Vad använder ni för telefon till turf?

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Billig mobil med utbart batteri

Post by SunYour »

arzosah wrote:Dagarna innan jag upptäckte turf inhandlades Sony xperia S, skitbra mobil gillar den verkligen, gpsen bättre än den farsan har i bilen.. Men VAFAN det går ju inte å byta batteri!!!

Så jag undrar om det finns någon billig mobil som har hyfsad gps och som går att byta batteri i?
köp ett powerpack på Kjell å ha med i fickan. Finns ju upp till 5,2 Ah. Jag köpte ett sånt och är nöjd, så slipper man kladda med batteribyte mitt under rundan :)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
arzosah
Posts: 2
Joined: 27 Aug 2012 18:59
Country: Sweden

Re: Billig mobil med utbart batteri

Post by arzosah »

SunYour wrote: köp ett powerpack på Kjell å ha med i fickan. Finns ju upp till 5,2 Ah. Jag köpte ett sånt och är nöjd, så slipper man kladda med batteribyte mitt under rundan :)

Ahhh gött, ska se på det imorgon när jag tar några zoner till! :)
User avatar
@rkbro
Posts: 45
Joined: 23 Sep 2012 17:15
Country: Sweden

Re: Billig mobil med utbart batteri

Post by @rkbro »

SunYour wrote:
arzosah wrote:Dagarna innan jag upptäckte turf inhandlades Sony xperia S, skitbra mobil gillar den verkligen, gpsen bättre än den farsan har i bilen.. Men VAFAN det går ju inte å byta batteri!!!

Så jag undrar om det finns någon billig mobil som har hyfsad gps och som går att byta batteri i?
köp ett powerpack på Kjell å ha med i fickan. Finns ju upp till 5,2 Ah. Jag köpte ett sånt och är nöjd, så slipper man kladda med batteribyte mitt under rundan :)
Jag köpte ett på 6,6 Ah. Visserligen är de ganska stort och det kostade mig 500 kronor.
Finns hos Clas Ohlson bland annat.
User avatar
Martini
Posts: 26
Joined: 18 Mar 2012 22:31
Country: Sweden
Location: Södra Sidan

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by Martini »

Är det någon som använder en LG optimus 4x och hur fungerar det? har funderat på att köpa mig en sån men vill gärna veta hur den funkar att turfa med isåfall! :)
Image
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage
gosehob
Posts: 9
Joined: 16 Jul 2012 23:09
Country: Sweden

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by gosehob »

Givetvis använder jag en HTC Sensation.

Det verkar som HTC har väldigt bra GPS:er när jag läser vad ni andra har för problem. Dessutom går det att byta batteri på den...
Det är bara att byta! ;-)
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by Blabert »

Martini wrote:Är det någon som använder en LG optimus 4x och hur fungerar det? har funderat på att köpa mig en sån men vill gärna veta hur den funkar att turfa med isåfall! :)
Såg att du slängt ut frågan på swedroid också, ett tips bara: lita inte på en icketurfare som säger att gpsen funkar bra.. De har oftast ingen som helst koll :-) Angående 4x, vet jag ingenting tyvärr.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Image
User avatar
Martini
Posts: 26
Joined: 18 Mar 2012 22:31
Country: Sweden
Location: Södra Sidan

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by Martini »

Blev en Galaxy Nexus istället. :)
Image
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage
User avatar
kayfour
Posts: 3
Joined: 17 Oct 2012 22:04
Country: Sweden
Location: Eskilstuna, Sweden

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by kayfour »

kör me en sgs2, men är sjukt irriterad över dess kassa gps... funderar på å byta till nått fukttåligt istället. nån som har någon erfarenhet av xperia go?
/kayfour
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by Byggaren »

Har en samsung gs2 gps:en funkar KLOCKRENT känner inte igen mig i föregående talares erfarenhet....
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by farbrorP »

Någon enstaka gång kan det vara lite snett men det beror väl mer på yttre omständigheter?

För det mesta är min SGS2s GPS väldigt stabil annars.
Post Reply

Return to “Allmänt”