Rank - Block - TOT

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
Bombina
Posts: 189
Joined: 05 Mar 2012 11:37
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Rank - Block - TOT

Post by Bombina »

TBIT wrote:Jag är väldigt nöjd med min 30min block när det kommer andra spelare med 30+ i nivå, men när det kommer nybörjare så känns det inte så kul att blocka dem i 30 minuter...
Förstår mycket väll ditt tankesätt för vi har ju alla varit där en gång men då var det 1 timmes förtvivlan. Brukar låta nya turfare med låg blocktid få företräde till en del zoner när jag ser att dom är på väg och inte blocka dom, det går ju att ta zonen några minuter senare. Kanske bättre att börja med en högre blocktid för nybörjare istället.... /Bombina
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Rank - Block - TOT

Post by turftreken »

Vill bara tillägga att när jag började turfa så trodde jag att det var 24 timmar blocktid.. det tod ju revisitable in 23:59:59 i appen. Jag blev sjukt förvånad när jag helt plöstligt blev av med zonen efter någon timme ;-) Det här var ca: ett år sedan och jag hade inte läst på hur spelet fungerade..

I jämförelse känns på 60 min och 30 min rätt futtigt ;-)
MickeW
Posts: 29
Joined: 23 Aug 2012 15:05
Country: Sweden

Re: Rank - Block - TOT

Post by MickeW »

Jag trodde oxå att 24h nedräkningen betydde att jag inte kunde återbesöka zonen på ett visst tag. Kan vara läge att förtydliga det lite i tutorial. ÖHT skulle tutorial behöva fixas till lite och det finnas info om ranker, block o takeover tid tydligare, eftersom det är själva hörnstenarna i spelet.

Att lägga sedan lägga till en återbesökslimit även om någon tar zonen limit kan förhindra farming o dylikt även utan att blocka upp den för andra, medför även det taktiska val, att man får ta vissa zoner långt bort först kanske så man kan ta den snabba rundan på kvällen sen osv. En återbesöksbegränsning som gäller jämt skulle kunna tillföra lite spännande dynamik, och även begränsa dem som bor vid en zon och bara går ut och tar den hela tiden (notera begränsa, inte stoppa) (Kan säkert oxå vara en nyttig begränsning i vissa fall så folk inte kör ihjäl sig med sina 12 timmars pass ;)
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Rank - Block - TOT

Post by SunYour »

nää, hur ska man då kunna vakta sina zoner? :)

Se min tråd om att göra om rankerna så man får slita lite mer än futtiga 300k för att nå full blocktid...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”