Blodomloppet-zoner?

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Post Reply
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Blodomloppet-zoner?

Post by TBIT »

Hej turfvänner!

En grundförutsättning för att turf ska vara roligt och utmanande är ju att det är många som spelar i din stad!

Under maj, juni samt augusti så arrangeras motionsloppet Blodomloppet i olika städer runt om i Sverige:

Image

Jag tror att det finns ett ganska stort överlapp mellan målgrupperna för Blodomloppet och Turf, så det borde ju vara en bra möjlighet att göra reklam för Turf inför fler än 50 000 deltagare!

Förutsättningarna för att detta ska lyckas ser jag som:
  • det finns en zon nära start/mål för loppet i respektive stad (på grund av avspärrningar och dylikt så kanske det är bäst om lokala turfare meddelar exakt plats till zonutläggare samma dag, eller kan kontakta zonutläggare för att flytta zonen)
  • frivilliga turfare tillverkar en informationsskylt och placerar nära zonen på tävlingsdagen
  • frivilliga turfare finns nära zonen och visar hur det går till
Om det sedan går att "fixa" respektive zon på tävlingsdagen så att det alltid är 1 minuts tagningstid, så att ingen gammal räv ska blocka zonen för länge, så vore det ju ännu bättre!

Jag kan gör ett försök att ordna detta i Karlskrona den 14 maj, men eftersom jag ska delta i loppet så kan jag inte vara på plats vid zonen så mycket så jag ska försöka rekrytera medhjälpare.

Är Turf Crew med på detta?
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Blodomloppet-zoner?

Post by Drassen »

Om jag ska börja med problemet som vi sett med liknande tidigare evenemang så är det att folk har totalfokus på att genomföra loppet och inte riktigt bryr sig om saker vid sidan om. Att bara lägga ut zoner fungerar inte.

Lösningen är ju som du säger att någon finns på plats med turf-reklam.
Om man tillverkar en sådan synlig skylt eller dylikt och finns på plats för att värva så löser jag den tillfälliga zonen samt 1min block-tid.
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Blodomloppet-zoner?

Post by TBIT »

Drassen wrote:Om jag ska börja med problemet som vi sett med liknande tidigare evenemang så är det att folk har totalfokus på att genomföra loppet och inte riktigt bryr sig om saker vid sidan om. Att bara lägga ut zoner fungerar inte.
Det låter helt klart som en stor risk, särskilt när ni redan har den erfarenheten. Samtidigt så brukar det ju vara en del dötid kring själva huvudevenemanget.
Drassen wrote:Lösningen är ju som du säger att någon finns på plats med turf-reklam.
Om man tillverkar en sådan synlig skylt eller dylikt och finns på plats för att värva så löser jag den tillfälliga zonen samt 1min block-tid.
Toppen, då hoppas jag att fler hakar på!
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
gurubashi
Posts: 256
Joined: 14 Apr 2011 06:44
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Blodomloppet-zoner?

Post by gurubashi »

Och givetvis så passar vi på att uppmana alla att bli Blodgivare!
http://geblod.nu/bli-blodgivare/
Image
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Blodomloppet-zoner?

Post by TBIT »

Jag har tyvärr inte mäktat att ordna något idag. Kanske andra spelare kan göra något i sina städer?
Malmö imorgon!
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
Post Reply

Return to “Allmänt”