Ljud vid revisit

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
User avatar
kabben
Posts: 34
Joined: 24 Mar 2012 12:53
Country: Sweden

Ljud vid revisit

Post by kabben »

Jag skulle uppskatta om det skulle komma en röst som sade Revisiting zone och zone taked.

Då hade man kunna ha mobilen kvar i fickan och slippa ta av sig handskar, ta fram mobilen och kontrollera om man har kommit in i zonen och om man lyckas ta den.
Image
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Ljud vid revisit

Post by StarDust »

Det vill vi alla, samt zone blocked. Finns i många trådar men tål att påminna turfdev om viktiga saker =)
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
AvisVesuvius
Posts: 10
Joined: 11 Aug 2013 18:05
Country: Sweden

Re: Ljud vid revisit

Post by AvisVesuvius »

Bump!
freezemanwalk

Re: Ljud vid revisit

Post by freezemanwalk »

Bump
AvisVesuvius
Posts: 10
Joined: 11 Aug 2013 18:05
Country: Sweden

Re: Ljud vid revisit

Post by AvisVesuvius »

Jag hoppas detta är något som kommer i nästa uppdatering, ljud vid Revisiting Zone!
CherryLiqueur

Re: Ljud vid revisit

Post by CherryLiqueur »

Ja, tack!
Vindicator
Posts: 95
Joined: 08 Feb 2013 16:02
Country: Sweden

Re: Ljud vid revisit

Post by Vindicator »

Jag har för mig att det nämndes i en annan tråd att ljudeffekterna i Turf är inspelade för länge sedan, och att det inte är så lätt att skapa helt nya som låter likadant, nu när flera år har gått.. så istället för ett helt nytt "Revisiting zone"-ljud, så skulle man ju kunna använda de gamla vanliga "Taking zone", "Leaving zone" och "Zone taken" även för revisits, åtminstone som tillfällig lösning.

För det är ju i alla fall ett mycket bättre alternativ än inget ljud alls, samtidigt som det antagligen är enkelt att fixa då dessa ljud redan finns där och det bara är att kolla på hur de används i koden vid vanliga zontagningar, samt kopiera+klistra in så att det blir precis likadant för revisits.
Last edited by Vindicator on 19 Mar 2014 14:33, edited 1 time in total.
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Ljud vid revisit

Post by GuteLappen »

+1

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk
User avatar
kabben
Posts: 34
Joined: 24 Mar 2012 12:53
Country: Sweden

Re: Ljud vid revisit

Post by kabben »

bump. :P
Image
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Ljud vid revisit

Post by acachberga »

En ny bump. Fast det här verkar ju inte va nått som egentligen intresserar turfare (eller också har dom inte hittat hit). Var ute alldeles nyss för en revisit för att lägga på några poäng innan nollställningen idag kl 12. Hade tfn påslagen och tänkte att nu plockar jag fram den för nu är jag strax inne i zonen. Upptäcker då att "revisiteringen" redan är igång, halva gröna stapeln fylld med nytt grönt. Kul, zonen måste ha flyttat sej igen lite, den gör det ibland. Snart är den väl hemma på farstubron :-)
Post Reply

Return to “Förslag”