Google Talk-chatt för Turf

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Rodgery
Posts: 20
Joined: 16 Sep 2010 14:48

Re: I väntan på meddelandefunktionen

Post by Rodgery »

Gick smidigt. Den påstod att Turf var offline, men när jag väl skickat nått till min nya kontakt Turf, så kopplas den upp. Antar att det är det som menas i orginalposten ;)
En HTC Hero och en pudel vid namn Devil hjälper mig att ta zoner, jag borde heta Fantomen!
--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: I väntan på meddelandefunktionen

Post by Arias »

Rodgery wrote:Gick smidigt. Den påstod att Turf var offline, men när jag väl skickat nått till min nya kontakt Turf, så kopplas den upp. Antar att det är det som menas i orginalposten ;)
Jo, kan tänka mig att den blir så när ingen skriver på länge, jag får att den är offline lite då och då...
Image
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: I väntan på meddelandefunktionen

Post by Drassen »

måste återigen säga att de här va ett superinitiativ, ja trodde gtalk va skit innan men nu kör de asmycke me polare :D
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: I väntan på meddelandefunktionen

Post by Arias »

Andreas wrote:måste återigen säga att de här va ett superinitiativ, ja trodde gtalk va skit innan men nu kör de asmycke me polare :D
Instämmer helt och hållet, riktigt kul. härligt med chatt!
Image
Rodgery
Posts: 20
Joined: 16 Sep 2010 14:48

Re: I väntan på meddelandefunktionen

Post by Rodgery »

Andreas wrote:måste återigen säga att de här va ett superinitiativ, ja trodde gtalk va skit innan men nu kör de asmycke me polare :D
Vadåra, har du köpt mamma en android? :D
Nej men det är fan smutt, kört det förr som sms med en kompis i England. Finns det API eller så så att man kan implementera?
Edit:
http://code.google.com/intl/sv-SE/apis/talk/
därvare!
En HTC Hero och en pudel vid namn Devil hjälper mig att ta zoner, jag borde heta Fantomen!
--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: I väntan på meddelandefunktionen

Post by Drassen »

Intressant..vi kommer jobba lite på kommunikation och olika typer av nätverk i nästa version av turf
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: I väntan på meddelandefunktionen

Post by Arias »

Andreas wrote:Intressant..vi kommer jobba lite på kommunikation och olika typer av nätverk i nästa version av turf
älskar såna nyheter !
Image
blup
Posts: 12
Joined: 21 Sep 2010 19:13

Re: I väntan på meddelandefunktionen

Post by blup »

Idag när jag tryckte upp Turf för att kolla lite allmänt så fick jag ett meddelande av en spelare kallad TjofsMedia, inne i själva spelet.

Någon som har en aning om hur det gick till? Jag kan iaf inte hitta några meddelandefunktioner i spelet som det ser ut nu. Om du ser det här TjofsMedia, får du gärna skriva igen;)
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 528
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: I väntan på meddelandefunktionen

Post by eddyueue »

Bakom kulisserna jobbas det med den nya hemsidan, där funktionen att skicka meddelanden finns.
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: I väntan på meddelandefunktionen

Post by Drassen »

vi jobbar på att implementera i spelet me...men just nu är gmail chatten bästa alternativet 8-)
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
Post Reply

Return to “Allmänt”