Bilder på Turfare!

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Goose72
Posts: 153
Joined: 15 Apr 2011 10:08

Re: Bilder på Turfare!

Post by Goose72 »

Lyckades fånga "Experienced Explorer "-turfaren Norberg när han stoppade ner telefonen efter att jag precis snott Lillatorget framför snoken på honom medan jag satt och käkade på "Wok-away" (?)
Attachments
Norberg
Norberg
Norberg.jpg (109.78 KiB) Viewed 3193 times
BladeRunner
Posts: 1
Joined: 07 Sep 2012 19:13
Country: Sweden

Re: Bilder på Turfare!

Post by BladeRunner »

Thunell wrote:https://www.dropbox.com/s/itqlyiknqmglf ... .18.32.jpg
Bladerunner när han kommer fram till Karallen och upptäcker att han inte kan ta den utan att 100 studenter undrar vad han pysslar med...
Här hittar jag precis hit till forumet och tänk vad man då hittar! Sig själv på bild... :)

Kommer så väl ihåg det här tillfället. Det Thunell har glömt bort att påpeka är att förutom 100 studenter på plats, så var zonen Karallen också tillfälligt inhängnat av ett högt staket! Hade det bara varit 100 studenter på plats hade jag plockat zonen i alla fall. Men inte kombinerat med att försöka klättra över ett högt staket! ;)

Jag gissar att Thunell själv stog i den långa kön av studenter som skulle in på Kårallen och festa! :)

/BladeRunner
User avatar
Simon Templar
Posts: 21
Joined: 01 Aug 2011 14:33

Re: Bilder på Turfare!

Post by Simon Templar »

Goose72 wrote:Lyckades få "nykomlingen" Snusmumriken på bild idag när hon tog Hunnercross som jag lagt mig på lur vid, men valde tyvärr en rätt kass position att sitta o gömma mig i bilen då det regnade rätt friskt. För att det ska gå att se något, så får det bli den bild när hon precis tagit zonen och är på väg mot SmallChurch. (Snusmumriken är för övrigt Thunells morsa!!!)

Vad gjorde du i bilen vid Hunnecross ??? Kunde du låta bli att hoppa fram och ta zonen dessutom ?? :D
Goose72
Posts: 153
Joined: 15 Apr 2011 10:08

Re: Bilder på Turfare!

Post by Goose72 »

Vad gjorde du i bilen vid Hunnecross ??? Kunde du låta bli att hoppa fram och ta zonen dessutom ?? :D
Det regnade, nuff said :mrgreen:
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Bilder på Turfare!

Post by LoneDog »

Träffade på Bob igår när jag jobbade med kålltorp/sävedalen på zonen Sanitarium. Mitt i natten såklart.

Bob är ny till turf så han fick en välkommelse, han sa själv han är cykel fantast så turf passar grymt in.

Image

Skickat från min Galaxytab P1000 genom Tapatalk2
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
DolceGrande
Posts: 13
Joined: 08 Jul 2012 02:04
Country: Sweden

Re: Bilder på Turfare!

Post by DolceGrande »

Lyckades fånga Linköpings eget Turfhelgon, aka SimonTemplar i en spännande bildserie.

På första bilden försöker han ta zonen Domparken, men har stora problem med GPS:en som hävdar att han är kvar nere vid Stångån. Tack vare detta lyckades jag runda honom och fick det stora nöjet att välkomna honom i zonen Hunnecross. Det visade sig vara en cykelentusiast av rang med en respektabel mängd Vätternrundor i benen.

Vi hade en trevlig pratstund om alla nytillkomna Turfare, Linköpings besvärliga zoner, grunge-hippies och diverse skummisar på Rodisland, oumbärliga cykelprylar och den där sympatiske Goose som arrangerar Turf-AW medan vi andra bara cyklar omkring och blockar zoner för varandra.
Attachments
Helgonet.jpg
Helgonet.jpg (99 KiB) Viewed 2924 times
Lumoc
Posts: 12
Joined: 11 Sep 2012 13:22
Country: Sweden

Re: Bilder på Turfare!

Post by Lumoc »

Lyckades fånga "Peek" när han är ute och smyger runt Roboticszonen för att ta kort på mig!
Attachments
Peek vid Roboticszonen
Peek vid Roboticszonen
peek.jpg (107.92 KiB) Viewed 2903 times
Peek
Posts: 17
Joined: 21 Sep 2012 07:35
Country: Sweden

Re: Bilder på Turfare!

Post by Peek »

Lumoc wrote:Lyckades fånga "Peek" när han är ute och smyger runt Roboticszonen för att ta kort på mig!
Den andra änden. Trodde inte Lumoc såg mig.
Image
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Bilder på Turfare!

Post by tomtebloss »

Image
Flipper på en cykeltur.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Bilder på Turfare!

Post by SunYour »

tomtebloss wrote:Flipper på en cykeltur.
Äntligen riktigt hög klass på bilderna!
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Post Reply

Return to “Allmänt”