Skåne utmanar!

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
Bombina
Posts: 189
Joined: 05 Mar 2012 11:37
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Skåne utmanar!

Post by Bombina »

Visst vet jag det
User avatar
kaninmage
Zonemaker
Posts: 216
Joined: 30 Jun 2012 11:11
Country: Sweden
Location: Malmoe

Re: Skåne utmanar!

Post by kaninmage »

UrsaMajor wrote:Jag är en av fjäderviktarna och kan nog känna att jag sinkar laget. Mitt förslag är att man, liksom när man räknar ut meritvärde på ett betyg, bara räknar med medel på de 10 bästa turfarna. Eller kanske på 50-75% av medlemmarna, för då spelar det ju heller ingen roll om lagen har väldigt ojämnt antal deltagare.
Oroa dig inte för att "sinka laget", tanken är inte att toppa laget för att ha större chans att vinna, ju fler som är med destu roligare blir det. :D

Vad gäller lagpoängen så har jag själv gått i tankarna att man kanske skulle räkna bort de 3 översta och 3 understa i respektive lag. Detta för att inte låta superdupertungviktarna och ultralättflugviktarna påverka snittet i alltför stor grad.

Vi har några veckor till på oss innan rundan börjar, poängberäkningen är uppe för diskussion tills dess. :)

/Kaninmage
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Skåne utmanar!

Post by affanicaffan »

Som helt utomstående rekommenderar jag snarare de en eller två bästa/ sämsta, man tar bort för mycket annars är jag rädd
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Skåne utmanar!

Post by Kingslayer »

kaninmage wrote:
UrsaMajor wrote:Jag är en av fjäderviktarna och kan nog känna att jag sinkar laget. Mitt förslag är att man, liksom när man räknar ut meritvärde på ett betyg, bara räknar med medel på de 10 bästa turfarna. Eller kanske på 50-75% av medlemmarna, för då spelar det ju heller ingen roll om lagen har väldigt ojämnt antal deltagare.
Oroa dig inte för att "sinka laget", tanken är inte att toppa laget för att ha större chans att vinna, ju fler som är med destu roligare blir det. :D

Vad gäller lagpoängen så har jag själv gått i tankarna att man kanske skulle räkna bort de 3 översta och 3 understa i respektive lag. Detta för att inte låta superdupertungviktarna och ultralättflugviktarna påverka snittet i alltför stor grad.

Vi har några veckor till på oss innan rundan börjar, poängberäkningen är uppe för diskussion tills dess. :)

/Kaninmage
Det blir visserligen mer "rättvist" och jämnt om man tar bort de bästa och sämsta och sedan räknar medel, men det blir ett helsike och hålla reda på vilket lag som leder - lagturfsajten redovisar ju bara summa och medel. Och när omgången är slut nollställs ju all data så ingen vet vem som vann förrän man tagit reda på alla slutsummor och gjort manuell beräkning.

Jag föreslår
  • Vid omgångens start fryser man för nya deltagare i lagen. Men fram till, till exempel den 16/2 får vem som helst lämna laget (om man t ex blir sjuk eller känner att man tagit vatten över huvudet).
  • 16/2 fryses hela laget
  • Vid omgången slut vinner det lag som har högst medelvärde.
På detta sätt kan alla enkelt följa ställningen och deltagare som ofrivilligt drar ner medel har en möjlighet att lämna.

Deltagare som drar upp medel borde inte vara ett problem för något lag :D
User avatar
Martini
Posts: 26
Joined: 18 Mar 2012 22:31
Country: Sweden
Location: Södra Sidan

Re: Skåne utmanar!

Post by Martini »

Hur går man med i laget? :D
Image
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage
User avatar
Bombina
Posts: 189
Joined: 05 Mar 2012 11:37
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Skåne utmanar!

Post by Bombina »

Martini wrote:Hur går man med i laget? :D
Jag lägger in dig i laget "Huvudstaden" om du vill vara med ;)
User avatar
Martini
Posts: 26
Joined: 18 Mar 2012 22:31
Country: Sweden
Location: Södra Sidan

Re: Skåne utmanar!

Post by Martini »

Bombina wrote:Jag lägger in dig i laget "Huvudstaden" om du vill vara med ;)
Gärna, Ansökte om medlemskap på Lagturf. Antar att det är den som gäller väl? :P
Image
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage
User avatar
Jini
Posts: 39
Joined: 04 Jun 2012 17:02
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Skåne utmanar!

Post by Jini »

Martini, Very nice signature :D :D
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Skåne utmanar!

Post by affanicaffan »

Jini wrote:Martini, Very nice signature :D :D
If you liked that, you would probably love this! http://forum.turfgame.com/viewtopic.php ... 132#p25132
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
Martini
Posts: 26
Joined: 18 Mar 2012 22:31
Country: Sweden
Location: Södra Sidan

Re: Skåne utmanar!

Post by Martini »

Jini wrote:Martini, Very nice signature :D :D
Thanks! ;)
affanicaffan wrote:If you liked that, you would probably love this! http://forum.turfgame.com/viewtopic.php ... 132#p25132
Ja den var jag nöjd med bortsett från att jag inte fick kartan att laddas! :P
Image
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”