorter som Tensta och Rinkeby.
Nåja, cyklade iväg vid 18-tiden och tog de nya i Vällingby och rullade sen mot Spånga och sedan Tensta.

De första zonerna var inga problem tills jag kom fram till Forgotzone, förstod direkt att det skulle kunna blir problem när ett gäng ungdomar spelade fotboll på planen, dock ej träning eller match... Zonen kunde dock tas från ena kortsidan och jag parkerade cykeln intill och gick in och ställde mig där mina 25 sekunder takeovertime.
Man kom fram till mig och frågade om jag är polis, ordet "aina" hördes bland de andra. Jag svarade va?? Det kom fram flera killar och det hela kändes faktiskt ganska hotfullt, det kom en boll flygandes och man hörde "stick från VÅR plan (aka turf :-)
Ok, man kanske inte skall ta zonen när det är folk och spelar där, nu är det ju så att alla Zlatanwannabies spelar ju där 24/7...

OK, begav mig mot Rinkeby och den nya zonen RinkebySchool , såg på kartan att den låg UTANFÖR fotbollspalnen och tog nytt mod till mig. Tro på fan när jag står där mina 25 sekunder att det kommer fram ungdomar till staketet och under vem jag är, om jag är polis, vad jag gör där...
Känner mig kränkt och ber dem gå hem och läsa läxor... rullar iväg på cykeln och hör glåpord bakom mig... och vad är detta med polis? Fattar ingenting....
Ska det vara så här när man turfar? Jag ger dessa två zoner nån chans till innan jag begär dem flyttade...

I övrigt så tackar jag crew för möjligheten att knipa 20 zoner på 2 timmars cykeltur i FÖRORTEN :)

En liten anekdot ur zontjuvens turfvardag.

//Z
Fd världsmästare i TURF
forg
Posts: 11
Joined: 21 Mar 2012 01:13
Country: Sweden

Re: Förorter

Post by forg »

Jag bor i Trollhättan för nuvarande och det finns inte en chans att man kan tävla med någon som bor i centrala stockholm eller gbg. Hur som helst kommer jag strax att flytta till Stockholm och till förorten Enskede och till min besvikelse var det extremt fattigt med Zoner där.

I Stureby tex finns det bara en enda zon och det området är ganska stort. Kommer nog kunna väcka några turfare där men det kommer ju bli degigt om man bara kommer få tag på en enda zon på kvällen. Jag kommer iof att jobba i stan så jag kommer fortfarande spela, men det finns ju stor risk att man som nykomling tappar intresset när det inte finns några zoner att ta.

Om ni vill ha hjälp med zoner på "söder om söder" så hjälper jag mer än gärna till då de två dagar jag spelat turf har jag rört mycket på mig och jag hoppas att kunna göra det i framtiden.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Förorter

Post by Blabert »

forg wrote:Jag bor i Trollhättan för nuvarande och det finns inte en chans att man kan tävla med någon som bor i centrala stockholm eller gbg. Hur som helst kommer jag strax att flytta till Stockholm och till förorten Enskede och till min besvikelse var det extremt fattigt med Zoner där.

I Stureby tex finns det bara en enda zon och det området är ganska stort. Kommer nog kunna väcka några turfare där men det kommer ju bli degigt om man bara kommer få tag på en enda zon på kvällen. Jag kommer iof att jobba i stan så jag kommer fortfarande spela, men det finns ju stor risk att man som nykomling tappar intresset när det inte finns några zoner att ta.

Om ni vill ha hjälp med zoner på "söder om söder" så hjälper jag mer än gärna till då de två dagar jag spelat turf har jag rört mycket på mig och jag hoppas att kunna göra det i framtiden.
Kul att du flyttar till Turfs huvudstad :-) (Nej, det är inte Linköping... ;-))

Arbetet att öka zontätheten i förorterna har börjat som du kanske sett, just av de anledningar du nämner. Även söder om söder kommer få sin del av kakan :-)
Image
forg
Posts: 11
Joined: 21 Mar 2012 01:13
Country: Sweden

Re: Förorter

Post by forg »

Blabert wrote:
Kul att du flyttar till Turfs huvudstad :-) (Nej, det är inte Linköping... ;-))

Arbetet att öka zontätheten i förorterna har börjat som du kanske sett, just av de anledningar du nämner. Även söder om söder kommer få sin del av kakan :-)
Okej nice, då hoppas jag att nya zoner har poppat upp där nästa vecka ;)
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Förorter

Post by Optimus »

Zontjuven wrote:Känner mig kränkt och ber dem gå hem och läsa läxor...
Det är jag som lagt ut de nya zonerna mellan Solna och Järfälla...

Det var ju trista erfarenheter, men tack för skrattet jag fick när du bad dem gå hem och läsa läxorna ! Klockrent !
Kolla dem gärna en gång till, men finns samma tendens får vi flytta dem. Trodde i min enfald att man kunde locka in "kringdrivande" ungdommar till Turf men det kanske kan bli svårt... Jag vet ju vad Tensta och Rinkeby har för rykte men inte trodde jag att man skulle bli "uppvaktad" så fort man stannar i 30sek med en mobil i handen.

Men du som cyklar omkring där, om de behöver flyttas kan du väl ge tips på "undomsfria" ställen som du cyklar förbi ? I närheten helst då... (Du kan skicka PM om du vill, och om de behöver flyttas.)
ImageImage
forg
Posts: 11
Joined: 21 Mar 2012 01:13
Country: Sweden

Re: Förorter

Post by forg »

Chansen är nog tyvärr ganska stor att man blir av med mobilen i handen om man stannar för länge i Rinkeby.
Post Reply

Return to “Allmänt om zoner”