Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by Dacop »

Strix_uralensis wrote:
@rkbro wrote:Tanken är väl att man cyklar nära och går sista biten..?
Jag har en i närheten som väl ligger i sjön en 300 meter ut från stranden, simma antar jag kan vara ett alternativ förståss. Båt är väl fusk kanske?

Men som sagt, bor man som jag ett antal mil utanför städerna blir det fort rätt trist att cykla till någon enstaka zon inom några mil.
Båt är inte fusk det heller. Finns inga otillåtna sätt att ta sig till zonerna men man förväntas naturligtvis följa trafikregler och sådant.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by Isengrim »

Om nu Turfs utvecklare menar allvar med sin slogan så hoppas jag se att det blir ändringar tills skarp release... Men vissa användare bilturfar mycket och talar för sin sak.
User avatar
Zoomer
Posts: 45
Joined: 25 Sep 2012 09:46
Country: Sweden

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by Zoomer »

Isengrim wrote:Om nu Turfs utvecklare menar allvar med sin slogan så hoppas jag se att det blir ändringar tills skarp release... Men vissa användare bilturfar mycket och talar för sin sak.
Varför så bitter? Den som är utan skuld kastar första cykelpumpen. Många skatteplanerar men jag bryr mig inte om dom. Det är inte förbjudet. Så varför bryr du dig så mycket om alla som inte gör som du? Trots att det inte är förbjudet...It's a game. Fast på alla möjliga och olika villkor ;-) // Zoomer (f.d brevbärare på Kungsholmen 18 år utan cykel)
User avatar
@rkbro
Posts: 45
Joined: 23 Sep 2012 17:15
Country: Sweden

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by @rkbro »

Strix_uralensis wrote:
@rkbro wrote:Tanken är väl att man cyklar nära och går sista biten..?
Jag har en i närheten som väl ligger i sjön en 300 meter ut från stranden, simma antar jag kan vara ett alternativ förståss. Båt är väl fusk kanske?

Men som sagt, bor man som jag ett antal mil utanför städerna blir det fort rätt trist att cykla till någon enstaka zon inom några mil.

Båt är väl absolut inte fusk, precis som redan nämnts här. Tittar du på medaljerna/märkena så finns det ju till och med ett märke som man får när man simmat eller åkt båt till en zon. (Ger alla zoner på Gotland de märket? Även om man är bofast där?)
Om de märket ska kunna finnas så måste det ju såklart också finnas zoner som ger märket. Som den där du nämner.

Ja, bor du så att du har nån eller ett par mil mellan zonerna är det ju såklart tråkigt. De har jag full förståelse för. Är bortskämd som har 11 zoner inom 3 km radie från hemmet och 8,5 km lång tur för att plocka alla.
KalleKn
Posts: 7
Joined: 15 Jul 2012 12:41
Country: Sweden

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by KalleKn »

Zoomer wrote:
Isengrim wrote:Om nu Turfs utvecklare menar allvar med sin slogan så hoppas jag se att det blir ändringar tills skarp release... Men vissa användare bilturfar mycket och talar för sin sak.
Varför så bitter? Den som är utan skuld kastar första cykelpumpen. Många skatteplanerar men jag bryr mig inte om dom. Det är inte förbjudet. Så varför bryr du dig så mycket om alla som inte gör som du? Trots att det inte är förbjudet...It's a game. Fast på alla möjliga och olika villkor ;-) // Zoomer (f.d brevbärare på Kungsholmen 18 år utan cykel)
Klart du försvarar fusk. Du är ju en av dom. Hur många nya spelare har du fått att sluta med ditt beteende? Är det den typen av människor Turf vill ha? Hur kul är det för nån som upptäckt Turf och sen på chatten får se dina mess om att du skall plocka det dom tagit och du är ute på din moppe. Jaha, det här var inte nått för oss som gillar att röra på sig. Vem vill tävla med Ben Johnson?
User avatar
Zoomer
Posts: 45
Joined: 25 Sep 2012 09:46
Country: Sweden

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by Zoomer »

Hmmm...fusk är det väl bara om man inte får? I am outdoors and I am addicted ;-) Att plocka zoner är lite av spelets grundide´, eller?
User avatar
Zoomer
Posts: 45
Joined: 25 Sep 2012 09:46
Country: Sweden

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by Zoomer »

Jag är rädd att fler slutar om man blir anklagad för fusk. Av mesar som inte tar upp kampen med cykel eftersom det i längden går fortare ;-) Men då blir dom anklagade av fotgängare och slutar av den anledningen?
User avatar
Zoomer
Posts: 45
Joined: 25 Sep 2012 09:46
Country: Sweden

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by Zoomer »

Ben Johnson? Nä, för tusan. Carl Lewis...visst. (Han är inte avslöjad än, bara ;-)
"Den som är utan skuld kastar första cykelpumpen"...
User avatar
Zoomer
Posts: 45
Joined: 25 Sep 2012 09:46
Country: Sweden

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by Zoomer »

Tror du att jag turfar bara för skojs skull? Eller bara för mitt höga nöjes skull?
Då...då...då har du rätt ;-)
User avatar
Zoomer
Posts: 45
Joined: 25 Sep 2012 09:46
Country: Sweden

Re: Transportsätt, är turf bara för cyklister ?

Post by Zoomer »

Sista nu i den här "debatten" för mig (för idag):
"-Hur många nya spelare har du fått att sluta med ditt beteende?"
Vet inte hur många som slutat p.g.a mig. Började själv den 11 september. (Rena katastrofdatumet för KalleKn) ;-)
Och antalet "turfare" bara ökar och ökar...
Men jag ställer en motfråga. Varför vill man sluta 4:a i Stockholm eller bli topp 50-100 i Sverige om man kan trampa på lite extra och vinna omgången som cyklister oftast gör?
"Zoomerturfarn" är nog inte målet när allt kommer omkring. Det är att ha kul. Retas lite. Uppmuntra. Skaka hand ibland med någon man möter och hoppas på att det regnar. (Statistiskt mer pph till mig) ;-) m.m och etc...

"-Jaha, det här var inte nått för oss som gillar att röra på sig."
Du kan fortsätta att röra på dig. Men du kanske får vänta i 24 minuter ;-)
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”