Spelar och arrangörsförening

Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Spelar och arrangörsförening

Post by Jimo »

De första stegen mot grundandet av en spelar och arrangörsförening håller på att tas i Västmanland. Tanken är att framtida Bonanzas och även andra arrangemang ska ha föreningen i ryggen. Föreningen skapar stabilitet och blir troligen en garant för arrangemang inom Turf framöver.

Vi väljer att starta lokalt i Västmanland. Anledningen är att Turf intresset är stort och förutsättningarna att få med folk tordes vara goda. Den långsiktiga tanken är att kunna växa och ta in fler regioner i organisationen för att slutligen bli en rikstäckande förening. Föreningar kräver ideellt arbete så jag tror att det i slutändan är bättre med en stor förening än många små.

För tillfället förs diskussionerna framåt via Facebook. Vad säger Drassen om att flytta dem hit till forumet? :-)
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Spelar och arrangörsförening

Post by Jimo »

Är det någon Västmanlandsturfare som inte är med i Facebookgruppen "TURF Västmanland" så är det välkommet att flagga för sitt intresse, att vara med i föreningen från början, i den här tråden. Ju fler vi blir desto lättare att ro :-)
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Spelar och arrangörsförening

Post by Wallen »

Hade samma fundering att det borde startas en turf förening :)

Men det gäller ju att ta tag i det också.... Bra initiativ!

Ni får väl säga till när ni vill bli rikstäckande...
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Spelar och arrangörsförening

Post by Nattkryp »

Har själv gått i liknande tankar då och då. Så jag tror att ni är något på spåren. Kul att någon tar tid att engagera sig :).
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Spelar och arrangörsförening

Post by Jimo »

Vi hoppas få in två intresserade personer till innan vi samlar ihop oss och drar igång. Känner ni någon Västmanlandsturfare så är det välkommet att ni tipsar dem om denna tråd! :-)
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Spelar och arrangörsförening

Post by Stonecape »

Bra initiativ! Vi funderade i dessa banor inför Bonanzan i Sundsvall, men vi kom aldrig längre än diskussioner kring att det skulle vara bra med en förening.
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Spelar och arrangörsförening

Post by Jimo »

Det börjar dra ihop sig till ett första möte och såklart är det mycket grundläggande som ska avhandlas. En av frågorna som troligen kommer att dyka upp är hur och när föreningen ska sträcka sig utanför Västmanland. I den diskussionen skulle det vara intressant att veta vilka regioner som har ett gäng inbitna och engagerade turfare som gärna är med och jobbar lite för föreningen. Hjälp mig är ni snälla...Västernorrland och Västerbotten? Uppsala? Blekinge?
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Spelar och arrangörsförening

Post by LoneDog »

Hör av er när ni kommer till Göteborg ;)
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Spelar och arrangörsförening

Post by Jimo »

Är ni många engagerade turfare i Göteborsområdet?
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Spelar och arrangörsförening

Post by TBIT »

Från Blekinge är det väl bara jag som hänger på forumet och så, men det finns ju
spelare här som plockar fler poäng än jag...
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
Post Reply

Return to “Tredje Part”