Zoner i Växjö

Moderator: Zonemakers

Fidde
Posts: 105
Joined: 31 Oct 2011 20:20
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by Fidde »

SunYour wrote:Dålig kamp om vattenzonen tyckte jag, så nu får ni ta och kämpa på lite nu när den fått en ny placering!
K?

:)
vet inte om tretton pratat med dig annars hade vi tänkt fråga om ni kunde flytta den, man har tidigare kört avloppet från växjö rakt ner i sjön samt att det ligger glas och cyklar på bottnen där den var innan,tack för flytten iaf även om vattnet fortfarande är det äckligaste jag skådat,tro mig, jag simmade och tog den:)
Fidde
Posts: 105
Joined: 31 Oct 2011 20:20
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by Fidde »

fast min gummbåt kommer nog hem om två veckor...
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Zoner i Växjö

Post by tretton »

Fidde wrote:fast min gummbåt kommer nog hem om två veckor...
Haha, ja men nu är det ju bara att sätta igång gpsen, lägga mobilen i mössan, stänga munnen och duscha så fort man kommer hem;)
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
Fidde
Posts: 105
Joined: 31 Oct 2011 20:20
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by Fidde »

tretton wrote:
Fidde wrote:fast min gummbåt kommer nog hem om två veckor...
Haha, ja men nu är det ju bara att sätta igång gpsen, lägga mobilen i mössan, stänga munnen och duscha så fort man kommer hem;)
hah det var det innan med...:)
Fidde
Posts: 105
Joined: 31 Oct 2011 20:20
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by Fidde »

Läste inlägget i felanmälan om zonen i tingsryd precis,blev lite sugen på att göra en film med någon extrem zon,varpå jag kom på att nej det är fattigt på den fronten i Växjö...tänkte därför att vi kanske kunde få en lite extremare zon och har nu lagt förslaget MouseTrap på musön,där behöver man iaf ta sig igenom hissösedan ta flotten över till musön och sedan överleva till öns yttersta spets...tycker det vore kul...är det någon som har ett extremare förslag är det fritt fram. Något som kan vara bra är om det finns en liten chans att överleva...
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Zoner i Växjö

Post by Blabert »

Fidde wrote:Läste inlägget i felanmälan om zonen i tingsryd precis,blev lite sugen på att göra en film med någon extrem zon,varpå jag kom på att nej det är fattigt på den fronten i Växjö...tänkte därför att vi kanske kunde få en lite extremare zon och har nu lagt förslaget MouseTrap på musön,där behöver man iaf ta sig igenom hissösedan ta flotten över till musön och sedan överleva till öns yttersta spets...tycker det vore kul...är det någon som har ett extremare förslag är det fritt fram. Något som kan vara bra är om det finns en liten chans att överleva...

Ut och plocka! :-)
Image
Fidde
Posts: 105
Joined: 31 Oct 2011 20:20
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by Fidde »

kommer troligen hem fredag kväll,kan nästan lova att den är tagen och filmad minst en gång innan tisdag kväll. btw tack för zonen,utmaningar gillar vi!
Fidde
Posts: 105
Joined: 31 Oct 2011 20:20
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by Fidde »

hallå igen!

vore intressant att veta hur det går med våra zonförslag..,vi fick klagomål om att det var för mycket "spridda skurar" och liknande och samt att vi uppfattade att det var ganska troligt att vi fick fler zoner om vi bara pratade ihop oss gemensamt om var det finns behov av fler zoner. jag vet ifs inte riktigt hur man läser av statistiken men med tanke på att ni kollar på det i ett långsiktigare perspektiv borde vi kunna bortse ifrån denna månadens relativt dåliga aktivitet, jag tycker att region kronoberg har jobbat på i ett riktigt bra tempo och förtjänar fler zoner...kan lova att det blir betydligt bättre aktivitet nästa månad igen då det i princip mest är Ace och Mika som skött kronoberg.

Anledninen till att jag skrev detta är att vi i Kronoberg inte kännt att vi fått någon vidare respons och iinte för att vi inte tror ni har funderat på det.

Mvh Fidde & co
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Zoner i Växjö

Post by Thunell »

Min syn på Växjö för tillfället är att det inte behövs mer zoner just nu. Visst har ni varit aktiva under en längre tid och det må hända att ni kommer igång mer nästa omgång men min bedömning är att Växjö har ett lagom antal zoner i förhållande till antalet spelare (nästan för många med tanke på hur kartan såg ut idag när jag kollade in Växjö). Även sett till zoner/antal invånare har ni det väldigt bra i förhållande till andra städer.

Som sagt, jag kommer inte fixa några zoner i Växjö den närmsta tiden men raggar ni fler turfare och får upp aktiviteten till den standard ni legat på, och över, så finns det luckor att täppa till med nya zoner:)
weed65
Posts: 31
Joined: 31 Aug 2012 10:46
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by weed65 »

Växjö Kommun har en jättefin slinga på strax över 4 mil gång och cykelspår, Växjö Runt.
Tyvärr ligger det bara ett fåtal Zoner längs slingan.
Skulle man önska helt vilt så skulle det finnas ett 20 tal Zoner utöver dom som redan finns på den slingan. Men med den nuvarande resaverade inställningen till nya Zoner så lär det vara svårt att få några överhuvud taget.

men när det är dags för växjö igen! så titta gärna på Växjö Runt slingan när ni placera nya zoner
http://www.vaxjo.se/upload/5450/vaxjorunt2010.pdf
Post Reply

Return to “Kronoberg”