Statistik - vad vill du veta?

User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by SunYour »

AJ_ wrote:Trevligt.

Förbättringsförslag: Länka även till http://turfgame.com/map/<zon> från den listan så man lätt hittar var zonen ligger.
Jaa, å så hur många takes som zonen hunnit få! :)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
robbieking
Posts: 22
Joined: 17 Nov 2011 17:41
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by robbieking »

beowulf wrote:På Round history vore det trevligt att kunna se den regionala statistiken även för tidigare omgångar. Väljer man en annan omgång försvinner regionsvalet idag. Beräkningen av antalet poängen vid omgångens slut borde också få en översyn för den är inte speciellt bra idag, i annat fall tas bort helt eftersom den annars bara förvirrar.
+1 på regionstopplistor från tidigare omgångar. Även statistik på hur många poäng man själv har samlat ihop i varje omgång på sin personliga sida vore väldigt trevligt!
Image
Samsung Galaxy Note
User avatar
Baarman
Zonemaker
Posts: 129
Joined: 02 Apr 2012 08:32
Country: Norway
Location: Vestby - Akershus - Norway

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Baarman »

Hej hej, Först vill jag bara säga att jag gillar sidan starkt.. Riktigt Bra jobbat :)

Ett par saker jag skulle vilja se lite stats på:


Under Round History - Med gardinen liksom.
Vore det fint om man kunde välja “Hela landet” som en Region på de även på de länder som är indelade i Fler regioner, För att få en tydlig överblick.
För om jag vill jag se min region, funkar det bra , vill jag se hur det går Nationellt får jag gå till Turfgame.com . Och då för att även kunna se de mest aktiva zonerna Nationellt vid sidan om :)


Unique Zones Taken - Lista
Men “In country” Kanke även Region?
Så man skulle se vilka som tagit flest Unika i Sverige, Norge och så vidare, I de länder som är regions uppdelade. Skulle skapa lite tävling på sidan om, spec när vi lanserar turf i Nya Länder.
Då menar jag bara de unika man tagit i respektive land. Så har man 200uz varav 70i sverige och 130 i Norge så har man bara 130 på Norska topp listan liksom.


Och en #Takeovers “By country”
Precis som den riktiga listan som “snart bryter en milj sträcket” fast också så man kan välja land, för att se hur utväcklingen tar sig :)
Detta kanske mycket för att vi “jobbar” lite med att lancera Turf i Norge, Men jag tror de skulle vara intressant fakta för andra också.


Kanske en lista över “active users” -Land -Region
Då man kanske bara tar siffran på hur många som var aktiva i den regionen/det landet precis sista dagen av en omgång -var omgång.. Så får man nog lite fin statestik efter ett tag :)

Någonting av det kanske redan finns, men jag hittade det inte isf. Det mesta jag tog upp sorterar ju egentligen bara ut information tydligare.
Kanske inte alla, men någon av dem kanske går och göra någonting trevligt av :)
Mvh Baarman
All-in for Turf in Norway
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Thunell »

Flest takes och flest poäng på 12h , 24h , 48h och en vecka skulle va kul att ha listor på så man kan tävla på sidan om den stora officiella tävlingen:)

Även listor med pph-rekord och flest-ägda-zoner-rekord skulle vara kul att se.
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by tretton »

Thunell wrote:Flest takes och flest poäng på 12h , 24h , 48h och en vecka skulle va kul att ha listor på så man kan tävla på sidan om den stora officiella tävlingen:)

Även listor med pph-rekord och flest-ägda-zoner-rekord skulle vara kul att se.
+1 på pph rekord, gärna både totalt men man måste även ha en lista per region helst då, precis som bäver-toplistan.

Gillar även iden om flest takes, så +1 på det med :)
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by TBIT »

Jag skulle vilja se ackumulerad statistik för medaljerna som har flera nivåer.

T.ex. så nådde jag 250 unika igår, och jag är en av 59 spelare som har den medaljen. Men det finns också 11 spelare med 500 unika och så förstås KP och Tomtebloss med över 1000 unika, så egentligen är jag inte en av 59 som tagit minst 250 unika zoner utan en av (59+11+2) = 72, men nu fick jag räkna ut det själv...

För att slippa liknande uträkningar i framtiden så önskar jag att den siffran räknats ut och presenterats på http://www.warded.se/turf/medals.php?so ... medalid=13 och motsvarande.
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
Dusty
Posts: 119
Joined: 30 Aug 2011 15:22
Country: Sweden
Location: Storuman

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Dusty »

Möjlighet att kunna namnge eller kommentera sina sessioner.
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Kajowi »

Det börjar kännas som en väldigt lång önskelista till eddyueue nu... :?

Till den kan nu läggas min senaste tanke, ett komplement till "# Registered users per day" och # Takeovers per day;

# Unika besökare per dag
# Unika aktiva [minst 1 takeover] per dag
# Unika mer aktiva [minst 1 runda*] per dag


*Session, vanligt kallad runda. "A Turf session's qualified by having at least five takeovers with no more than an hour in-between every takeover."
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by SunYour »

topp-100 på antal tagna unika zoner önskar jag mig
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by TBIT »

Finns det något sätt vi kan hjälpa eddy att få mer stabil hosting till warded.se/turf? Om alla intresserade lade 5-10 kr/månad så borde det väl täcka ett VPS-konto?
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
Post Reply

Return to “Tredje Part”