mortplayer audiobooks - tar bort bok+ bokmärken

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
gustav

mortplayer audiobooks - tar bort bok+ bokmärken

Post by gustav »

Hej, jag lyssnar på ljudböcker med appen mortplayer audiobooks när jag är ute och turfar. Men ibland när jag startar turf så stängs ljudboken av och vad som är värre så glömmer mortplayer bort vart i boken jag var så den startar om från början. Detta sjukt jobbigt o hälsa jag hittar ingen annan bra ljudboksapp som fungerar bra för mig. Går det att fixa?
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 527
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: mortplayer audiobooks - tar bort bok+ bokmärken

Post by eddyueue »

Du får nog höra med den som gjort mortplayer.
Sleepwalker
Posts: 32
Joined: 20 Mar 2012 15:41
Country: Sweden

Re: mortplayer audiobooks - tar bort bok+ bokmärken

Post by Sleepwalker »

Det där måste jag testa också. Kör alltid med Mortplayer och är väldigt nöjd med den, trist om den frontalkrockar med Turf :/
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: mortplayer audiobooks - tar bort bok+ bokmärken

Post by Arias »

Problemet med Turf, sen de bytte "ljudslinga" på notifikationerna, är att den krockar med en del appar. T ex om man lyssnar på musik så tystnar musiken och ibland pausas när en notifikation från Turf ska låta. Dock verkar detta vara väldigt olika från telefon till telefon.
Image
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: mortplayer audiobooks - tar bort bok+ bokmärken

Post by Stonecape »

Det enda jag märker med mortplayer är att den tystnar när turf ska låta som Arias skriver här ovan. Tyvärr så är detta mycket störande när man lyssnar på en bok eftersom den inte pausar, utan bara tystar ner mortplayer. Med musik går det ju bättre, men detta kanske är något som borde tittas på.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: mortplayer audiobooks - tar bort bok+ bokmärken

Post by StarDust »

Ja, jag tog upp det här när ljudslingan byttes och föreslog att man kunde välja i appen vilken ljudslinga ljudet skulle gå igenom. Tyvärr fick jag inget gensvar men jag passar på nu när Stonecape påpekar detta.
Snääälla gör så att man kan välja ljudslinga eller gå tillbaka till det gamla, dvs media. Det är ju trots allt ett spel och inte en ringsignal så det passar bättre in på media.
Hela konceptet med ljudsignalen försvinner i min mening då jag är tvungen att ibland stanna upp och backa min ljudbok om jag missat en viktig del.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
gurex
Posts: 1
Joined: 25 Mar 2012 20:59
Country: Sweden

Re: mortplayer audiobooks - tar bort bok+ bokmärken

Post by gurex »

Jag har en galaxy note och det strular med akimbo audiobook player också.. Det är alltså något med turf som gör det nästan omöjligt att njuta av spelet. Snälla fixa det med nästa uppdatering!
NewDawn
Posts: 44
Joined: 05 Nov 2011 21:00
Country: Sweden

Re: mortplayer audiobooks - tar bort bok+ bokmärken

Post by NewDawn »

Jag lyssnar också på ljudböcker när jag turfar och använder WinAmp som spelare. Jag har märkt lite olika beteende på spelare och notifikationen vid olika tillfällen. Ibland börjar ljudboken om från början av senaste ljudfilen när jag ska starta spelaren och ibland fortsätter den där jag var sist. Ibland så hör jag turfnotifikationen samtidigt som jag hör ljudboken när jag tar en zon och ibland tystnar ljudboken. Jag vet inte om det beror på turf, Winamp eller något annat. Nu senast har jag i alla fall hört båda samtidigt och eftersom jag kan styra ljudstyrkan på turfnotifikationen så tycker jag det fungerar perfekt men det verkar inte alltid vara så.
Post Reply

Return to “Förslag”