Västernorrland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Västernorrland - Felanmälan

Post by turftreken »

En bild säger mer.. Jag fotar, förklarar och rekar ett nytt ställe. Sedan får du besluta ;)

Återkommer..

Sent from my LT15i using Tapatalk
User avatar
SEALen
Donator
Posts: 116
Joined: 15 Sep 2011 15:21
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Sv: Västernorrland - Felanmälan

Post by SEALen »

Skulle vilja att Hellbergyard zonen flyttas från det inhängnade numera låsta området bakom ett äldreboende till den "park" som ligger norr om gångvägen.

Har bilder men verkar inte gå tanka upp dem till forumet. Fixar det imorgon.
Image
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Sv: Västernorrland - Felanmälan

Post by Jojje »

SEALen wrote:Skulle vilja att Hellbergyard zonen flyttas från det inhängnade numera låsta området bakom ett äldreboende till den "park" som ligger norr om gångvägen.

Har bilder men verkar inte gå tanka upp dem till forumet. Fixar det imorgon.
Instämmer. Har glömt bort att felanmäla denna zon för inhägnad.
Bara en zon till
User avatar
SEALen
Donator
Posts: 116
Joined: 15 Sep 2011 15:21
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Västernorrland - Felanmälan

Post by SEALen »

Okej, här kommer lite bilder samt förslaget på ändring. Gul zon är mitt förslag på ny position.

Låset fanns inte från början men Turfare började väl springa in i på gården så nu sitter ett hänglås på grinden. Zonen har dock gått att ta medels hängande över staketet men en flytt vore tacksamt.
Attachments
Hellbergyard zone. Grinden som är låst med hänglås.
Hellbergyard zone. Grinden som är låst med hänglås.
Hellbergyard1.jpg (47.02 KiB) Viewed 3051 times
Översikt mot "parken". Hellbergyard zone.
Översikt mot "parken". Hellbergyard zone.
Hellbergyard4.jpg (51.18 KiB) Viewed 3051 times
Förslag på flytt. Från rött till gult. Hellbergyard zone.
Förslag på flytt. Från rött till gult. Hellbergyard zone.
Hellbergyard5.jpg (68.17 KiB) Viewed 3051 times
Image
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västernorrland - Felanmälan

Post by SunYour »

Flyttad. Tack för bilderna, gör det så mycket enklare när StreetView inte ville vara med just där..

Dessutom såg det ut att vara lite svårt att ta en fin turfrunda dit upp om man kommer från stan... det kändes också nödvändigt att åtgärda...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Västernorrland - Felanmälan

Post by turftreken »

Sunyour, tack dessa är grymt bra zoner... Helst de som ligger efter stranden. Ska ta en tur upp för södra och kolla in zonen då denna är svårare än den ser ut med tanke på att vägen har byggts om :)

Nu finns det naturliga rundor för 1,2.3 och 4 timmarsturer. Väldigt bra jobb med att täppa till luckorna. Finns ett par till att täppa till men många av alla de nya zonerna har varit väl valda :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Tiny
Posts: 36
Joined: 04 Oct 2011 15:51
Country: Sweden

Re: Västernorrland - Felanmälan

Post by Tiny »

Alltid trevligt med nya zoner! Tror dock att Kajenbakomhus behöver flyttas. Där den ligger nu är det fyra meter brett, med ett tio meter högt hus på ena sidan och vatten på andra. Min GPS visade fel så fort jag kom i närheten av huset. Det blev att stå med tårna i vattenbrynet och sträcka telefonen ut över vattnet för att kunna ta den.

Om zonen flyttas rakt österut 100 meter, så att den ligger mellan nästa hus och vattnet tror jag det kommer att fungera bättre. Gångstigen hamnar mitt i zonen, och det är längre till höga hus.

Håller också med om att de nya zonerna ligger väldigt bra! Knyter ihop områden till naturliga rundor.
User avatar
SEALen
Donator
Posts: 116
Joined: 15 Sep 2011 15:21
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Sv: Västernorrland - Felanmälan

Post by SEALen »

Fast snart finns väl inga av de där gamla husen kvar? Det skall ju bli Sundsvall sjöstad där.
Fast jag tror det då jag ser det färdigbyggt :-) Lite offtopic iofs men håller med om en liten flytt. Det går inte att ta sig med bil dit ner ändå eftersom det är inhängnat rivningsområde.
Image
Zkeeter66
Posts: 96
Joined: 02 Nov 2010 17:19
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Västernorrland - Felanmälan

Post by Zkeeter66 »

Tiny wrote:Alltid trevligt med nya zoner! Tror dock att Kajenbakomhus behöver flyttas. Där den ligger nu är det fyra meter brett, med ett tio meter högt hus på ena sidan och vatten på andra. Min GPS visade fel så fort jag kom i närheten av huset. Det blev att stå med tårna i vattenbrynet och sträcka telefonen ut över vattnet för att kunna ta den.

Om zonen flyttas rakt österut 100 meter, så att den ligger mellan nästa hus och vattnet tror jag det kommer att fungera bättre. Gångstigen hamnar mitt i zonen, och det är längre till höga hus.

Håller också med om att de nya zonerna ligger väldigt bra! Knyter ihop områden till naturliga rundor.
jag tog dom utan problem idag, Tinys gps? (han har säkert en HTC... ;-) )

I övrigt kanonplacering på dom zonerna! :lol:
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västernorrland - Felanmälan

Post by SunYour »

Trevligt att det blev en fin sväng vid vattnet. Bråkiga zonen fick bli en smula större, men han flytt int... :)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Locked

Return to “Västernorrland”