Östergötland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

Mazarin wrote:Jag har förtvivlat svårt att hålla reda på vilken som är vilken av de närliggande zonerna Rydsskogen och Rydforest. :?
Jag skulle gärna se att en av dem får ett lite annat namn. :idea:

Rydforest skulle tex kunna heta DeepForest eller DiscForest, så passar det ihop med Farforest som ligger lite längre bort.

Rydsskogen heter egentligen Rydskogen enligt de kartor jag tittat på. Om man skulle döpa om den så är ett förslag RydMotion eftersom det är där motionsanläggningen ligger.
Rydsskogen blev RydSoccer istället.
Image
si3rra
Posts: 17
Joined: 11 Aug 2011 19:59

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by si3rra »

http://turfgame.com/map/WinterBike

WinterBike (förstår inte namnet) men ändå, den är placerad mitt i en nybyggd, men ännu ej öppnad rondell, just i området pågår mycket ombyggnad.. ritade en fin fin karta (gul = nya vägar)
Vet inte riktigt vart zonen bör flyttas men till sommaren när dem får på lite asfalt där så blir zonen olämplig.
winterbike.jpg
winterbike.jpg (142.03 KiB) Viewed 2668 times
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by tomtebloss »

Zonutläggaren (inte jag) trodde nog att det var en gång/cykelväg där och vintergatan ligger precis brevid. Därutav namnet skulle jag gissa.

Går det att precisera exakt var det nybyggnationen äger rum? Hur stort det är? Kommer det upp bostadshus osv. Så zonutläggaren kanske inte behöver flytta zonen allt för långt från originalplatsen.
si3rra
Posts: 17
Joined: 11 Aug 2011 19:59

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by si3rra »

Grön = zonen
Blåa XX = möjliga nya placeringar...
(Fullstor karta som PDF under bilden)
Ny placering vid "samlingslokaren/turistverksamhet" skulle dock främja bil-turf för där finns en större parkering, placering mot befintlig rondell (vid "verksamhet") är i dagsläget byggområde där man ska anlägga bro/tunnel.
Mittenplaceringen kanske i dagsläget är bäst lämpad.
I övrigt så kommer gatan som anläggs där zonen ligger att heta "Badstrandsvägen" kanske t.om byta namn på denna till något "bad-igt"? :)
winterbike2.jpg
winterbike2.jpg (251.89 KiB) Viewed 2648 times
(källa: http://www.motala.se/Documents/Dokument ... v_godk.pdf)
PerA
Posts: 32
Joined: 19 Oct 2012 21:37
Country: Sweden

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by PerA »

Fick idag både visa turfappen och legitimera mig för farbror polis vid CopZone. Det är tydligen en del poliser som tycker att det är obehagligt att det vistas en massa folk vid deras privata bilar hela tiden (zonen ligger på en parkeringsplats där de ställer sina privata bilar). Han uttryckte det som att det finns en rädsla för att "människor som inte gillar poliser" skriver upp polisernas regnummer för att ta reda på deras hemadresser, en rädsla som jag kan förstå.

Av ren omtanke mot lagens långa arm föreslår jag därför att zonen flyttas bort från polisens parkeringsplats till något annat område en bit därifrån. :)
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

PerA wrote:Fick idag både visa turfappen och legitimera mig för farbror polis vid CopZone. Det är tydligen en del poliser som tycker att det är obehagligt att det vistas en massa folk vid deras privata bilar hela tiden (zonen ligger på en parkeringsplats där de ställer sina privata bilar). Han uttryckte det som att det finns en rädsla för att "människor som inte gillar poliser" skriver upp polisernas regnummer för att ta reda på deras hemadresser, en rädsla som jag kan förstå.

Av ren omtanke mot lagens långa arm föreslår jag därför att zonen flyttas bort från polisens parkeringsplats till något annat område en bit därifrån. :)
Så känslig man kan vara.. Det är ju allmän parkering där? Måste erkänna att jag inte har någon som helst lust att flytta zonen av denna anledning, om man inte har något fuffens för sig har man lika stor rätt att vistas där som polisernas privata bilar...
Ska kika på det ändå, är ju en riktig drive in zon i vilket fall.

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
Image
PerA
Posts: 32
Joined: 19 Oct 2012 21:37
Country: Sweden

Re: Sv: Östergötland - Felanmälan

Post by PerA »

Blabert wrote:Så känslig man kan vara.. Det är ju allmän parkering där?
Jupp, du gör som du vill. Men nu har jag framfört hans önskemål iaf :)
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

si3rra wrote:Grön = zonen
Blåa XX = möjliga nya placeringar...
(Fullstor karta som PDF under bilden)
Ny placering vid "samlingslokaren/turistverksamhet" skulle dock främja bil-turf för där finns en större parkering, placering mot befintlig rondell (vid "verksamhet") är i dagsläget byggområde där man ska anlägga bro/tunnel.
Mittenplaceringen kanske i dagsläget är bäst lämpad.
I övrigt så kommer gatan som anläggs där zonen ligger att heta "Badstrandsvägen" kanske t.om byta namn på denna till något "bad-igt"? :)
winterbike2.jpg
(källa: http://www.motala.se/Documents/Dokument ... v_godk.pdf)
Tack för bra rapportering! Provar att flytta den en bit då, skrik till om/när det blir knasigt.
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

PerA wrote:
Blabert wrote:Så känslig man kan vara.. Det är ju allmän parkering där?
Jupp, du gör som du vill. Men nu har jag framfört hans önskemål iaf :)
Mja, flyttade på den. Är ju inte helt nödvändigt att zoner ligger mitt på parkeringsplatser (även om de inte är polisens..) Omdöpt också, till JusticeZone
Image
User avatar
Mazarin
Posts: 106
Joined: 04 Oct 2012 11:24
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Mazarin »

Blabert wrote:
Mazarin wrote:Jag har förtvivlat svårt att hålla reda på vilken som är vilken av de närliggande zonerna Rydsskogen och Rydforest. :?
Jag skulle gärna se att en av dem får ett lite annat namn. :idea:

Rydforest skulle tex kunna heta DeepForest eller DiscForest, så passar det ihop med Farforest som ligger lite längre bort.

Rydsskogen heter egentligen Rydskogen enligt de kartor jag tittat på. Om man skulle döpa om den så är ett förslag RydMotion eftersom det är där motionsanläggningen ligger.
Rydsskogen blev RydSoccer istället.
Bättre, men...

...det finns många fler fotbollsplaner i Ryd. Det finns tex en fotbollsakademi med både utomhusplan och fullstor inomhus hall, och jag bara inte låta bli att förknippa det nya namnet med det stället. Jag är hopplös va?

Om soccer ska vara inblandat, kan mna inte kalla den WoodSoccer då istället.
Mobile: Xperia | Home Zone: ColonelZone | Region: Östergötland
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Locked

Return to “Östergötland”