Bugg: Utzooming till det stora vita

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Bugg: Utzooming till det stora vita

Post by embeoo »

Det största problemet jag har haft är när man råkar göra en isärdragning/tvåfingersgest enligt appen, när jag egentligen bara ville dra kartan i sidled. Det händer ganska ofta och ger en hysterisk acceleration på utzoomningen, hela sverige brukar bli 20-30 pixlar i mitten. Tyvärr hänger inte kartorna med på det här och verkar fastna i något avrundnings/divisionsdike, för även om man mödosamt zoomar sig tillbaka in så är bakgrunden vit från och med nu, kartan syns inte alls eller är bara en pytteruta i mitten. Det enda som hjälper är omstart, med förlorad gpsbonus. (Borde man inte få behålla den förresten om man gör en kontrollerad exit och startar om inom några sekunde? Det är ju inte så att man har någon enorm fördel på den korta tidens stealthande)

Jag tror bara vitbuggen händer när man är i en zon, med nedräknaren uppe.

Är det verkligen bara jag som råkar ut för det? Ifall det inte går att hitta/fixa buggen, kan det vara möjligt att stänga av stödet för gester utöver att dra?
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Bugg: Utzooming till det stora vita

Post by StarDust »

Buggen finns men jag har nog aldrig behövt starta om spelet, utan bara använt zoomknapparna för att återgå till normalläge men det händer att man nypzoomar ibland.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
@rkbro
Posts: 45
Joined: 23 Sep 2012 17:15
Country: Sweden

Re: Bugg: Utzooming till det stora vita

Post by @rkbro »

Hänt mig idag. Väldigt frustrerande. :(
Post Reply

Return to “Förslag”