Nyköping

Moderator: Zonemakers

xorken
Posts: 10
Joined: 07 May 2012 22:16
Country: Sweden

Re: Nyköping

Post by xorken »

Jätteroligt med nya zoner!! Tack för det :D
Men ja som du säger mer utspritt skulle inte vara fel =)
Image
Samsung Galaxy S3 - Nyköping
xorken
Posts: 10
Joined: 07 May 2012 22:16
Country: Sweden

Re: Nyköping

Post by xorken »

Hej igen!

Har lagt ut lite mer zonförslag runtom i nyköping, och som du Stardust tyckte så har jag spritt ut dem lite mera. Eftersom att det knappt finns några zoner alls öster om staden så satte jag 2st förslag ditåt, hade varit roligt om de gick igenom, för som det ser ut nu finns det en ensam liten zon jättelångt österut "Mttjuvholm", men ingen omsättning på den alls eftersom det inte finns några zoner "på vägen" så att säga.
Döpte dem till "StonedHill" och "BirdsNestWay"

Sen satte jag en precis nedanför ett trevligt grönområde med sjysta promenadsträckor, oxå lite mer utspritt än tidigare zoner. Perfekt ställe att ta en turf-zon och bara koppla av i naturen som ligger precis bredvid. Bästa kanske egentligen vore att flytta upp den zonen upp på grönområdet som ligger precis till vänster, men nedanför är det gång och cykelväg så lättare för alla att ta, därför jag satte den där. Men men smaksak antar jag!
Döpte den till "LinnBacke"

Tack ännu en gång för en underbar spelidé! :D
Image
Samsung Galaxy S3 - Nyköping
TurfGalningen
Posts: 8
Joined: 22 Oct 2012 21:02
Country: Sweden
Location: Nyköping
Contact:

Re: Nyköping

Post by TurfGalningen »

Hej,
Turfaktiviteten i Nyköping har ökat senaste månaderna. På mitt jobb berättade i början av september en kollega om att han läst om Turf i SN. Jag som gammal inbiten orienterare fastnade direkt för Turf och några till på jobbet Turfar också. I appen ser ni oss som TurfGalningen, TheMachine, losboinkos, rillenyk och losskaggos. Det brukar tas zoner både på väg till jobbet, på lunchen och på väg hem från jobbet. På fikarasterna blir det mycket Turfsnack.

Vi önskar oss fler zoner i Nyköping och gärna främst i de yttre delarna av staden. Arnö t.ex. som ligger 2-3 km söder om centrum på andra sidan stadsfjärden där det bor drygt 5000 invånare saknar helt zoner idag och några av oss har föreslagit zoner där.

Mvh
TurfGalningen :P
Mobil: HTC Desire S | Stad: Nyköping
Image
ImageImageImageImageImageImage
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Nyköping

Post by Blabert »

Några nya.
Image
TurfGalningen
Posts: 8
Joined: 22 Oct 2012 21:02
Country: Sweden
Location: Nyköping
Contact:

Re: Nyköping

Post by TurfGalningen »

Kanon! Tusen tack!
:D
Mobil: HTC Desire S | Stad: Nyköping
Image
ImageImageImageImageImageImage
TheMachine
Posts: 10
Joined: 01 Nov 2012 21:42
Country: Sweden

Re: Nyköping

Post by TheMachine »

Tack för de nya zonerna den sista tiden i Nyköping. Vi väntar med spänning på fler :D
TheMachine
Posts: 10
Joined: 01 Nov 2012 21:42
Country: Sweden

Re: Nyköping

Post by TheMachine »

Hurra! Hurra! Hurra! 3 nya zoner i Nyköping och 1 ny i Oxelösund! Det tackar vi för!
TheMachine
Posts: 10
Joined: 01 Nov 2012 21:42
Country: Sweden

Re: Nyköping

Post by TheMachine »

Nu börjar vi ha bra mycket mer aktivitet i Nyköping i och med Iphone-lanseringen. Det är väldigt längsedan vi fick några nya zoner här nu :roll:
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Nyköping

Post by Dacop »

TheMachine wrote:Nu börjar vi ha bra mycket mer aktivitet i Nyköping i och med Iphone-lanseringen. Det är väldigt längsedan vi fick några nya zoner här nu :roll:
Lite nytt blev det. Tar en ny titt lite längre fram. :)
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
TurfGalningen
Posts: 8
Joined: 22 Oct 2012 21:02
Country: Sweden
Location: Nyköping
Contact:

Re: Nyköping

Post by TurfGalningen »

Jag har samlat mina zonförslag på en Google karta.
https://mapsengine.google.com/map/edit? ... 8Q2_IKRawM
Kom gärna med synpunkter och kommentarer vilka zoner som är bra eller dåliga. På så sätt hjälper vi zonläggaren och oss själva till fler zoner.
Mobil: HTC Desire S | Stad: Nyköping
Image
ImageImageImageImageImageImage
Post Reply

Return to “Södermanland”