Frustrationstråden

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Hamachi
Posts: 13
Joined: 27 Jul 2012 03:40
Country: Sweden

Re: Frustrationstråden

Post by Hamachi »

Ok, Ontopic då då. Jag är frustrerad över att jag misslyckades med bävern. Skyller på att gpsen hoppade på 2 platser så jag tappade ~20 sekunder där och att jag valde bästa tiden på dygnet att åka ut (9-10 tiden på en fredag, alkoholpåverkade människor överallt nere i stan)
SunYour wrote:Kom ihåg att revisits inte räknas för tex bäver, vessla och dark ninja...
Det visste jag redan. Jag tog kanske 3 revisits på vägen ner till där jag tänkte börja min runda, sen tog jag 10 zoner som var röda.
Badankan
Posts: 14
Joined: 26 Jul 2012 00:36
Country: Sweden

Re: Frustrationstråden

Post by Badankan »

Hamachi wrote:Ok, Ontopic då då. Jag är frustrerad över att jag misslyckades med bävern. Skyller på att gpsen hoppade på 2 platser så jag tappade ~20 sekunder där och att jag valde bästa tiden på dygnet att åka ut (9-10 tiden på en fredag, alkoholpåverkade människor överallt nere i stan)
SunYour wrote:Kom ihåg att revisits inte räknas för tex bäver, vessla och dark ninja...
Det visste jag redan. Jag tog kanske 3 revisits på vägen ner till där jag tänkte börja min runda, sen tog jag 10 zoner som var röda.
Testade du starta om telefonen? Jag hade sådär igår och efter 4 zoner starta jag om HTC:n och GPS:en slutade hoppa runt som ett mähä. Kan vara ett tips och lösning på problemet när man får så.
Hamachi
Posts: 13
Joined: 27 Jul 2012 03:40
Country: Sweden

Re: Frustrationstråden

Post by Hamachi »

Vad fyller SMHI för funktion egentligen... Det skulle vara molnigt/soligt nu. Laddade för en beaver-run och hör ett bekant smatter mot fönsterbrädan när jag tar på mig, bleh..
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Frustrationstråden

Post by Spix »

Dagens fina väder gjorde att jag bestämde mig för att ta en liten oplanerad turf-runda efter lunchen. Normalt brukar jag turfa med min gamla HTC Desire eftersom den har överlägsen GPS, men efterssom det var oplanerat så låg den hemma och jag körde istället med min nya fina HTC One X. Mellan två zoner kom jag på att jag hade med mina hörlurar och pluggade i dem i telefonen medans jag fortfarande cyklade. I samma veva fick jag för mig att jag skulle flytta över telefonen till andra fickan för att hörlurssladden skulle inte skulle bli så spänd. Dumt beslut skulle det visa sig. När jag fått upp telefonen hakar hörlurssladden i nånstans och jag känner hur telefonen rycks ur näven på mig, fortfarande i sitt fodral dock.

Helvete! hinner jag tänka och tvärbromsar och slänger en blick över axeln för att snabbt försöka lokalisera telefonen. Jag hinner se telefonen i sitt fodral (trodde jag i alla fall) strax bakom mig. I nästa ögonblick sätter jag ner foten och känner direkt att jag trampar på något annat än den föväntande asfalten, samtidigt som jag hör ett krasande ljud... Telefonen hade antagligen klarat själva fallet ganska bra men sedan glidit ur det ganska otighta fodral jag använde och hamnat just precis där jag skulle sätta ner foten av alla ställen :evil:

Hade jag bara lyckats missa den med foten hade det antagligen stannat vid någon repa och lätt skavda hörn (illa nog) men nu slutade det istället med att högra delen av skärmen totalt krossades med stora sprickor strålandes ut över resten av skärmen. :cry:

Nu är den ivägskickad ett par veckor för svindyrt skärmbyte och det är bara att hoppas att det inte blev några fler dolda skador som visar sig senare. Den verkade dock fungera som den skulle i övrigt och det var i alla fall inga andra fula synliga skador förutom lite märken i hörnen.
munktell
Posts: 4
Joined: 05 Aug 2012 17:18
Country: Sweden

Re: Frustrationstråden

Post by munktell »

Frustrerande med batteriet i telefonen som hålla på att dö för mig under rundan idag, blev en.... zon mindre än jag tänkt mig. Men det var ingenting mot vad som väntade hemma när jag klivit av cykeln, extremt sendrag i de 2-3 yttersta tårna på vänsterfoten, satt i 15minuter typ. Då var jag inte kaxig, gör så =)"#)&#"(%%&(/"#¤ ont, inte vet jag hur jag ska häva sendraget heller, någon som har tips eller kan förklara varför man får det? Och det var inte första, och antagligen inte sista gången jag fått det heller, händer nog efter 75% av rundorna.
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Frustrationstråden

Post by Isengrim »

Hamachi wrote:Vad fyller SMHI för funktion egentligen... Det skulle vara molnigt/soligt nu. Laddade för en beaver-run och hör ett bekant smatter mot fönsterbrädan när jag tar på mig, bleh..
Jag använder yr.no med hjälp av widgeten snowstorm, tycker yr.no är mer korrekt.
munktell wrote:Frustrerande med batteriet i telefonen som hålla på att dö för mig under rundan idag, blev en.... zon mindre än jag tänkt mig. Men det var ingenting mot vad som väntade hemma när jag klivit av cykeln, extremt sendrag i de 2-3 yttersta tårna på vänsterfoten, satt i 15minuter typ. Då var jag inte kaxig, gör så =)"#)&#"(%%&(/"#¤ ont, inte vet jag hur jag ska häva sendraget heller, någon som har tips eller kan förklara varför man får det? Och det var inte första, och antagligen inte sista gången jag fått det heller, händer nog efter 75% av rundorna.
Sätt foten i en balja med varmt vatten, värme hjälper och kyla gör det mycket värre.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Frustrationstråden

Post by Wallen »

Att påskägget i appen fortfarande inte hittats är frustrerande.....
Berra54
Posts: 10
Joined: 16 Sep 2012 14:40
Country: Sweden

Re: Frustrationstråden

Post by Berra54 »

Spix wrote:Dagens fina väder gjorde att jag bestämde mig för att ta en liten oplanerad turf-runda efter lunchen. Normalt brukar jag turfa med min gamla HTC Desire eftersom den har överlägsen GPS, men efterssom det var oplanerat så låg den hemma och jag körde istället med min nya fina HTC One X. Mellan två zoner kom jag på att jag hade med mina hörlurar och pluggade i dem i telefonen medans jag fortfarande cyklade. I samma veva fick jag för mig att jag skulle flytta över telefonen till andra fickan för att hörlurssladden skulle inte skulle bli så spänd. Dumt beslut skulle det visa sig. När jag fått upp telefonen hakar hörlurssladden i nånstans och jag känner hur telefonen rycks ur näven på mig, fortfarande i sitt fodral dock.

Helvete! hinner jag tänka och tvärbromsar och slänger en blick över axeln för att snabbt försöka lokalisera telefonen. Jag hinner se telefonen i sitt fodral (trodde jag i alla fall) strax bakom mig. I nästa ögonblick sätter jag ner foten och känner direkt att jag trampar på något annat än den föväntande asfalten, samtidigt som jag hör ett krasande ljud... Telefonen hade antagligen klarat själva fallet ganska bra men sedan glidit ur det ganska otighta fodral jag använde och hamnat just precis där jag skulle sätta ner foten av alla ställen :evil:

Hade jag bara lyckats missa den med foten hade det antagligen stannat vid någon repa och lätt skavda hörn (illa nog) men nu slutade det istället med att högra delen av skärmen totalt krossades med stora sprickor strålandes ut över resten av skärmen. :cry:

Nu är den ivägskickad ett par veckor för svindyrt skärmbyte och det är bara att hoppas att det inte blev några fler dolda skador som visar sig senare. Den verkade dock fungera som den skulle i övrigt och det var i alla fall inga andra fula synliga skador förutom lite märken i hörnen.
Du är inte ensam...:)) Idag flög telefonen ur hållaren där den var fastspänd när jag oförsiktigt körde upp på et trottorkant. Naturligtvis hamnade min Samsung GS2 under bakhjulet med en sprucken skärm som följd.....fixas på en timme här i Norrköping till det facila priset 1600 spänn...:(
Hamachi
Posts: 13
Joined: 27 Jul 2012 03:40
Country: Sweden

Re: Frustrationstråden

Post by Hamachi »

Blir galen av att jag inte kan få till inställningarna perfekt på cykeln, får ont i högra knät efter 30-60 min ungefär. Jag tror att det är http://aktivtraning.se/utrustning/utrus ... adeln-vara som är problemet då jag inte kan få fram sadeln mer än den redan är, och jag har flera centimeter kvar för att få knät rakt över som i bilden.

Irriterar mig nåt enormt då jag måste ge upp zoner hela tiden fast jag har ork kvar i resten av kroppen. Ett par gånger har jag trotsat knät och varit ute ett par timmar vilket jag genast ångrat både under själva cyklandet och ett par dagar efter.
HappyF
Zonemaker
Posts: 290
Joined: 08 Aug 2012 10:53
Country: Sweden
Contact:

Re: Frustrationstråden

Post by HappyF »

Berra54 wrote:
Spix wrote:Dagens fina väder gjorde att jag bestämde mig för att ta en liten oplanerad turf-runda efter lunchen. Normalt brukar jag turfa med min gamla HTC Desire eftersom den har överlägsen GPS, men efterssom det var oplanerat så låg den hemma och jag körde istället med min nya fina HTC One X. Mellan två zoner kom jag på att jag hade med mina hörlurar och pluggade i dem i telefonen medans jag fortfarande cyklade. I samma veva fick jag för mig att jag skulle flytta över telefonen till andra fickan för att hörlurssladden skulle inte skulle bli så spänd. Dumt beslut skulle det visa sig. När jag fått upp telefonen hakar hörlurssladden i nånstans och jag känner hur telefonen rycks ur näven på mig, fortfarande i sitt fodral dock.

Helvete! hinner jag tänka och tvärbromsar och slänger en blick över axeln för att snabbt försöka lokalisera telefonen. Jag hinner se telefonen i sitt fodral (trodde jag i alla fall) strax bakom mig. I nästa ögonblick sätter jag ner foten och känner direkt att jag trampar på något annat än den föväntande asfalten, samtidigt som jag hör ett krasande ljud... Telefonen hade antagligen klarat själva fallet ganska bra men sedan glidit ur det ganska otighta fodral jag använde och hamnat just precis där jag skulle sätta ner foten av alla ställen :evil:

Hade jag bara lyckats missa den med foten hade det antagligen stannat vid någon repa och lätt skavda hörn (illa nog) men nu slutade det istället med att högra delen av skärmen totalt krossades med stora sprickor strålandes ut över resten av skärmen. :cry:

Nu är den ivägskickad ett par veckor för svindyrt skärmbyte och det är bara att hoppas att det inte blev några fler dolda skador som visar sig senare. Den verkade dock fungera som den skulle i övrigt och det var i alla fall inga andra fula synliga skador förutom lite märken i hörnen.
Du är inte ensam...:)) Idag flög telefonen ur hållaren där den var fastspänd när jag oförsiktigt körde upp på et trottorkant. Naturligtvis hamnade min Samsung GS2 under bakhjulet med en sprucken skärm som följd.....fixas på en timme här i Norrköping till det facila priset 1600 spänn...:(
Jag såg att Samsung har en kampanj där du kan få byta skärmen med en kraftig rabatt. Om jag minns rätt skulle det bara kosta 500 kr att byta skärmen. Kolla på http://www.samsung.com/se/support/premi ... m_20120906
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”