Blivit missuppfattad pga Turf?

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Jagggie
Posts: 9
Joined: 09 Jul 2012 20:29
Country: Sweden

Blivit missuppfattad pga Turf?

Post by Jagggie »

Hoj! :geek:

Har du blivit missuppfattad när du turfat nån gång? Tex att någon trott att du stått och urinerat i någon buske medans du tagit någon zon.. eller dylikt..
Berätta gärna :)

/Jagggie
User avatar
Fredrick
Donator
Posts: 262
Joined: 10 Dec 2010 02:42
Country: Sweden
Location: Kalmar
Contact:

Re: Blivit missuppfattad pga Turf?

Post by Fredrick »

Polisen kom fram till mig, runt 02-03, när jag stod i t-shirt och shorts utanför tågstationen i Norrköping. Detta var min första turf-månad, december 2010. Har märkt det genom åren att natt-turfande ofta drar till sig poliser och väktare.

Senast blev jag, Twitterlos och TeaTina förföljda av en polisbil från KungIKEA. Hängde efter ner till Varbyzone.
[Kalmar/Skedshult • Xperia Z3]
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Blivit missuppfattad pga Turf?

Post by Dacop »

Det händer hela tiden - men roligast är nog att Vetlandas alkisar tror att jag tillhör polisen eller socialtjänsten.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
Jagggie
Posts: 9
Joined: 09 Jul 2012 20:29
Country: Sweden

Re: Blivit missuppfattad pga Turf?

Post by Jagggie »

Har iofs inte turfat allt för länge.. aktivt under kanske 3-4 månader.. i Skellefteå och några städer runt omkring.. men jag har aldrig blivit ifrågasatt vad jag hållit på med.. ändå jag parkerat (bilturf ibland, jag vet...) konstigt ibland eller cyklat på de konstigaste vägarna.. Men det är väl kanske lite så vi är här uppe i norrland :)
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Blivit missuppfattad pga Turf?

Post by farbrorP »

Det enda jag tycker är lite trist är att behöva avstå att ta en zon bara för att några småungar leker där. Man vill ju inte behöva stå där och försöka förklara för en eventuell misstänksam pappa... Blir att återkomma när det är tomt på ungar i stället. Annars går det oftast rätt bra och de jag har förklarat för när man t ex kommer helsvettig irrande i skogen verkar tycka att det är rätt roligt när de väl fattat vad man håller på med. :)
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Blivit missuppfattad pga Turf?

Post by Blabert »

farbrorparbor wrote:Det enda jag tycker är lite trist är att behöva avstå att ta en zon bara för att några småungar leker där. Man vill ju inte behöva stå där och försöka förklara för en eventuell misstänksam pappa... Blir att återkomma när det är tomt på ungar i stället. Annars går det oftast rätt bra och de jag har förklarat för när man t ex kommer helsvettig irrande i skogen verkar tycka att det är rätt roligt när de väl fattat vad man håller på med. :)
Om du menar zoner i lekplatser, på skolgårdar och dagis etc är det bara att felanmäla! :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Image
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Blivit missuppfattad pga Turf?

Post by StarDust »

Jag kan aldrig påstå att någon tittat konstigt på mig, det är snarare så att jag är superparanoid när jag turfar och tror alla som lyfter upp en mobil ur fickan är en fiende.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Blivit missuppfattad pga Turf?

Post by Spix »

I zonen Rosenborg, som ligger på en av Karlstads sjukhus parkeringsplatser (och är alldeles för bilturfvänlig) så var det än äldre dam som var helt säker på att jag var parkeringsvakt mer eller mindre började skälla ut mig när jag hamnade för nära hennes bil i mina försök att få gps:en att förstå att jag faktiskt var mitt i zonen. När jag försökte förklara vad jag egentligen gjorde blev hon blev hon ännu mer misstänksam och verkade istället tro att jag höll på med något fuffens, så det var lika bra att kila iväg därifrån så fort som möjligt.
MickeW
Posts: 29
Joined: 23 Aug 2012 15:05
Country: Sweden

Re: Blivit missuppfattad pga Turf?

Post by MickeW »

StarDust wrote:Jag kan aldrig påstå att någon tittat konstigt på mig, det är snarare så att jag är superparanoid när jag turfar och tror alla som lyfter upp en mobil ur fickan är en fiende.
Haha, ja precis, det har jag oxå märkt av. Där står nån på cykel å kollar på mobilen, måste kolla om han/hon syns i Turf. Där kommer någon och går och tittar på mobilen, repeat. osv :D
OskarC
Posts: 25
Joined: 27 Jun 2012 22:49
Country: Sweden

Re: Blivit missuppfattad pga Turf?

Post by OskarC »

Jag har fått hoppa in i en korpmatch då jag tog en zon, kom iofs från en match som jag själv spelade så jag hade fotbollskläder på mig :)
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”