Bilder på Turfare!

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

User avatar
Simon Templar
Posts: 21
Joined: 01 Aug 2011 14:33

Re: Bilder på Turfare!

Post by Simon Templar »

Gammelturf2.jpg
Gammelturf2.jpg (182.14 KiB) Viewed 3281 times
Befinner mej långt in i Vidingsjöskogen i Linköping för att promenera det långa motionsspåret (1-mil) denna härliga Söndagseftermiddag, då jag plötsligt blir omkörd av en cyklist på MTB. Han stannar 30-40 meter bort och tar upp mobilen och studerar den. Jag blir misstänksam och fiskar upp min egen mobil och startar Turf ... se på tusan, det är två ensamma turfare på nästan samma plats där inne i skogen, långt från civilisationen. Cyklisten stoppar ner mobilen och vänder då han inser att han är lite på fel väg. Några kilometer bort, via en labyrint av stigar och grusvägar ligger Linköpings mest avlägsna och svårfunna zon, LinkMulleOne som han tydligen är på väg mot. Han kommer ifatt och vi börjar prata. Det är Stockholmsturfaren Gammelturf som letat sej ner till Linköping för att skrapa ihop lite nya zoner. Det visar sej att han cyklat runt hela dagen över nästan hela Linköping på sitt lilla besök här. Mycket trevlig (som dom flesta) Turfare. När han susade iväg på sin fina Crescent-MTB i cykelmundering kastade jag upp mobilen och fick ett lite halvsuddigt foto i alla fall. En lite rolig turf-episod som extra krydda på den härliga skogspromenaden ....
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Bilder på Turfare!

Post by Snusmumriken »

"mest avlägsna och svårfunna zon"? Det är ca 500 meter (fågelvägen) till närmaste villaområde så det beror ju på från vilket håll man kommer om det är avlägset eller inte och så himla knepig att ta är den inte heller - den ligger ju mitt på spåret... Men den ligger lite off i föhållande till andra zoner så någon mer zon på vägen dit hade ju kunnat vara motivationshöjande :)
User avatar
Simon Templar
Posts: 21
Joined: 01 Aug 2011 14:33

Re: Bilder på Turfare!

Post by Simon Templar »

Snusmumriken wrote:"mest avlägsna och svårfunna zon"? Det är ca 500 meter (fågelvägen) till närmaste villaområde så det beror ju på från vilket håll man kommer om det är avlägset eller inte och så himla knepig att ta är den inte heller - den ligger ju mitt på spåret... Men den ligger lite off i föhållande till andra zoner så någon mer zon på vägen dit hade ju kunnat vara motivationshöjande :)
Jag kanske inte ska uttala mej eftersom jag inte ens tagit den zonen, men den ligger en bra bit in i skogen och är den "sista" zonen söderut i den delen av Linköping. Faktum är att det väl är den zonen som har minst antalet Takeovers i Linköping bortsett från vattenzonerna. Bara 3 Takes på hela Oktober tex ...

Undrar lite vilket du skulle säga Linköpings mest avlägsna och svårfunna zon är annars !? :-D
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Bilder på Turfare!

Post by Snusmumriken »

Ja, den ligger längst ut, men att folk inte tar den är för att de är för bekväma av sig - jag själv inkluderat även om jag tar just den zonen minst en gång varje månad... Men kommer man från rätt håll kan man på vägen dit få se träd och stubbar överfulla av nappar. Tyder på att det finns "småfolk" där i skogen som tar sig dit så helt ointaglig är inte Linmulleone. Jag vill se ditt avtryck där :D
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Bilder på Turfare!

Post by Snusmumriken »

Idag fick jag en pratstund (eller två :) ) med Linköpingsturfaren Mazarin vid zonen Sciencepark och passade på att fånga honom på bild. Mazarin har gjort en rivstart den här omgången av Turf och det är bara att önska honom lycka till i sin framfart då han turfar runt och övertar zonerna Linköping :)
Attachments
Mazarin Sciencepark 2012-10-30.jpg
Mazarin Sciencepark 2012-10-30.jpg (239.43 KiB) Viewed 3203 times
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Bilder på Turfare!

Post by UrbanGeeks »

Notera "fingerhandske med kapacitiva fingerspetsar" som jag använder. Gör att man kan röra på skärmen med handskar på. Funkar klockrent. Finnes på teknikmagasinet :-)
Men är svart inte lite trist? Du skulle ha köpt dessa som jag såg på videobutiken Hemmakväll istället ;)
Turfvante.jpg
Turfvante.jpg (114.58 KiB) Viewed 3148 times
morgam
Donator
Posts: 267
Joined: 13 Dec 2011 11:50
Country: Sweden

Re: Bilder på Turfare!

Post by morgam »

En bortglömd bild på två besökare i mina trakter. Dock inte GipenZone denna gång utan GottZone där de stod å språkade när jag dök upp. Dagen är dagen för den sk. Västerås-räden. Personerna är Westeras (den högst rankade turfaren utan topp-tre placering) och Stardust (zonläggare).
Westeras och Stardust
Westeras och Stardust
Westerås o Stardust.jpg (19.13 KiB) Viewed 3068 times
Last edited by morgam on 14 Nov 2012 12:50, edited 1 time in total.
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Bilder på Turfare!

Post by LoneDog »

För en vecka två sen träffade jag nykomlingen från ingenstans till nuvarande tredje plats i västra Götaland.

Nämligen Wsnurr
Stod o tjötade vid droidstuff på koppamärran i Göteborg.
Image

*edit* Alla som jag fotograferar och lägger upp frågar jag alltid innan om dom är med på ett foto för forumet *edit*
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Bilder på Turfare!

Post by tomtebloss »

Gammelturf wrote:Idag har det varit snöblandat regn och blåsigt i huvudstaden. Det hindrade inte den här entusiasten från att ge sig ut och ta Safehouse. ;)
Image
Du känner inte möjligtsvis inte till turfaren Meaw? Den som vunnit zonen som du fotade och jobbade också i kåken när vinsten gavs ut.
User avatar
varginnan
Posts: 39
Joined: 05 Jun 2012 22:21
Country: Sweden

Re: Bilder på Turfare!

Post by varginnan »

Det är när man ser dessa bilder som man inser att man nog inte är så snygg när man cyklar omkring där i träningskläder och hukar sig över styret för att räkna ut bästa vägen till nästa zon. =) Hehe!

Tror nog inte heller man får några ragg när man går in på affären för att handla efter precis varit ute på en regnig runda i Stockholm....
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Post Reply

Return to “Allmänt”