Skåne utmanar!

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
Bombina
Posts: 189
Joined: 05 Mar 2012 11:37
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Skåne utmanar!

Post by Bombina »

Kingslayer wrote:
Bombina wrote: Vi räknar väll bara zonerna i Sverige :)
/ Bombina
Vi är lite i tvivel i Skånelaget om eventuella utlandszonregler. Vår uppfattning är att regeln är "ta zoner var du vill så länge du tillhör egna regionen när omgången avslutas". Men vi vill inte skapa irritation eller "juridiskt bråk" vid omgångens avslut. :)

Själv jobbar jag I Danmark och har redan tagit de zoner som ligger i min jobbstad. Jag vet att det finns någon Malmö-turfare som eventuellt vill hoppa på lokaltåget till Köpenhamn och själv vill jag gärna ta färjan över till Helsingør med cykeln i helgen (vi ser ju Helsingør som en stadsdel till Helsingborg :D). Vi skall väl också tillägga att det inte finns någon PPH att tala om för oss att hämta i Danmark, man får leta med ljus och lykta efter zoner som har mer än +2 på Sjælland (och på den fronten leder ni ju redan stort ;)).

Eftersom turfare i bägge lagen redan varit ute och härjat utanför den egna regionen är vår uppfattning att regeltolkningen ovan är den vi kör efter, vill bara gärna ha en bekräftelse från er.
Det vi kom överens om är att det inte blir några problem så länge det inte handlar om stora räder i inaktiva områden.
/Bombina
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Skåne utmanar!

Post by Kingslayer »

Bombina wrote:Det vi kom överens om är att det inte blir några problem så länge det inte handlar om stora räder i inaktiva områden.
/Bombina
Vi behöver nog definitioner på "stora räder" samt "inaktiva områden" för att undvika diskussioner i efterhand.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Skåne utmanar!

Post by Blabert »

Efter viss diskussion har den stora ledaren Bom Bi-Na valt ut mig att förmedla Huvudstadens åsikt i denna fråga. Eftersom vi är givmilda här i 08-land och gärna ser att vi får en så jämn och rättvis tävling som möjligt, har vi beslutat att till region Skåne hör även en liten del av Danmark nämligen Sjaelland inklusive Köpenhamn. Som tidigare gäller dock självfallet att man måste höra till Skåne (eller Stockholm) med Turfs mått mätt när omgången är slut och ni har förlorat :-)

Tldr; raida Danmark ni :-)

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
Image
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Skåne utmanar!

Post by Kingslayer »

Freden i Roskilde 1658 all over again (då Sverige fick sina nuvarande gränser) :D

Vi tror det vara ett bra beslut för kommande lagutmaningar - ju enklare vi håller reglerna desto bättre för alla.

Min cykel har dock fått gå till akuten så det blir inga utflykter till provinserna denna helg. :cry:
BLUES40T5
Posts: 62
Joined: 05 Aug 2012 23:29
Country: Sweden

Re: Sv: Skåne utmanar!

Post by BLUES40T5 »

[quote="Blabert"]Efter viss diskussion har den stora ledaren Bom Bi-Na valt ut mig att förmedla Huvudstadens åsikt i denna fråga. Eftersom vi är givmilda här i 08-land och gärna ser att vi får en så jämn och rättvis tävling som möjligt, har vi beslutat att till region Skåne hör även en liten del av Danmark nämligen Sjaelland inklusive Köpenhamn.


Trodde redan det var allmänt att Skåne tillhör Danmark....och allt efter södertälje likaså.. :lol: :lol: :lol:

Ha en trevlig helg alla nu...turfa på... :D
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Sv: Skåne utmanar!

Post by Kingslayer »

BLUES40T5 wrote: Trodde redan det var allmänt att Skåne tillhör Danmark....och allt efter södertälje likaså.. :lol: :lol: :lol:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Stockholms_blodbad

Det verkar som ni var lika passiva då som i nuvarande lagutmaning :lol:
turdus
Posts: 17
Joined: 16 Feb 2013 21:58
Country: Sweden

Re: Skåne utmanar!

Post by turdus »

För att motivera er lite har jag släng ihop en liten widget.

https://play.google.com/store/apps/deta ... turfwidget

jo jag vet den är ful men men...
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Skåne utmanar!

Post by Blabert »

turdus wrote:För att motivera er lite har jag släng ihop en liten widget.

https://play.google.com/store/apps/deta ... turfwidget

jo jag vet den är ful men men...
Nice! Förutom siffrorna då ;-)

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
Image
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Skåne utmanar!

Post by Kingslayer »

Den är ju Fu****g brilliant!! På min platta med 3.2 installerar den men är inte tillgänglig bland widgetarna. Funkar fint på min Galaxy Nexus. Klipper lite av huvudstaden (se screenshot) men det är ju huvudstaden så det kvittar :-)

Bra jobbat!
Screenshot_2013_02_16_22_19_26.jpg
Screenshot_2013_02_16_22_19_26.jpg (118.52 KiB) Viewed 3320 times
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Skåne utmanar!

Post by affanicaffan »

turdus wrote:För att motivera er lite har jag släng ihop en liten widget.

https://play.google.com/store/apps/deta ... turfwidget

jo jag vet den är ful men men...
Applåder Applåder :D :D :D
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”