Mer zoner i Gävleområdet

Moderator: Zonemakers

User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Nattkryp »

Och där fick vi dom :). Hela fem stycken, varav jag tror tre var av de jag suggestat.

Riktigt riktigt fina zoner (Habro har jag inte kollat än). Längs vägen norr om ån så hann jag räkna till fem räcercyklister. Min gps har varit lite off nu på eftermiddagen, så jag hade lite klurigt att pejla in gps:en, men så var det även på de vanliga zonerna.

Tack så mycket, nu kommer jag ha en anledning till att ta den trevliga, om än någon kilometer längre, vägen var/varannan dag :).
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Nattkryp »

Vilken turfboom det är i Gävle just nu. Var kommer alla ifrån?

Igår kväll räknade jag till 7 pers samtidigt i Gävle. Idag runt lunch 4-5st och innan/efter det har det alltid varit någon ute och plockat i princip.

Framtida zoner tycker jag borde försöka ansluta Peacehome, devilsbridge, hilletower och villagezone bättre, då dessa bara har någon enstaka tagning sedan omgångsstarten i söndags.

Lite tips utifall zonströsslaren skulle dyka upp i framtiden. Hoppas att aktiviteten håller i sig :)
flykt
Posts: 19
Joined: 04 May 2012 08:46
Country: Sweden

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by flykt »

Första inlägget då!

En sak som jag tycker att zonutläggaren inom gävleborg borde tänka på är att väva samman alla stadsdelar bättre, som ni har sagt här är det väldigt få tagningar utanför centrum och oftast är det bara några få personer som tar de hela tiden.

Om man lägger in någon zon mellan centrum och en stadsdel finns det en större anledning att åka hela vägen så att säga.


Annars måste jag säga att jag är rätt så nöjd med de flesta zoner, tyvärr så åker jag ju inlines vilket gör att det blir lite extra svårt för mig att plocka vissa zoner, men det är väl sånt man får vänja sig vid misstänker jag! :P
Image
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Nattkryp »

Vi har haft en massiv ökning av spelare i Gävle och (och sandviken tror jag?) här i veckan. De centrala zonerna går åt fort och delar av dagen är 90% av staden blockerad.

Jag ser gärna fler zoner ut mot t.ex. Näringen/Hille, Bomhus och Hemlingby då dessa områden har fina cykelvägar, få zoner i dagsläget, och är bort från centrum, vilket kanske tunnar ut aktiviteten något i de centrala delarna.

Själv föreslog jag nyss tre zoner som förbinder Sandfield, Villagezone samt MountAnders. De är alla lite offroad och förhoppningsvis kämpiga för bilturfare, och ger lite utmaning för cyklisterna.
User avatar
Chrille80
Donator
Posts: 56
Joined: 13 Aug 2011 02:13
Country: Sweden
Location: Gävle

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Chrille80 »

Nattkryp wrote:Vi har haft en massiv ökning av spelare i Gävle och (och sandviken tror jag?) här i veckan. De centrala zonerna går åt fort och delar av dagen är 90% av staden blockerad.

Jag ser gärna fler zoner ut mot t.ex. Näringen/Hille, Bomhus och Hemlingby då dessa områden har fina cykelvägar, få zoner i dagsläget, och är bort från centrum, vilket kanske tunnar ut aktiviteten något i de centrala delarna.

Själv föreslog jag nyss tre zoner som förbinder Sandfield, Villagezone samt MountAnders. De är alla lite offroad och förhoppningsvis kämpiga för bilturfare, och ger lite utmaning för cyklisterna.
+1

Några till zoner som förbinder ytterområdena med de centrala delarna vore inte helt fel.
Ska kolla om jag kan få till några bra förslag jag med.
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Nattkryp »

I skrivande stund så är Shipbridge (1) och Gefleplaza (3) på topplistan över populära zoner för dagen.

Som sagt, så här hög aktivitet har vi nog aldrig haft här i krokarna. Bara att hålla tummarna att det håller i sig trots dagens, och kommande dagars väntade skitväder.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by StarDust »

Den som väntar på något gott (sö...)
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Nattkryp »

StarDust wrote:Den som väntar på något gott (sö...)
Låter bra det :).
User avatar
Chrille80
Donator
Posts: 56
Joined: 13 Aug 2011 02:13
Country: Sweden
Location: Gävle

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Chrille80 »

Tack för dom nya zonerna!
deadmeat
Posts: 2
Joined: 04 May 2013 23:57
Country: Sweden

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by deadmeat »

Hur lång tid brukar det ta innan en föreslagen zon blir uppkollad?
Using a Samsung Galaxy S3 and my Crescent to qoncuer GävleImage
ImageImageImageImageImageImage
Post Reply

Return to “Gävleborg”