Västernorrland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Västernorrland - Felanmälan

Post by turftreken »

Jodå, helt förståligt :-) Har/är inne i samma dimma med massor av arbete..Alldeles för mycket faktiskt.

Hur som helst, visst jag har också känt av att obehag att ta zonen. Rätt ofta av personer som sitter bakom huset. En av anledningarna till att det ofta sitter folk där är att är väldigt avskilt. Zonstorleken är egalt men som du också vet så har jag under hela många månader diskuterat sekunder som går att spara på just den weaselrutten. För min del som jagar en tid ned mt 8:30 så har dessa sekunder en stor betydelse. Jag har idag en tid på ca: 9:45 och den är tagen på rullgrus och utan kronan. Just den här flytten känns inte alls skoj efter allt planerande och testande..

Som alla zoner gäller det att använda sunt förnuft. Man går inte igenom lekparken om det är massor av ungar, du tar inte arthurroad om alla barn är och leker i skogen, du tar inte sheepzone under ett gympapass bland lågstadiebarn. Du cyklar inte heller rakt i i vängåvan under drakparaden eller besöker zonerna på norra berget mitt i natten.

Om vi står fast kring dessa argument så måste definitivt Arthurroad och sheepzone flyttas. Heliås (skolan brevid arthurroad) har skogen som ett av tre områden som du får vistas på under fritids och raster (det kryllar av ungar dagtid), det finns tom. vakter utplacerade. Sheepzone ligger på ett grönområde som heliås, montesori och alla förskolor använder som idrottsområden. Samma sak gäller som sagt domsaga och zonen nere i hamnen som ligger väldigt nära en lekpark och vi ska inte glömma steepzone som bara ligger några meter ifrån södermalmsskolan

Jag tycker inte heller att ovan nämnda zoner bör flyttas då dessa precis som southalley kan tas vid nästan alla tillfällen om vi använder sunt förnuft. Men om ståndpunkter är fast så är det ett krav att dessa måste flyttas men samma motvering som de southalley

Jag vet att jag kan vara j-vligt jobbig.. men just den här flytten gjorde mig rätt besviken.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västernorrland - Felanmälan

Post by StarDust »

Nu hänger jag inte helt med här på vad som ska göras, ni får diskutera klart och återkomma med det som ska fixas när ni bestämt er.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Västernorrland - Felanmälan

Post by turftreken »

För min del är det solklart vill ha tillbaka zonen i ursprungsläget. Om den är förstorad eller ej är egalt.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västernorrland - Felanmälan

Post by StarDust »

Och vad säger ni andra?
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Västernorrland - Felanmälan

Post by SaLa »

Jag tycker att den ska vara förstorad. Jag cirklade som sagt runt runt förut och hade problem med den zonen. Annars - gör vad du vill med den.
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Sv: Västernorrland - Felanmälan

Post by Jojje »

Förstora på sin ursprungliga plats, dvs den gamla positionen.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Bara en zon till
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Västernorrland - Felanmälan

Post by Jojje »

Sundradio - För att den är trekantig.

Med svajig gps är den praktiska zontagningsytan inom de gröna strecken. Zonen skulle utan problem kunna sträcka sig till de svarta sträcken.

Image
Bara en zon till
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västernorrland - Felanmälan

Post by StarDust »

Pillad och justerad.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Västernorrland - Felanmälan

Post by UrbanGeeks »

Satt och kollade lite på zoner och upptäckte två konstigheter väster om Sundsvall.
  • Den första är "StödeCamp" som jag misstänker borde vara StödeCamp, något har blivit knas med encodingen som märks både i appen och på webben.
  • Den andra zonen är Ã-nzone som ligger på ön öster om StödeCamp (och öster om DamnBridge), den ser bra ut i appen, men på webbsidan går den inte att ta upp och kolla på.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västernorrland - Felanmälan

Post by StarDust »

Stödecamp fixad. Nån som vet vad den andra ska ha för umlaut?
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Locked

Return to “Västernorrland”