Donationer

Moderator: Zonemakers

User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: Donationer

Post by Kajowi »

Arias wrote:Precis som Decop sa så kan man köpa en donationsapp för 40kr - Turf - Donate
Jag måste säga att priset på den appen verkligen hoppar upp och ned. Riktigt ordentligt! ;)

MEN, huvudsaken är väl att man finner bästa svaret på kalkylen; (köpare*pris)-kostnader... :geek:
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Donationer

Post by Dacop »

Kajowi wrote:
Dacop wrote:Finns det nån begränsning för hur många gånger man kan köpa något via Google Play?
1 (en) , i alla fall för mig.
Kajowi wrote:
Arias wrote:Precis som Decop sa så kan man köpa en donationsapp för 40kr - Turf - Donate
Jag måste säga att priset på den appen verkligen hoppar upp och ned. Riktigt ordentligt! ;)

MEN, huvudsaken är väl att man finner bästa svaret på kalkylen; (köpare*pris)-kostnader... :geek:
Bra att du upplevt samma sak, trodde jag börjat inbilla mig saker. Sju kronor var priset när jag köpte den, nästa gång jag kollade kostade den 200 och nu 40. Tänkte man eventuellt kunde köpa den igen men det var visst kört.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
jom
Posts: 16
Joined: 17 Aug 2011 21:21

Re: Donationer

Post by jom »

Hmm, 7kr låter ju inte som någon vidare donation. Varför inte ha ett fast pris? Eller är det Google som sköter pris-sättningen?

Hursomhelst skulle ju vi som betalade 200kr för den inte bli sura om det kanske dök upp en medalj *host* *host* 8-)
Image Linköping, Östergötland
Image
Catindra
Posts: 2
Joined: 30 Mar 2012 15:33
Country: Sweden

Re: Donationer

Post by Catindra »

What what what? Hur får man nu tag på medaljen? ;)

Jag är btw ny, och ÄLSKAR Turf. Skulle aldrig gå mina 3-timmarspromenader då och då.

MVH
Latmasken Cat ;)
Kallemag
Posts: 5
Joined: 27 Dec 2011 20:33
Country: Sweden
Location: Varberg

Re: Donationer

Post by Kallemag »

Jag donerade via PayPal. Det gjorde att jag fick min medalj. Vet inte om det fungerar fortfarande. Jag ger gärna stöd till Turf. Jämfört med gymkort eller liknande är det grymt billigt sätt att få motivation till motion. Om man nu bortser från att man kanske köper ny cykel eller liknande:)
Image
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Donationer

Post by Zontjuven »

Catindra wrote:What what what? Hur får man nu tag på medaljen? ;)

Jag är btw ny, och ÄLSKAR Turf. Skulle aldrig gå mina 3-timmarspromenader då och då.

MVH
Latmasken Cat ;)
Man kan inte längre köpa medaljen... ganska dumt tycker jag.
Det verkar finnas ett stort intresse för det, jag förstår dock att det är bökigt att administrera...
Men det hela måste ju att automatisera på ngt vis....
Fd världsmästare i TURF
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Donationer

Post by mortuus »

Fast nu stöttar man turf mera om man handlar i shoppen, dina pengar går dit dom ska men du får ingen medalj, den var ju bara i början aktuell
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
Catindra
Posts: 2
Joined: 30 Mar 2012 15:33
Country: Sweden

Re: Donationer

Post by Catindra »

Jag tycker att man ska få medaljen om man kan uppvisa att man shoppat för ngn summa (som skaparna bestämmer är värdig), det är väl bra att locka till bidrag på det sättet?

Eller får ni för mycket pengar? ;)

Själv har jag just köpt en awesome personlig hoodie :)

Förresten så skrev jag "Skulle aldrig gå mina 3-timmarspromenader då och då." men menade självklart att jag ANNARS aldrig skulle gå promenaderna ;)

Turf gör underverk.

MVH
Cat som vill stödja så gott hon kan.

PS. Inte för att vara sniken, men jag tycker att det ska stå på badge-infon om den inte är möjlig att få längre, jag trodde ju att jag skulle få den nu ;D skulle dock ändå köpt hoodien för att stödja, men den infon kan nog vara schyst ändå :)
User avatar
RexApa
Posts: 29
Joined: 21 Mar 2012 08:27
Country: Sweden
Contact:

Re: Donationer

Post by RexApa »

Hade själv för avsikt att donera för ett tag sedan men möttes av att appen då var sänkt från 200kr till 40. Kändes lite halvsurt då 200kr var summan jag var helt okej med att donera, och så gick det inte...
Köpte app ... och kläder för resten och lite till.

Kan, som jag skrev på FB, dessutom tänka mig att månatligen "prenumerera" på spelet. Lägger hellre pengar på något kul än på ett påtvingat gymkort eller annat trams.
Kan dessutom säkert gå på friskvårdsbidraget också, lol :)
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Donationer

Post by Zontjuven »

BRA jobbat med de nya donation medaljerna, har redan donerat 500:-, eller gett tillbaka 500:- som jag vunnit kan man säga... har ju dessutom köpt en svart T-shirt.
Hoppas slantarna kommer väl till pass! :D
Banken håller dock på stålarna tills den 10:e...
Fd världsmästare i TURF
Post Reply

Return to “Allmänt om zoner”