Kronoberg - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Newyn
Posts: 50
Joined: 06 Oct 2012 12:02
Country: Sweden
Location: SouthAllen

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by Newyn »

Zonen Ekevägskäl ligger inte ens i närheten av Eke vägskäl. Helt fel korsning. Kan ge mer detaljer när jag åter når en datorer. Eke är korsningen strax söder om Braås.
Image
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by tretton »

Newyn wrote:Zonen Ekevägskäl ligger inte ens i närheten av Eke vägskäl. Helt fel korsning. Kan ge mer detaljer när jag åter når en datorer. Eke är korsningen strax söder om Braås.
Oj, jag såg inte ens att zonen blev fel när det dök upp en massa zoner därutåt. Koordinater till Eke Vägskäl är ungefär: 57.017452,15.053804.
Kolla in: http://goo.gl/maps/p60uo för rätt position :)
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
User avatar
Newyn
Posts: 50
Joined: 06 Oct 2012 12:02
Country: Sweden
Location: SouthAllen

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by Newyn »

Kommer en liten bild som visar!

Eke vägskäl är korsning där den gröna gubben står (och som pilen pekar mot).

Zonen Ekevägskäl är den inringade röda fläcken på kartan, som ni ser uppenbarligen ligger i ett helt annat vägskäl, som heter något helt annat (minns dock inte vad just nu).

Något som kan bli sjukt galet för de som bor i området, läser namnet på zonen - vet var Eke ligger och hamnar helt fel!
Attachments
ekefelplats.jpg
ekefelplats.jpg (150.64 KiB) Viewed 2679 times
Image
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by Dacop »

Blabert wrote:
Dacop wrote:PineSquare ligger precis i sandlådan vid skolan. En flytt (med namnbyte?) vore bra. Förslag finns nedan:

http://goo.gl/maps/iNwqL
Tackar! VäxjöRoad numera.
Klockren flytt! Du ska ha tack!
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by tomtebloss »

EkeVägskäl har nu blivit till. Ursäkta dröjsmålen. Har firat jul... Fick ju gissa mig till stället förut då inget zonförslag eller någon berättade var det låg. Den gamla platsen bytte namn till NotteBäck.
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by tretton »

tomtebloss wrote:EkeVägskäl har nu blivit till. Ursäkta dröjsmålen. Har firat jul... Fick ju gissa mig till stället förut då inget zonförslag eller någon berättade var det låg. Den gamla platsen bytte namn till NotteBäck.
Förlåt att vi inte var tydligare, men nu är allt rätt, tack!
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by tomtebloss »

tretton wrote:
tomtebloss wrote:EkeVägskäl har nu blivit till. Ursäkta dröjsmålen. Har firat jul... Fick ju gissa mig till stället förut då inget zonförslag eller någon berättade var det låg. Den gamla platsen bytte namn till NotteBäck.
Förlåt att vi inte var tydligare, men nu är allt rätt, tack!
Åja, lite dålig undersökning från min sida också måste erkännas. Ser att Eke ligger nordväst om EkeVägskäl så borde kunnat lista ut det ändå. Antagligen hittade jag det inte då vilket är lite lustigt för det ser så uppenbart ut nu. Gott Nytt År på er Allesammans i Kronoberg!
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by tretton »

tomtebloss wrote:
tretton wrote:
tomtebloss wrote:EkeVägskäl har nu blivit till. Ursäkta dröjsmålen. Har firat jul... Fick ju gissa mig till stället förut då inget zonförslag eller någon berättade var det låg. Den gamla platsen bytte namn till NotteBäck.
Förlåt att vi inte var tydligare, men nu är allt rätt, tack!
Åja, lite dålig undersökning från min sida också måste erkännas. Ser att Eke ligger nordväst om EkeVägskäl så borde kunnat lista ut det ändå. Antagligen hittade jag det inte då vilket är lite lustigt för det ser så uppenbart ut nu. Gott Nytt År på er Allesammans i Kronoberg!
Tack detsamma till dig!
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by Dacop »

Angående Tingsryd - BakomMalet

Vilken utomordentligt tråkig zon! Den ligger utanför stängslet vid en idrottsplats i ett slirigt hål med lite diken och dräneringsrör. Krånglig och snårig nog för att irritera men inte svår nog eller tillräckligt långt ut för att bli en riktig mullezon.

Förslag: flytta den rakt söderut så att den ligger över eller i anslutning till cykelvägen istället.

Image
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by tomtebloss »

Dacop wrote:Angående Tingsryd - BakomMalet

Vilken utomordentligt tråkig zon! Den ligger utanför stängslet vid en idrottsplats i ett slirigt hål med lite diken och dräneringsrör. Krånglig och snårig nog för att irritera men inte svår nog eller tillräckligt långt ut för att bli en riktig mullezon.

Förslag: flytta den rakt söderut så att den ligger över eller i anslutning till cykelvägen istället.
Inte många zoner som är roliga i det här vädret men nu är den flyttad. Bytte namn till FarFromGoal också.
Locked

Return to “Kronoberg”