Vad jag stör mig på!

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Vad jag stör mig på!

Post by Jojje »

Offender wrote:återigen: så får jag väl ha som mål att visa att det går att vinna utan bil =)
I Västernorrland eller Sverige?
Jag menar bara Sverige när jag pratar vinst. Att hålla sig kvar i toppen mot thunell och andra som bor i zontäta och platta städer kräver en hel del. Att göra en likadan omgång för att vinna en omgång här i länet finns inte på min karta. Då är det endast för egen maskin som gäller. Undantag nån enstaka zon med bil om man har vägarna förbi. Inte mer.
Bara en zon till
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Vad jag stör mig på!

Post by SaLa »

Offender wrote:återigen: så får jag väl ha som mål att visa att det går att vinna utan bil =)
Härligt! :)
Zkeeter66
Posts: 96
Joined: 02 Nov 2010 17:19
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Vad jag stör mig på!

Post by Zkeeter66 »

Vi ses 15:00 efter nystarten för ett nytt rekord på antal deltagare i samma zon hoppas jag!
Och jag hoppas på några framsträckta händer.....
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Vad jag stör mig på!

Post by Wallen »

Angående bilturf så får man se det på längre sikt. En bilturfare som regelbundet rensar områden med bilen försvinner då det blir för dyrt. Under tiden har denne turfare dock höjt aktiviteten vilket förmodligen kan innebära fler zoner. När bilturfaren ger upp är den ädle cyklisten alltså ensam kvar (nåja några turfare till finns nog förhoppningsvis) men nu med fler zoner till förfogande. Vem skall han då tacka?
Och som någon redan nämt så finns det flera som anser att även cykel är fusk då det är det helt klart bästa fordonet för att rensa städer på zoner.
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Vad jag stör mig på!

Post by Nattkryp »

Offender wrote:Tycker bara att det är svårt att turfa då det är många ute och man hamnar i obalans då man måste ha telefonen i fickan och inte ser vars alla är...då är det bara skönare att köra solo..
Personligen tycker jag turf är som roligast när det är flera på planen, just för att kunna blocka folk lite extra ;). Detta görs med fördel om man har en mobilhållare till cykeln. Finns ju även sådana som ser ut att tåla lite väta och skitväder.

Gällande topic så är bilturfare en del av turf som man kan räkna med, och att varje person spelar utifrån sina egna förutsätter och försöker uppnå sina egna mål. Men visst får man bli irriterad och upprörd på dom ändå.

Blev mäkta irriterad när jag cyklat en hel Söndag för att plocka nära nog hela Gävle inkl. Valbo. Kikade läget på måndag morgon och jag hade alla kvar runt 08:00. Runt ~11:00 kollade jag läget igen - jag hade blivit av med varenda zon. Visade sig vara en kille på fyrhjuling som hade plockat mitt dagsverk på denna korta tid. Det ska nämnas att jag har två zoner ute i Valbo, sedan är det en mil jag får cykla för att ta mig in till där zonerna ligger tätt. Därefter har jag en mil hem.

Men, efter lite anger management så var jag ändå nöjd med min insats iaf, det var en trevlig söndag med härlig motion. Visst hade det varit kul att ligga på topp, vilket jag skulle ha gjort om jag fått behålla majoriteten av zonerna och fått in pph. Nu ligger jag 4-5:a, 8000 poäng saknas till förstaplacering av de icke-fyrhjulingsburna-Gävleborgarna, och, jag började turfa 10-12 dagar in på denna omgång. Nej, så jag är nöjd ändå, i mitt huvud räcker det för att se det som en vinst. Regionsvinnare får ju ändå ingen medalj så egentligen är ju allt annat strunt samma, så länge det inte är en Sverigevinst, vilket jag får sikta på när jag blir arbetslös :).
gurubashi
Posts: 256
Joined: 14 Apr 2011 06:44
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Vad jag stör mig på!

Post by gurubashi »

Jojje wrote:Värst är när man blir av med zoner sporadiskt. Då är det knappt lönt att ta sig dit igen när det är så få zoner på lång sträcka..
:P

Kan inte låte bli att le lite... Det där är något som jag utnyttjar (dock främst med cykel eller till fots). Som "casual" turfare i en stad med några väldigt aktiva storturfare lär man sig snart att aldrig få behålla någonting.

Tills jag inser att om jag bara tar några stycken strözoner här och där så tycker inte Thunell att det är värt att ge sig ut och ta tillbaka dem, alltså får jag behålla dem. I viss utsträckning. 8-)
Image
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Vad jag stör mig på!

Post by turftreken »

Jag och Offender har dragit ett sträck över detta efter att ha pratat utanför den offentliga debatten :)
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Vad jag stör mig på!

Post by SaLa »

turftreken wrote:Jag och Offender har dragit ett sträck över detta efter att ha pratat utanför den offentliga debatten :)
Skönt att höra! :)
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Vad jag stör mig på!

Post by Zontjuven »

turftreken wrote:Jag och Offender har dragit ett sträck över detta efter att ha pratat utanför den offentliga debatten :)
Gruppkram!
:D :D :D
Fd världsmästare i TURF
Tiny
Posts: 36
Joined: 04 Oct 2011 15:51
Country: Sweden

Re: Vad jag stör mig på!

Post by Tiny »

Vissa inlägg behöver en gilla-knapp!
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”