Uppvidinge

Moderator: Zonemakers

Post Reply
User avatar
Newyn
Posts: 50
Joined: 06 Oct 2012 12:02
Country: Sweden
Location: SouthAllen

Uppvidinge

Post by Newyn »

Eftersom ni säger att det inte finns några bortglömda områden kanske jag kan få be om lite ljus på den här lilla kommunen som trots allt tillhör Kronobergs län.

Kanske finns det inga turfare där i dagsläget för att där inte finns en enda zon?

Hade jag haft möjlighet att lägga fler än 3 förslag eller kunnat bygga hade den fått en snygg start. Det är alltså min uppväxtkommun som jag inte längre bor i (lämnade den för 15 år sedan) men ändå har hyfsat bra koll på. :roll:
Image
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Uppvidinge

Post by tretton »

Newyn wrote:Eftersom ni säger att det inte finns några bortglömda områden kanske jag kan få be om lite ljus på den här lilla kommunen som trots allt tillhör Kronobergs län.

Kanske finns det inga turfare där i dagsläget för att där inte finns en enda zon?

Hade jag haft möjlighet att lägga fler än 3 förslag eller kunnat bygga hade den fått en snygg start. Det är alltså min uppväxtkommun som jag inte längre bor i (lämnade den för 15 år sedan) men ändå har hyfsat bra koll på. :roll:
Även jag tycker att det borde finnas ett par zoner utåt Uppvidinge, bland annat tycker jag att just Lenhovda och eventuellt Åseda borde ha minst varsin zon. Ett annat bra förslag för den som reser är Eke Vägskäl, där man kan byta buss och det är en hyfsat stor knutpunkt för resor mot öst/nordöst ifrån Växjö.
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
Guest

Re: Uppvidinge

Post by Guest »

Bra början med Lenhovda men även Älghult och Alstermo skulle må bra av zoner. Vill man försöka locka in yngre förmågor är det ju främst Älghult som håller samman de tre orterna.
User avatar
Newyn
Posts: 50
Joined: 06 Oct 2012 12:02
Country: Sweden
Location: SouthAllen

Re: Uppvidinge

Post by Newyn »

Bra början med Lenhovda men även Älghult och Alstermo skulle må bra av zoner. Vill man försöka locka in yngre förmågor är det ju främst Älghult som håller samman de tre orterna.

Blev något knas i mobilen. Var jag som skrev det här..
Image
User avatar
Newyn
Posts: 50
Joined: 06 Oct 2012 12:02
Country: Sweden
Location: SouthAllen

Re: Uppvidinge

Post by Newyn »

Jag måste ju ändå säga att jag blir lite smygkär i dessa zonbyggare nu! :roll:


Imponerande bygge på väldigt kort tid! För första gången på ett par år nu ser jag riktigt, riktigt mycket fram emot att åka hem och hälsa på! :D
Image
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Sv: Uppvidinge

Post by TBIT »

Grattis! Nu får du lära släkten att Turfa!
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
Newyn
Posts: 50
Joined: 06 Oct 2012 12:02
Country: Sweden
Location: SouthAllen

Re: Sv: Uppvidinge

Post by Newyn »

TBIT wrote:Grattis! Nu får du lära släkten att Turfa!
Med ett par zoner i Alstermo (invånarmässigt dubbelt så stor ort som Älghult) hade det varit lättare att övertyga dem, men får väl försöka ändå. ;)
Image
Post Reply

Return to “Kronoberg”