Älmhult

Moderator: Zonemakers

endor
Posts: 3
Joined: 05 Aug 2011 10:45

Älmhult

Post by endor »

Hej,

Jag har knåpat iväg 10 förslag i älmhultsområdet nyligen.

Tror det hade varit läge att mata på med zoner då det är mycket folk i omlopp i byn.

Och sen är det ju lite moment-22. Om nya användare installerar appen och ser att det inte finns några/få zoner i närheten så är risken att man skiter i det helt och då faller idén lite.

Eftersom det är poängbaserat så är det ju givetvis svårt att hålla det jämnt men om det vore enklare/snabbare att få till nya zoner så lockar det nog fler.

Jag är beredd på att föreslå massor med zoner, men tyvärr tror jag inte alla nybörjare är inställda på det.
Jämför med t.ex. geocaching så är det ju många som cachar men inte så många som skapar nya caches.

Hoppas det tar sig, det verkar väldigt kul.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Älmhult

Post by tomtebloss »

Några nya har ni fått nu.
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Älmhult

Post by tretton »

Den här tråden borde in i Kronobergs "grupp" :)
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Älmhult

Post by tomtebloss »

Alla trådar ska in under respektive tillhörande län/underkategori. Det är ett pågående projekt.
malte
Posts: 42
Joined: 01 Feb 2012 15:57
Country: Sweden

Re: Älmhult

Post by malte »

Älmhult borde få lite mer zoner! Ganska lite zoner för sin storlek :)
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Älmhult

Post by tretton »

tomtebloss wrote:Alla trådar ska in under respektive tillhörande län/underkategori. Det är ett pågående projekt.
Tänkte bara hjälpa till lite :)
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Älmhult

Post by tretton »

Borde inte IKEA i Älmhult ha en zon? Med tanke på att väldigt många andra städer har sin "IKEA-zon" och IKEA faktiskt grundades i Älmhult borde de väl finnas en zon där. Jag vet att Älmhult inte behöver nya zoner, men en zon borde inte göra så mycket. Bara ett förslag från min sida då det är ett väldigt stort varuhus.
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
Fidde
Posts: 105
Joined: 31 Oct 2011 20:20
Country: Sweden

Re: Älmhult

Post by Fidde »

Om jag bara får lägga mitt ord till, argumentet att Ikea startade i Älmhult håller inte riktigt då det finns en zon vid det gamla varuhuset, men visst kanske kan vara en idé att ha där som vid så många andra Ikea, fast isf tycker jag det ska gälla över hela landet och dessutom ser jag ingen anledning till det då Ikea inte på något sätt sponsar turf.

//Fidde
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Älmhult

Post by tretton »

Och nu har IKEA flyttat, och är värd en zon där det ligger nu. Antal besökare på IKEA är många, samt om du kör förbi Älmhult och vill ha en enkel zon svänger du bara in lite snabbt till IKEA och tar den, en zon som ligger på lagom avstånd till vägen ner mot Skåne/upp/mot Växjö och vidare. Det är mitt argument.
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
Fidde
Posts: 105
Joined: 31 Oct 2011 20:20
Country: Sweden

Re: Älmhult

Post by Fidde »

Ditt argument är alltså bilturf? Brukar vara uppskattar i turf-världen, och som sagt, antalet turfare och besökare är inte samma sak, fixar du någon form av reklam för turf förstår jag argumentet.

//Fidde
Post Reply

Return to “Kronoberg”