Zoner i Växjö

Moderator: Zonemakers

Post Reply
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by SunYour »

Tjata lönar sig sällan :)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Zoner i Växjö

Post by tretton »

SunYour wrote:Tjata lönar sig sällan :)
Trodde ni hade missat att läsa det... :)
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
Fidde
Posts: 105
Joined: 31 Oct 2011 20:20
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by Fidde »

Väck Teleborg!

Nej, jag syftar inte på att Teleborg ska väck utan att Teleborg borde väckas!
Det är iallafall min åsikt för innan fanns det faktiskt några spelare där med det var just där dem höll sig...min idé är att man skulle kunna placera ut 1-2 zoner mellan zonen Kampa och Telezone, jag la ett föslag vid Willys kundvagnar med namnet ShoppingCartRaceZone, sen tog mina förslag slut...sen är det ju naturligtvis bra att ha en väg tillbaka och då är min idé att man skulle kunna lägga 1-2 mellan TrummenBridge och Fagraback,har två bra förslag som kan komma vid månadsskiftet.

Detta skriver jag då jag tror att det skulle göra att fler att fler Teleborgare kommer in i centrum och fler av oss stadsbor eller Hovshagabor och liknande skulle se att det är mer nytta med att ta sig till Teleborg och aktiviteten skulle bli mer jämn vid centrum/teleborg/Hov/hovshaga, även Kampa skulle bli mer tagen, ja mer jämt över hela stan faktiskt.

Och jag tycker egentligen att vi redan vi håller ganska jämn aktivitet på zonerna,dock lite undantag med hovshaga (och Teleborg) för tillfället, då både stsnot och acrux har legat lite på latsidan just nu, men det blir det nog ändring på, acrux kanske är på g att få en fungerande gps och stsnot har varit fullt sysselsatt med annat...Skulle också kunna bero på att jag tar dem så fort blocken går ut...,nog om det.

Kan även tycka att man så småningom borde lägga till någon på vägen mellan Growpeak och Groovyzone och mellan Groovyzone och Bokhultspeak detta pga att det nog är den finaste naturen och miljön som existerar i hela Växjö och trots det så är det nästan ingen som tar den,det är synd,finns både fina skogsvägar och sjöutsikt. Skickar med ett par bilder på den vägen...Image Image
lånar även två av acruxs Bilder från g+ ,Bohultspeak, Groovyzone
Image
Image
(sista bilden bliv lite kapad men öppna den i ett nytt fönster så blir den bra.)

Den sista idén för förbättring av aktiviteten på zonerna jag har för tillfället är nog ätt lägga in någon mellan Evedalcamp och Growsands och eventuellt någon mellan Hissbridge och Evedalcamp som förövrigt också är ett väldigt fint cykelområde.

Jag hör av mig när jag lagt de nya förslagen så får vi se vad ni tycker,ni kan ju alltid ta ställning till det första förslaget först och ev gå på fria händer och göra ett eget mästerverk till ett hårt kämpande Kronoberg om ni så vill, skulle uppskattas stort av vart enda Kronobergsturfare kan jag lova!:)

//Fidde
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Zoner i Växjö

Post by tretton »

Håller med, ett till förslag, på väg ut till flygplatsen, för mer aktivitet där. Annars mycket vackert skrivet ;-)
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
Fidde
Posts: 105
Joined: 31 Oct 2011 20:20
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by Fidde »

tretton wrote:Håller med, ett till förslag, på väg ut till flygplatsen, för mer aktivitet där. Annars mycket vackert skrivet ;-)
Håller med dig också faktiskt, tycker att det skulle kunna finnas stora möjligheter att expandera mot Öjaby/Flygplatsen, mycket fina miljöer och vägar,men man kanske bör ta en sak i taget så man hinner se hur det utvecklas, kan ju även lägga till att det faktiskt funnits en turfare där som bara tagit Ojazone men sen tröttnade personen i fråga förmodligen, vore ju kul om man kunde locka in personen till centrum:),Jag har faktiskt satt upp en affisch där med men den revs ner efter ett tag, ny ska upp nästa gång jag tar den!
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Zoner i Växjö

Post by tretton »

Håller med, det du skrev i första inlägget är väl pro ett iaf.
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
Fidde
Posts: 105
Joined: 31 Oct 2011 20:20
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by Fidde »

tretton wrote:Håller med, det du skrev i första inlägget är väl pro ett iaf.
ja,helt klart prio 1;)
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Zoner i Växjö

Post by tretton »

När får du din zon då? Här verkar vi ju inte få något var iaf. :(
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
Fidde
Posts: 105
Joined: 31 Oct 2011 20:20
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by Fidde »

tretton wrote:När får du din zon då? Här verkar vi ju inte få något var iaf. :(
svar* antagligen är det väl mycket att göra nu men angående min zon vet jag faktiskt inte...
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Zoner i Växjö

Post by Zontjuven »

Fidde wrote:
tretton wrote:När får du din zon då? Här verkar vi ju inte få något var iaf. :(
svar* antagligen är det väl mycket att göra nu men angående min zon vet jag faktiskt inte...
Du skickar ett PM till Drassen med ditt önskemål.

Grattis till vinsten, det var spännande in i det sista! :D
Fd världsmästare i TURF
Post Reply

Return to “Kronoberg”