Västernorrland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Västernorrland - Felanmälan

Post by SaLa »

Blabert wrote:Fixat, tack för exemplarisk rapportering SaLa :-)
Toppen! =)
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Västernorrland - Felanmälan

Post by SaLa »

Önskemål: Vore det inte fantastiskt roligt om zonen Yzone såg ut som ett y istället för en vanlig kantig cirkel? :)


(Bilden är snodd härifrån.)
Fler bilder från platsen, som alla passerar på E4an mellan Sundsvall och Härnösand.

Gjorde en egen modifiering av zonen. Men eftersom jag inte är zonskapare blev det inte så fint. En zonmakare kan säkert få det jättefint och också få till det så att det inte blir krångligt att ta den (fast så man ändå måste gå ur bilen).
Attachments
dsc-0675[1].jpg
dsc-0675[1].jpg (46.75 KiB) Viewed 5793 times
Yzone.png
Yzone.png (237.8 KiB) Viewed 5793 times
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Västernorrland - Felanmälan

Post by Wallen »

SaLa wrote:Önskemål: Vore det inte fantastiskt roligt om zonen Yzone såg ut som ett y istället för en vanlig kantig cirkel? :)


(Bilden är snodd härifrån.)
Fler bilder från platsen, som alla passerar på E4an mellan Sundsvall och Härnösand.

Gjorde en egen modifiering av zonen. Men eftersom jag inte är zonskapare blev det inte så fint. En zonmakare kan säkert få det jättefint och också få till det så att det inte blir krångligt att ta den (fast så man ändå måste gå ur bilen).
Gjorde ett försök till Y... det får duga.
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Västernorrland - Felanmälan

Post by SaLa »

Snyggt! =)
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Västernorrland - Felanmälan

Post by SaLa »

Sundking:
Orsak: ligger vid/på lekpark
Förslag på lösning: flytta några meter västerut, över gångvägen så blir det bättre.

OrtvikZone:
Orsak: En hel del träd som iaf gör att min telefon får lite problem.
Förslag på lösning: vore jättebra om den förstoras några meter sydväst och gärna göra den mer fyrkantig över vattnet, så den blir lättare att ta. En läskig zon som jag räknar sekunder för att få åka vidare från, så tråkigt när "leaving zone" kommer flera gånger på samma zontagning. I övrigt bra zon, fin i solljus. :)

PointZone:
Orsak: Jättenära en cykelväg
Förslag på lösning: förstora över cykelvägen.

(något för gräsmatteansvarig att putsa på när tid finnes :))
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Västernorrland - Felanmälan

Post by turftreken »

SaLa wrote:Zon: http://turfgame.com/map/BarkSlip
Orsak: Mitt i en lekpark
Förslag på flytt: Lite söderut längs gångvägen. Se bild.

Zon: http://turfgame.com/map/HagaSchool
Orsak: Mitt i en skolgård.
Förslag på flytt: Gräsplätten strax österut, se bild. Fortfarande vid skolan men inte mitt på skolgården iaf :)

Zon: http://turfgame.com/map/Kryssaren
Orsak: Precis vid ingången till en skola.
Tyvärr har jag inget bra förslag. Kanske finns nåt zonförslag i närheten som kan ge nån hint? Eller nån annan turfare som har ett bra förslag?

Zon: http://turfgame.com/map/SouthAlley
Orsak: Alldeles bakom en lekpark och ganska liten i jämförelse med vissa andra zoner. Jag brukar alltid få cirkla omkring för att komma in i zonen där.
Önskemål: Göras lite större och kanske flyttas lite söderut, se bild. Fast helst inte för långt söderut då det är kolmörkt där under höst och vinterkvällar :)
Har missat det här och även att southally har flyttas. För mycket jobb helt enkelt :) hur som helst flytten av just denna zon är ingen höjdare. Orsaken till flytten är inte heller relevant då närheten till lekparken inte stör pga stugan som står ivägen. Möjligen kan en förstoring av zonen ha varit aktuell. Det som nu skedde var att en strategisk viktig zon blev märkbart försämrad i och med flytten. Southally är en naturlig start för många i jakten på en snabb weasel och flytten innebär att vi tappar rätt många sekunder då du tidigare snabbt kunde ta dig över södra Allen i jakten på tinzone.

Med tanke på att många andra zonförslag har avslagits så känns motiveringen till just southally mycket vag. Flytta tillbaka det ursprungsläget ev. Förstorad. Gillar inte alls försämringen/flytten


Sent from my iPad using Tapatalk HD
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Västernorrland - Felanmälan

Post by Blabert »

turftreken wrote:
SaLa wrote:Zon: http://turfgame.com/map/BarkSlip
Orsak: Mitt i en lekpark
Förslag på flytt: Lite söderut längs gångvägen. Se bild.

Zon: http://turfgame.com/map/HagaSchool
Orsak: Mitt i en skolgård.
Förslag på flytt: Gräsplätten strax österut, se bild. Fortfarande vid skolan men inte mitt på skolgården iaf :)

Zon: http://turfgame.com/map/Kryssaren
Orsak: Precis vid ingången till en skola.
Tyvärr har jag inget bra förslag. Kanske finns nåt zonförslag i närheten som kan ge nån hint? Eller nån annan turfare som har ett bra förslag?

Zon: http://turfgame.com/map/SouthAlley
Orsak: Alldeles bakom en lekpark och ganska liten i jämförelse med vissa andra zoner. Jag brukar alltid få cirkla omkring för att komma in i zonen där.
Önskemål: Göras lite större och kanske flyttas lite söderut, se bild. Fast helst inte för långt söderut då det är kolmörkt där under höst och vinterkvällar :)
Har missat det här och även att southally har flyttas. För mycket jobb helt enkelt :) hur som helst flytten av just denna zon är ingen höjdare. Orsaken till flytten är inte heller relevant då närheten till lekparken inte stör pga stugan som står ivägen. Möjligen kan en förstoring av zonen ha varit aktuell. Det som nu skedde var att en strategisk viktig zon blev märkbart försämrad i och med flytten. Southally är en naturlig start för många i jakten på en snabb weasel och flytten innebär att vi tappar rätt många sekunder då du tidigare snabbt kunde ta dig över södra Allen i jakten på tinzone.

Med tanke på att många andra zonförslag har avslagits så känns motiveringen till just southally mycket vag. Flytta tillbaka det ursprungsläget ev. Förstorad. Gillar inte alls försämringen/flytten


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Inte för att vara den, men hur många sekunder tat det att cykla 10-15 meter? För längre än så var ju inte flytten..? I SaLas och även mitt tycke låg den för nära lekparken, vilket för allas bästa faktiskt går före sekundjakt i vesseltagning. Du får gärna förtydliga vad du menar med de andra zonförslag som avslagits dock, hänger inte med i vad du menar :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Image
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Västernorrland - Felanmälan

Post by turftreken »

Blabert wrote:
turftreken wrote:
SaLa wrote:Zon: http://turfgame.com/map/BarkSlip
Orsak: Mitt i en lekpark
Förslag på flytt: Lite söderut längs gångvägen. Se bild.

Zon: http://turfgame.com/map/HagaSchool
Orsak: Mitt i en skolgård.
Förslag på flytt: Gräsplätten strax österut, se bild. Fortfarande vid skolan men inte mitt på skolgården iaf :)

Zon: http://turfgame.com/map/Kryssaren
Orsak: Precis vid ingången till en skola.
Tyvärr har jag inget bra förslag. Kanske finns nåt zonförslag i närheten som kan ge nån hint? Eller nån annan turfare som har ett bra förslag?

Zon: http://turfgame.com/map/SouthAlley
Orsak: Alldeles bakom en lekpark och ganska liten i jämförelse med vissa andra zoner. Jag brukar alltid få cirkla omkring för att komma in i zonen där.
Önskemål: Göras lite större och kanske flyttas lite söderut, se bild. Fast helst inte för långt söderut då det är kolmörkt där under höst och vinterkvällar :)
Har missat det här och även att southally har flyttas. För mycket jobb helt enkelt :) hur som helst flytten av just denna zon är ingen höjdare. Orsaken till flytten är inte heller relevant då närheten till lekparken inte stör pga stugan som står ivägen. Möjligen kan en förstoring av zonen ha varit aktuell. Det som nu skedde var att en strategisk viktig zon blev märkbart försämrad i och med flytten. Southally är en naturlig start för många i jakten på en snabb weasel och flytten innebär att vi tappar rätt många sekunder då du tidigare snabbt kunde ta dig över södra Allen i jakten på tinzone.

Med tanke på att många andra zonförslag har avslagits så känns motiveringen till just southally mycket vag. Flytta tillbaka det ursprungsläget ev. Förstorad. Gillar inte alls försämringen/flytten


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Inte för att vara den, men hur många sekunder tat det att cykla 10-15 meter? För längre än så var ju inte flytten..? I SaLas och även mitt tycke låg den för nära lekparken, vilket för allas bästa faktiskt går före sekundjakt i vesseltagning. Du får gärna förtydliga vad du menar med de andra zonförslag som avslagits dock, hänger inte med i vad du menar :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Det andra tre har jag inget att invända mot.

Däremot så kan jag inte det konstiga med den förra placeringen. När du tog zonen så uppfattade knappast lekande barn med föräldrar att du står där. Lekparken är omgiven av huset samt en hel del träd och kullar. Möjligen kan det kännas konstigt att ibland går igenom lekparken men nuvarande placering gör ingen skillnad för det. Dessutom behöver man inte gå igenom lekparken om man tar gångvägen till hög från stan sätt.

Dessutom så är inte just den lekparken särskilt välbesökt, jag har varit där massvis med gånger med mina barn och i stort sätt alltid varit ensam.

Ska ni i sådana fall vara konsekventa så bör domsaga flyttas för där stirrar man in i en välbesökt lekpark även om det är ett tiotal meter till den. För att inte tala om Arthur road som ligger mitt i ett fritids lekområde (ja, den är mitt i skogen).

Jag tar gärna några kort och Sala får gärna komma med en tydligare motivering hur denna placering kan vara så mycket bättre.

Saken är den att du lätt kunde justera din start genom att ställa dig i det högra hörnet för att sedan gripa tag i din cykel och passera södra Allen. Det tog alltså inte många sekunder att passera vägen. Med nuvarande placering tappar du bra många viktiga sekunder.

Återigen, flytten av zonen är helt omotiverad och det finns betydligt värre zoner som har blivit nekad flytt... Placeringen innan störde ingen


Sent from my iPad using Tapatalk HD
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Västernorrland - Felanmälan

Post by SaLa »

turftreken wrote: Det andra tre har jag inget att invända mot.

Däremot så kan jag inte det konstiga med den förra placeringen. När du tog zonen så uppfattade knappast lekande barn med föräldrar att du står där. Lekparken är omgiven av huset samt en hel del träd och kullar. Möjligen kan det kännas konstigt att ibland går igenom lekparken men nuvarande placering gör ingen skillnad för det. Dessutom behöver man inte gå igenom lekparken om man tar gångvägen till hög från stan sätt.

Dessutom så är inte just den lekparken särskilt välbesökt, jag har varit där massvis med gånger med mina barn och i stort sätt alltid varit ensam.

Ska ni i sådana fall vara konsekventa så bör domsaga flyttas för där stirrar man in i en välbesökt lekpark även om det är ett tiotal meter till den. För att inte tala om Arthur road som ligger mitt i ett fritids lekområde (ja, den är mitt i skogen).

Jag tar gärna några kort och Sala får gärna komma med en tydligare motivering hur denna placering kan vara så mycket bättre.

Saken är den att du lätt kunde justera din start genom att ställa dig i det högra hörnet för att sedan gripa tag i din cykel och passera södra Allen. Det tog alltså inte många sekunder att passera vägen. Med nuvarande placering tappar du bra många viktiga sekunder.

Återigen, flytten av zonen är helt omotiverad och det finns betydligt värre zoner som har blivit nekad flytt... Placeringen innan störde ingen

Här blev det diskussion. Varför jag skrev som jag skrev? Nu var det ett tag sen jag var där, men när jag är där brukar jag få snurra runt runt och hoppar i och ur zonen. En sån zon som jag och min telefon inte gillar. Det tycker jag är extra tråkigt sådär intill en lekpark och därför kändes en förstoring som en bra grej. Även om zonen inte var i en lekpark så tror jag zonläggaren som skulle kolla på felanmälan skulle bli misstänksam över närheten till lekparken och flytta den ändå, även om jag inte skrev nåt om det. Då känns det bättre att direkt säga att det är en lekpark där än att inte säga. Jag är tacksam att den inte hamnade längre bort från lekparken, för där är det kolmörkt på kvällarna. Och ärligt talat är jag rädd för den där stugan och träden. Usch så fort mitt hjärta bankar när jag är där på kvällar.
I vintras kändes det onödigt att felanmäla, men nu kändes det som att zonmakarna skulle lyssna, så därför felanmälde jag nu. Det är flera hus där, hellre att de blir misstänksamma över att folk cyklar bredvid fotbollsplanen och står still i 40 sekunder, än att det blir misstänksamma över att folk står väldigt nära lekparken i 40 sekunder. SouthAlley/TinZone är ett av få ställen jag faktiskt träffat på folk som undrar vad jag pysslar med :)

Av mina fyra anmälningar var den här minst viktig placeringsmässigt sett. Men zonstorleken var viktig för mig.

/Trött efter lång jobbdag, hoppas det blev förståeligt :)
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Sv: Västernorrland - Felanmälan

Post by Jojje »

Southalley var något liten förut, men utanför lekplatsen. Omotiverad flytt längre bort när det bara behövts gjorts större söderut.

En annan omotiverad flytt är bultstreet som låg lämpligt, men något över en väg. Den blev justerad från vägen, men i samma veva också bort från gångvägen öster om nuvarande placering. Nuvarande placering är bedrövlig med dess leråker till zon. Kan bifoga bild i ett senare skede.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Bara en zon till
Locked

Return to “Västernorrland”